19/08/08

Stále im to ešte žeriete ?

Príval manipulátorských lží a zvratiek sa nezastavil ani v tomto týždni. Rešpektovaný, vševedúci a analytický IBIS World nevidí v najbližšom období skoré zastavenie brutálneho rastu herného priemyslu /rozumej konzoly, nie polpercentné herné PC/. Vzhľadom na nikdy nekončiacu evolúciu technologií /ovládanie, hárdvér, net/ očakáva, že okolo roku 2013 pri medziročnom raste o 10% sa bude v biznise mlieť okolo 63 miliárd dolárov, o polovicu viac ako dnes. Novou hnacou silou podľa nich v súčasnsti nie sú prdlé teen deti, ale ženy a starší dospelí. Rozumej, tri krížiky a viac. Prieskum pokračuje - takmer 40% hráčov v amerike sú ženy, a priemerný vek /pozor chyták/ človeka kupujúceho hru je 39 rokov. Čo podľa nich svedčí o rozširovaní hernej základne. Následuje óda na Wii a jeho gimmick srandy, čo oslovili davy. Nechcem vám otravovať týmito zcestnými blitkami, za ktoré im niekto určite rád zaplatí. Fundovaná štúdia, plná chorých špekulácii a tvrdení.

"Nad touto otázkou sa už asi zamyslel každý,ako budú hry vyzerať?,ako budú fungovaťč?,na čom budú fungovať?,akúä budú mať fyziku?,.....Śpekulácií by sa našlo statočne veľa,ale ktorá z tých špekulácií by zodpovedala budúcnosti?Asi žiadna,sú to len naše fantázie,nápady,výmysly a predstavy o tom,čo by mohlo byť a možno bude.Vlastne to všetko závysí od technologií ktoré budú v budúcnosti k dostaniu a od samotných tvorcov hier.Dneska ani KOJIMA nevytvorý hru ktorú vytvoriť nemože.Síce už dneska je grafika na vysokej úrovni ale ešte stá le je čo vylepšovať.Nikto nevytvorý hru ktorá by výborne vypadala ale presahovala by hranice a možnosti konzoly alebo PC. Teraz trochu zafantazírujte a špekulujte aké by hry v budúcnosti mohli byť.....a potom to hodte do diskusie.AMEN." /nevšímajte si asi 5 zufalých hrúbok, celou dušou nasávajte silu tých teen myšlienok/

Realitou je trh ovladaný teenagermi a to v celom rozsahu, s pridaným bónusom Wii pomätencov / plus manipulátori ako Pavel Oreski z games.tiscali.cz a jeho Wii fit, čo po dobre zaplatenom úvodnom "úprimnom" nadšení skončilo na druhý deň v skrini/. Po dospelých hráčoch sa zem už dávno zľahla. Vlastne deformujú štatistiky, lebo sú to práve tí 39 roční ockovia kupujúci svojim 12 ročným deťom GTA, určené pre 18+ kategóriu. Nedokážem si predstaviť priemerného amerického 35 ročného hráča, hrajúceho už minimálne 12 rokov /IBISWorld/ ako o dušu paří CoD4 a ulieta na GTA4. To, že mám pravdu, dosvedčuje okrem mojej osoby aj iná úvaha, ktorá sa pýta : sme vlastne pripraveí na hry ako Heavy Rain. V preklade, dokáže na seba zarobiť hra, ak to nie je lineárna akčná slaboduchá fps/3rdps rubanica super plus /všetky dnešné vylízané "AAA" hry od HALo3, cez pripravovaný Fallout 3, Assassin po Mass Defekt/. Odpoveď je jasná, nie nedokáže, táto cieľová klientela je desať krát menšia, ako tá čo si ochotne kúpi HALO datadisk, MARIO shovelware, alebo kinetické nehry ukradnuté od SONY pod značkou nintendo ass Myiamoto.

