"Keď sme na hernej výstave po prvýkrát ukázali zárodok nášho enginu, team bol skutočne natešený a pyšný. PS3 bola konzola snov. Mali sme kopu nápadov čo a ako urobiť. Bohužiaľ, počas ďalšieho vývoja sme zistili, že mnohé obmedzenia PS3ky orezali naše plány do podoby, ktorú vidíte dnes. Na začiatku, sme chceli urobiť desať veľkých krokov vpred, v skutočnosti sme urobili jeden jediný."
"Viem, že som pred 3 rokmi povedal, že chceme urobiť niečo skutočne revolučné, ale nebolo možné do dosiahnuť. Výkon CPU nebol dostatočný. CELL na to nestačí, a vyšťavili sme ho do poslednej kvapky. Nechápte ma zle, teraz nekritizujem, len sme precenili možnosti PS3ky. Snažili sme sa o niečo, na čo nemá."
Poviem vám, asi pol dňa rozmýšľam, ako sa slušne na adresu toho netalentovaného hoväda, a celého jeho tímu vyjadriť. Tie citáty som jemne upravil, aby nebolo hneď jasné, o koho a akú hru ide. Je to však asi priliš očividné. MGS4 a KOJIMA. Pozrite sa dookola na špičkové enginy súčasnosti, alebo aj na tie priemerné. Frostbite - kilometre krajiny, interakcia s prostredím, a robenie dier do stien. Dunia - kilometre krajiny, vegetácie rastie, tráva a stromy horia, baráky padajú, Cryengine2 - bez komentára, Avalanche v2 - na ňom bude bežať Just Cause 2 - bez ďalšieho komentára, Mercenaries 2 engine - obludne veľká mapa, deštrukcia de fakto skoro úplne všetkého, najväčšie explózie, ktoré kedy hra bude mať. Ukážte tej nule žiadúce next gen hrátky s prostredím.
Raz som povedal, že budem srdečne MGS sériu ignorovať , kým tam nedá solídny dramatický príbeh bez pubertálnych fantázii, sandbox mapu, a C4 musí urobiť do steny dieru. MGS4 jasne zlýha vo všetkých bodoch. Slabý scénarista, unavený človek a banda neschopných japonských programátorov.
Aká bola tá prvotná predstava celého tímu ? Nepochybne to čo som žiadal ja pred chvíľou, a mnohé trailery to aj naznačovali. No place to hide. Tá C4 tie steny naozaj trhať mala. Zapredajte však dušu satanovi, všetky enginy, ktoré to dokážu sú anglosaské, alebo teutónske. Japonci zaostali za svetom desivým spôsobom práve o tých desať krokov. Dobre som im radil pred 5 rokmi, zoberte Rendeware engine, a urobte na ňom konečne dobrú hru. Skutočné výsadky v tyle nepriateľa, otvorená krajina, lesy, rieky, streaming - prosím. Nie. Vznikla MGS3 s dohrávanými miestnosťami /v lese !!/, a s kamerou, že sa im smial celý svet. Kojima zbaľ sa a vypadni, úplne stačí, že tu máme EPIC, a jeho past gen tunelovky v sérii Gears of War. Ale o tom až zajtra.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****