Asi vás neprekvapím, keď naopak ja poviem, že v skutočnosti ide o najhoršie dielko od Lucas Arts. Donebavolajúca príšernosť. Toť včera večer som to prešiel po prvý krát /staré resty z minulosti/ takže to máte z prvej ruky a čerstvé ako ranné rožky. Ide asi o ich desiatu hru na odskúšanej SCUMM platforme, distribuovanú iba na CD, s kompletným a kvalitným nahovorením vrátane prítomnosti mega celebrity z hviezdnych vojen /Mark "Luke" Hamill báječne v úlohe hlavného záporáka - Ripburgera, po zmene akcentu pokryl ešte aj zo dve vedľajšie postavy/. Spočiatku nič nesvedčí o bližiacom sa fiasku. Grafika je štandardne vynikajúca, atmosferická. Animácia detto. Prostredie je cool. Intro so skvelou hudbou od THE GONE JACKALS a Route 66 tiahnúca sa do diaľky. Motorkársky pelech a reálie.
Hra sa rozbieha, prvé postavy, pokec, hľadanie a používanie predmetov. Už tu mi varovný zvonček prvýkrát zacinkal. Predsa len v prvom akte je dokopy 5 použiteľných predmetov v "piatich" obrazovkách. Nič nepokazím ak poviem, že dokonca hry sa len s obtiažiami dostane cez čislo desať. Tých predmetov. Je zjavné, že adventúrna časť je minimalizovaná na úkor "niečoho iného". Akčné sekvencie na novom INSANE engine. Kameň úrazu. Interactive Streaming Animation Engine. Veteráni to dobre poznajú zo staručkej hry Star Wars: Rebel Assault. Valí sa na vás predrendrované video, v ktorom sa zmieta váš interaktívny sprajt. Vo Full Throttle ide o časť, kde si na motorke musíte vybojovať rešpekt a pochopiteľne získať jeden predmet, nevyhnutný pre dokončenie hry. Táto akčná vložka brutálnym spôsobom narúša tok hry a imerziu, nehľadiac na to, že jej zábavnosť je pochybná. Vlastne na sračku.
Hre nepomáha ani totálna lineárnosť, kde po splní úlohy za vami naozaj horia mosty. Len dopredu je cesta možná. To najhoršie sa však na vás ešte len chystá. DESTRUCTION DERBY. Držte si klobúky, pusťte myš. Chopte sa šípok /!!/. Zhora videná scéna, autíčka a malý problémik. Čo mám vlastne urobiť. Nielen na tomto mieste som si slabošsky pomohol s video walkthrough, neb namám chuť ani na zákys na pol roka ani na celú túto sekvenciu v štýle pokus-omyl-omyl-pmyl. Druhykrát som sa k video návodu musel uchýliť po pol hodine trvajúcom kopaní do steny /v hre/. Je úplne jasné, čo máte urobiť. Ono to však nefunguje. Musíte kliknúť na správny .. pixel, bože. Ak čakáte, že článok bude pokračovať ďalej a ďalej - ste na zlom mieste. Ste totiž na konci hry. Áno stačia vám na to slabé 2 hodinky. Do tejto dlžky asi zarátam aj tých 50 umrtí na konci. Ste prekvapení ? Ide naozaj o raritnú udalosť v adventúrkach od Lucas Arts. Ale na konci sa pozriete smrti do tváre mnohokrát. "Podarené" sekvencie s bežiacim časom v Dragon's Lair štýle. Dobrú chuť.
Možno vás ešte bude zaujímať, že hra sa dá pri opakovanom hraní prejsť za menej ako 17 minút /ak preskočíte animačky/ a zaverečný rollout kreditov trvá dobrých jedenásť !! Pozdravujú tam aj svoje mačky a prečítate si pár haiku /japonské básničky o troch riadkoch a 5 slovách/. Asi v rovnakom duchu je aj celý tento projekt. Smiešne jednoduchá adventúrna časť, hrozné akčné blitky, desivá krátkosť, a pikantný umierací koniec. CD only hra, za ktorú sa neopovážte zaplatiť. Touto hrou skutočne strelili capa. A prezradím vám ešte niečo. Tim Schafer zodpovedný za tento prešľap /asi jediný/ to o desať rokov urobil "správne" v akčnej adventúre Psychonauts. A za tú dám aj poslednú penny.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****