Na inej sajte sa skúsený hráč po tridsiatke zdôveruje o obdive ku hrám ako ICO a SoTC, zároveň však dvíha varovný ukazovák, neb jeho názor nesdieľal ani jeden z jeho priateľov. Mal tu drzosť dať ICO na posúdenie partičke rozhľadených VŠ študentov, čo na to hovoria. Naháňali ho s vidlami, tu hru znenávideli - nudná, pomalá, hlúpa, a prečo dopekla za sebou vlastne musia všade ťahať to dievča. Na SoTc tiež neostala nitka suchá. "Esejista" a špecialista Eric-Jon Rössel Waugh z GameCareerGuide sa na piatich A4 rozpísal o biede a úpadkovosti tejto hry. Výcuc : Ueda je snílek odtrhnutý od pragmatickej reality, dávajúci hráčom to, čo vlastne ani nechcú, komplikovaná duša a neohrabené hry. Inak Erik-fon-Rasel je buzerant s troma mačkami žijúci v Ciscu.

Posledný humorný komentár pochádza od ďalšieho "vedca", prekvapeného tvrdením piráta, že jedným z hlavných dôvodoch jeho warezovania je objektívne veľmi nízka kvalita hier /viď môj článok a pasáž o mačke vo vreci/. Čuduje sa aj tá nula modrak.cz, pepík čo pre stromy nevidí les problémov. A detičky namotané na "10/10" recenzie si kúpia 10 miliónov kópii GTA4, HALo3, Assassina,Biopšouka, Mass defektu, aby vzápätí zistili, že naleteli, ale ono to snáď nabudúce vyjde. Stále nevidím, kde je tu miesto pre toho inteligentného 35 ročného hráča. Aby ste inštitúciu Ibisworld trochu prekukli, svojho času v 80´ rokoch boli presvedčení, že to "atari pobláznenie" je akási hippie móda, a čoskoro sa tento blázinec skončí. Dnes vieme, že sa fatálne mýlili, herný priemysel je však stále iba 300 metrová zaoceánska loď bez kapitána, ranno-kapitalistický bordel, živel, bez náznaku organizovanosti. Svetlo na konci tunela vážne nevidim. Celý priemyslel je marketingovo riadený iba potrebami koncernov využívajúcich stupiditu kiddo hráča, a Wiifit dobytku. Predsa Oreski bol tak presvedčivý. Machiavelizmus a vo finále až na veľmi ojedinelé výnimky - ťažko priemerné, alebo zlé hry. Ak sa pozriete doľava, alebo doprava pisálkovia vás presviedčať o vynimočnosti Mario gay Galaxy prdlačky, nikto nespomenie nebezpečne geniálny Psychonauts /Tim Schaefer - Monkey Island, Full Throttle, Grim Fandango/. Jemne adventúrny platformer prekonávajuci ten mario hnus na celej čiare, vo všetkých mysliteľných aspektoch. A svete čuduj sa, je to navyše hra skôr pre dospelého hráča. Asi TO bude ten problém.



SV. BARTOLOMEJ pri poslednom súde , apoštol, zaživa umučený a stiahnutý z kože

Tešíte sa na vysmradlú šlapku Laru croft v thajsku, stagnujúci a detinský WoW, nablýskanú, a nudnú JRPG alebo nového master Chiefa v komixovom buzna outfite, strieľajúce chichotajúce sa obludky ? Stále nemáte dosť tých neinšpirujúcich sračiek všade dookola, čo jakžtakž fungujú iba asi prvých 10 minút. Kývate hlavou, že to inak nebude ? Aj stará pasta David Jaffe je predsa uchvátený PS3 PSN projektom Flower, rád by niečo podobné urobil tiež, a vyskočil z tej škrupiny 4 zabehaných žánrov. Viete ako skončil lesný démon satyr Marsyas, keď vyzval na súboj v hre na píšťalku boha Apollóna ? Predstavujem postavu XIPE Toteka, ktorý vám to prezradí. Aztécke božstvo smrti, zrodenia a plodnosti. Každoročné obety otrokov, následne dôkladne stiahnutých z kože, ktorú potom na sebe nosili kňazi počas samotných rituálov. Zdá sa vám to krvavo morbídne, a politicke nekorektné ? Ale važení, inštitúcie nás presviedčajú, že hry sú dnes o "dospelých" a pre dospelých. Prečo mi teda do ruky strkáte tu krabicu s talianskou bukvicou v montérkach, skákajúcou po oranžových muchotrávkach. A aby som vám nič nezatajil, tým otrokom potom odťali končatiny, odstránili maso z dlhých kosti a následne sa s nimi kňazi dotýkali hláv veriacich na zvýšenie ich fertility. Sťahujte, spusťte a snívajte o niečom inom ako vyholené podpazušia v FF13. Lovme otrokov, čas obety je tu.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****