09/07/08

Dá sa to urobiť lepšie

Môj prvý kontakt s herným videom MGS4ky bol na samej hranici zákona. To keď som videl Snejka cupitať v geriartricky zhrbenej polohe s jeho vystrčenou lesklou prdelkou. Plus tie sexi fuzíky a pirátska záplata. Potešila ma aj prítomnosť starého dobrého PS2 enginu a známej animácie NPC vojačikov z MGS2. Načo meniť to, čo nám dobre slúži, a navyše ušetríme. Pochopiteľne som nemohol odolať porovnaniu s Assassin Creedom. Ten arab v posteľnej plachte behá priestorom ako nadržaná opica za banánom. Snejk šetrí dych a ako za starých čias pevne prilepený ku zemi korzuje mestom, vlastne - určeným tunelom. Nechcem byť ironický, ale fenomén MGS som nikdy nepochopil. Samozrejme chápem, že hráči so škaredým detstvom sa vidia v hlavnom hrdinovi /a jeho klonoch/ a v tých divokých psudo heroických enginovkách. Ako hra je však MGS séria neskonale slabučká. Pamatám si ako KOJIMA tvrdil, že dôvodom malých uzatvorených priestorov v prvých dvoch dielov, bola neschopnosť PS2 renderovať veľké otvorené priestory.

MGS3 je však dobre známa svojou "džunglou" v recesnom štýle ala stromy rastúce v malej izbe bez stropu /dnes ďalej tvrdí o PS3, že je rovnako výkonovo nekompetentná/. Tiež vám pripomeniem, ako striktne trval na tej absurdnej kamere ako v starých časoch 8 bitového MSX. Úplný začiatok, to sa to ešte volalo iba METAL GEAR. Aby nakoniec vo verzii MGS3 SUBSISTENCE podľahol tlaku verejnosti a konečne tam dal štandardnú kameru na úrovni doby /priznám sa, sám som tým blbcom poslal naprdený mail/. Samotná hrateľnosť mi vždy pripadala neuveriteľne nehrabaná, statická, ovládanie postavy prekombinované a pomalé. Moje ranná toleta je viac STEALTH, ako to čo robím v tejto "plíživej" hre. A prosím stop koktaniu do toho otravného interkomu. Streľba z pohľadu prvej osoby je síce v MGS2 možná, ale nemôžem sa pritom hýbať !! Smiech cez slzy, to vám teda poviem.

Story. Má v tom vôbec niekto jasno ? Totiž denne zakopávam o fóra plné neštastníkov, nemajúcich ani šajnu kto je vlastne čí otec, a či masturbácia s liquidovou rukou robí ocelotovi .. dobre ?! Kojima teda zjavne chce, aby ste z jeho pofidérnej dejovej linky boli úplne mimo. Asi preto, lebo v skutočnosti o nič nejde. To mi však niekto mohol povedať, keď som pol dňa hľadal tu prekliatu C4 po dámskych záchodkoch v druhom diely.

Naspäť však ku MGS4. Nebudem ju hodnotiť už ani pol slovom. Pozerám do budúcnosti a vidím piaty diel. Nevidím však packala KOJIMU. Je takmer isté, že Snejk /netuším ktorý vlastne, a ani ma to už nezaujíma/ v štvorke zarve do mokrej hliny. Kojima povedal, že tento diel MGS série bude posledným ako pre neho, tak aj pre toho starého fúzatého pana s obtiahnutým zadkom. Nepovedal, že sérii je amen. SONY túto dojnú kravu so zlatými ceckami určite nezabije. Na to rýchlo zabudnite. Predsa dobre poznáme identickú situáciu, ktorá sa "prihodila" s Master chiefom. "Zobuď ma až ma budeš potrebovať". Ach ta romantika a virtuálna 220 voltová šukačka s cortinou, cotranou, crotinou .. to je jedno. Určite chcete nejakú indíciu o tom, že piaty diel - Metal gear Raiden /fiktívny pracovný názov/ .. skutočne bude. Nuž tu máte odposluch jedného telefonátu. Bohužial linka nebola napichnutá, náš agent počul iba odpovede a otázky jednej osoby, identita druhej je neznáma :

