Hľadanie hry dobrej ako chlieb stále pokračuje. Doterajší súťažiaci sú zatiaľ všetkým na posmech. Gears od Wars bol vyradený hneď v prvej minúte, simplexná prdlačka z roku 1995 určená pre pubošov v roku 2008. GTA4 si z nás robí srandu svojim zjavne úmyselným nepochopením pojmov "nenudiť" a "nenasrať". Články na internete sa dnes predháňajú v tom, kto údernejšie napíše "5-10-100 vecí čo zničili GTA". Hra, ktorá vás nechá vyskočiť z helikoptéry a nedá vám padák .. je uchylná, zlá, a nestojí za reč. Keď čumím na MGS4 stále si ho mýlim s MGS3kou, a platí pre ňu to isté čo pred Gears of War, vypadni starina na smetisko herných dejín. Assassin sa snažil, ale prachy im asi došlo pri designovani herných možnosti a zaujímavej hernej náplne. Tož, musím nájsť nového adepta, lebo zatiaľ je investícia do next gen konzoly /je iba jedna - PS3/ stále neopodstatnená.
Pochopiteľne to bude PS3 exkluzivita, a to od borcov z Sucker Punch Productions. So SONY pracujú od roku 2000. Predtým urobili svoju prvú, a jedinú hru pre N64. Rocket: Robot on Wheels. Na PS2 excelovali s trojdielnou sériou Sly Copper. Nádherné technické spracovanie, slobodu pohybu v relatívne nelineárnych leveloch, intuitívne ovládanie, základná kostra stealth skákačky obalená do množstvo subžánrov /bude sa aj lietať/, kvantum minihier, dokonca slovné súboje ako z Monkey Islandu v pirátskom levele, 20 metrový boss, rozkošní sidekickovia, skákanie po strechách sto rokov pred Assassinom. Všetko zviazané v jednom melodickom akorde. A Sly sa vie parádne plaziť aj popod "tanky", je to všetko čim by neštastný MGS chcel byť a dodnes nie je, nie nadarmo ho volajú platformový Metal Gear Solid !!. Hra ktorá si vytrie zadok aj s rozvareným máriom, ale napriek všetkej tejto paráde séria viac menej odstrčená bokom. Prim na PS2ke hral Ratchet a Snake.
Povieme si niečo o titule, ktorý by mal konečne prelomiť tu beznádej z degenerovanej hrateľnosti súčasnosti. Infamous, sandbox hra z pohľadu tretej osoby mixujúca elementy Sly Coopera, a hier Crackdown, Fable, MMO City of Heroes. To je cieľ, teraz ako ho dosiahnúť. Predstave si svoje mesto mesiac po vypuknutí tretej svetovej, už nemáte žiadne jedlo, vodu, šťava zo zásuviek netečie , internet je kaput, nečítate viac tento blog. Mestá plné na všetko odhodlaných, zlomených, alebo mŕtvych ľudí. Záhadná epidémia a hranice mesta obklúčené vládnymi vojskami. A vy - človek z davu posadnutý čudesnými naprirodzenými schopnosťami. Ak chceš spoznať pravosť, rýdzosť ľudského charakteru - vlož mu do ruky moc. Vaša herná karma na to bude patrične reagovať. Hra vám dá možnosť voľby ako s ňou naložíte, budete tým chudákom pomáhať a pomôžu oni potom vám. Alebo im škodiť, a oni vás budú loviť. Svoju moc dostanete po masívnom výbuchu, ktorý v priamom prenose zrovná celé centrum mesta so zemou. Zázračne preživší sa škriabate z krátera, okolo vás padajú k zemi mrakodrapy, vybuchuje plyn, a triešti sa sklo /hra už beží, tak bežte/. Ako ste k nej prišiel, prečo práve vy, ako je možné, že stále žijete ? A čo sa to vlastne deje ? To zistíte, až sa preberiete z následného 15 dní trvajúceho bezvedomia. Nielen o tomto bude táto hra. Chaos, militantné gangy a všeobecné zúfalstvo. Čas niečo urobiť.
Tvorcovia obdarili vašu postavou mrštným pohybom, že vám bude závidieť aj opicu na palme. Bubkovské skoky, šplhanie, traverzovanie. Toto mesto a jeho tri časti-ostrovy sú vašim ihriskom. A nebojte sa pádu, jeho energiu dokážete absorbovať. Ste bohom elektrického prúdu vo všetkých jeho podobách, od guľových bleskov po vybuchujúce strelivo v rukách nepriateľa. Vaše sily sa postupne vyvíjajú, aby ste na konci hry zotročili aj samu prírodu a "poručili větru dešti", blesky z nebies ako boží hnev budú vašimi otrokmi. To aké nové danosti však získate, však ovplyvňuje aj vás sociálny status. Správajte sa ako prasa a amorov luk nezískate. Dostanete škrabku na zemiaky. Elektrina a elektrické obvody sú v našej civilizácii všadeprítomné, a táto hra s tým ráta. Preto sa nečudujte keď rozsvietite zhasnuté neóny, alebo svetla áut. A okolo vás vybuchne preťažený elektrický generátor. Suckeri sa snažia o veľký stupeň interakcie s prostredím. Ukážu vám aj vaše slabosti vyplývajúce z vášho daru, ak vám to mám povedať obrazne, taký vodník v elektrárni veľkú kariéru neurobí. Máme sľubený aj nový nekonvenčný spôsob transportu po meste, až začne byť jehe dostupná veľkosť neúnosná. Boh taxíkom necestuje. Detaily však nechcú prezradiť.
Aby vás moc príliš neopila, každá z troch častí mesta má svojho vlastného zloducha s jeho vernými poskokmi. A čuduj sa svete, sú asi tiež absolventami čarodejníckej školy v Rockforte. A nemajú vás radi. Posledné vety. Do etéru sa pirátskym spôsobom dostalo video, na ktorom je tvár človeka s pekelným strojom v ruke, sekundu pred výbuchom. A tá tvár je vaša. Ku technickej stránke iba toľko, porovnajte si ingame video z pred roka, a obrázky súčasného buildu. Rozdiel v kvalite textúr, nasvietení, komplexnosti prostredia je obrovský. Tešte sa na jar roku 2009.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****