Nesmúťte však predčasne. V roku 1984 sa predsa len podarilo dať hru v istej "forme" do obehu. Pre 8 bitové atari /video/. A svete čuduj sa, ide o jednu z troch dobrých hier pre tento systém, hehe. Našli sa aj pôvodne propozície a predstavy o hernom obsahu "veľkej" automatovej verzie. Aby som vás viac nenaťahoval. Partia nadšencov sa pokúsila hru zrekonštruovať do hrateľnej podoby. A to dokonca tak verne, že napodobnili aj herný kabinet s hrou, ktorý ste mohli vieť v samotnom filme /sťahujte, a ak chcete hrajte/!!
21/08/08
Luke verzia 0.10
O filme Tron /1982/ som tu už písal, napriek pokročilému veku ide stále o veľmi dobrý scifi film s nádherne štýlovým vizuálom. Pasáže v počítači generovanej grafike. Superpočítač - Cray X-MP. A nebol takto použitý poslednýkrát. V 1984 sa Nick Castle pokúsil zasurfovať na vlne mega populárnych Star Wars /1977-1983/. S filmom THE LAST STARFIGHTER. Je to o mladom chlápikovi z herne, ktorý nedostanúc sa na výšku, do bezvedomia hraje na automate s rovnomenným názvom. Hru porazí, je najlepší, dostane cenu. Myslím tu DRUHÚ cenu, vstupenku medzi skutočných pilotov hviezdných lodí. V kozme totiž zúri medzigalaktická vojna. Narozdiel od lepených modelov a "stop and go" animácie Nick opäť zneužil silu Cray mašinky. Tristo záberov, 27 minút, rozlíšenie až 3000x5000 pixlov, stovky tisícov polygónov na frame. Ten silikónový ubožiak sa z toho musel spotiť. Hovorme však o hrách. Atari sa totiž chopilo šance, zakúpilo práva a s nadšením sa pustilo do prác na hre založenej na tých "raketkových" prestrelkách filmového automatu.
V tom čase už Atari niekoľko rokov pracovalo na automate schopnom utiahnuť herný svet v solídnej a nasvietenej 3D grafike. Po úvodnom pokuse s hrou I ROBOT /8bit črievka/ sa do toho oprela naplno s novým 16 bitovým CPU 68000. Táto motorola u nich mala svoj debut. Na projekte pracovali skutočný fachmani svojho oboru Mike Albaugh, Jim Morris, Jack Ritter. Práce na 3D engine išli naozaj veľmi dobre, a mnohé rutiny a poznatky boli použité omnoho neskôr v iných 3D hrách ako napríklad dobre známy Hard Drivin /1988/. Samotná hrateľnosť a grafika hviezdného bojovníka vychádzala priamo z filmu a bolo to kvalitatívne na chlp to isté /ak si odmyslíme nižšie rozlíšenie a trošku horšie nasvietenie/. Rozprávka sa však skončila v stave 75% rozpracovanosti. Film totiž nebol až tak úspešný, veľké investície sa im nevrátili, cena automatu bola odhadnutá na šokujúcich 10 000 dolárov. Čo proste pri danom "neúspechu" filmu nebolo vo vedení priechodné. Na atari tažko dopadol aj dobre známy kolaps herného trhu v 1983. Všetko toto pokračujúce neštastie skončilo bankrotom firmy v 2001.
Nesmúťte však predčasne. V roku 1984 sa predsa len podarilo dať hru v istej "forme" do obehu. Pre 8 bitové atari /video/. A svete čuduj sa, ide o jednu z troch dobrých hier pre tento systém, hehe. Našli sa aj pôvodne propozície a predstavy o hernom obsahu "veľkej" automatovej verzie. Aby som vás viac nenaťahoval. Partia nadšencov sa pokúsila hru zrekonštruovať do hrateľnej podoby. A to dokonca tak verne, že napodobnili aj herný kabinet s hrou, ktorý ste mohli vieť v samotnom filme /sťahujte, a ak chcete hrajte/!!
Nesmúťte však predčasne. V roku 1984 sa predsa len podarilo dať hru v istej "forme" do obehu. Pre 8 bitové atari /video/. A svete čuduj sa, ide o jednu z troch dobrých hier pre tento systém, hehe. Našli sa aj pôvodne propozície a predstavy o hernom obsahu "veľkej" automatovej verzie. Aby som vás viac nenaťahoval. Partia nadšencov sa pokúsila hru zrekonštruovať do hrateľnej podoby. A to dokonca tak verne, že napodobnili aj herný kabinet s hrou, ktorý ste mohli vieť v samotnom filme /sťahujte, a ak chcete hrajte/!!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****