Áno.
Tlačová konferencia práve skončila.
Áno.
Všetko išlo podľa plánu.
Áno.
Vstupujeme do poslednej fázy našej misie.
Chcete zrealizovať to veľké prekvapenie v deň vypustenia ?
Áno, správne.
Akihabara, New York, L.A. ...
Simultánne po celom svete.
Áno, máme to pod kontrolou.
VIPky sa toho radi zúčastnia.
Áno, pravdaže.
Presne TÁ osoba.
Áno pane, rozumiem.
Takže dvanásteho júna ..
Mimochodom čo budeme robiť s tou vecou - "THE PROJECT" ?
Áno, správne.
Ten muž padol.
Je to o pokračovaní.
Áno, naozaj.
Áno.
Áno.
Rozumiem.
Áno pán prezident.



Tou známou osobou je vyšinutý jednoruký Revoler Ocelot, ten na druhej strane je prezident. Ten prezident. Samotné video, tohto zahrávania sa s vašou nevinnou mysľou, ste mohli pred istým časom zhliadnuť počas MGS4 prezentácie v Tokyu /časť Roppongi Hills/. Teraz rozdelim úlohy a určím ďalší postup. Kojima vyhorel podobne ako Bungie a Jaffe /God of War/ a odišli niekde do hôr tibetu robiť mier medzi ľudmi a ešte lepšie hry ako doteraz. Potrebujeme teda nový tím.

O kvalitu MGS5 sa nebojte, každy je nahraditeľný. Naozaj. Radikálne zmeníme imidž MGS série. Stop fantasktným postavám a nerozmotateľnému príbehu. Chceme poctivý hrdinský príbeh skutočnej autority, ktorá sa vrhne svojou ruskou holou hruďou proti guľometnému hniezdu a vynesie oďtiaľ tých američanov v zuboch . Chcel som povedať nacistov. Sandbox charakter hry. Predstavte si ako idete nocou po stepi, a po ceste vás míňa auto. Nejaké auto, proste auto. Niekto sa ide ožrať do krčmy. S kanoe preplavíte rieku, tam ukradnete teľa, hentam založite oheň, diverzne vyhodíte most, zamažete sa blatom, a skočíte medzi lekná. Pustili po vašej stope psov. Kradnete jedlo domorodcov.

Postup v cieľovom objekte nie je lineárny, nemá ani určený počet stráži, a už vôbec nebehajú stále po tej istej trase ako pacman s hnačkou. C4 pochopiteľne dieru do steny urobí, na bitmapove fľaky po výbuchu ala MGS4 radšej nemyslime. V prípade poplachu skočíte do hajzlu a po krk v hovnách si počkate na jeho koniec, alebo na kilo fekálii na svojej hlave. To ten pacman. Potrebujeme skutočné emócie, uveriteľné situácie. Kašlem na nejaký chameleónsky nano oblek a obchytávanie penisov nejakej sochy. Kojima JE gay. Chytím predsa do ruky motyku a zamiešam sa medzi bohabojný JRD národ okopávajúci zemiaky. Alebo pridusím kombajnistu a prečkám tu pohromu na jeho mieste. A kombajnujem a kombajnujem. Narazím do stromu, z ktorého popadaju jablká - army ration !! Zahnaný do kúta - podpálim les. Hmla ma ukryje. Dážď zahladí stopy. To je bratia skutočný next gen. Asiati hanebne zaspali vývoj, a som presvedčený, že neveriaco pozerajú na taký DUNIA engine. Ten to po malej modifikácii hravo zvládne. Toto je moja vízia, čo vy ??

Update> Ryan Payton z produkčného tímu hry MGS4 upokojil hráčov celého sveta prehlásením : "Toto je posledný diel ságy Solida Snejka, nie koniec tejto série. Sľubujem vám však veľkolepé zakončenie, a odpovede na všetky otázky."

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****