"Grafika hry, modely vozidiel, nasvietenie je nádherné a ukazuje sľubný potenciál PS3ky. Havárie su brutálne, trosky čo pršia z oblohy vám vyčaria na tvári úsmev. Blato skryté pod zaschnutou vrstvou sa ukáže, po jej nemilosrdnom rozoraní pneumatikami. Design tratí je fantastický, rýchla časť trate, pomalá, skratky, vetvenia. Časť hernej stratégie je aj správna a rýchla voľba jej prejazdu. Hra je extremne zábavná, hlavne keď to jazdíte s priateľmi a navzájom sa hecujete a preklínate."
To je iba malý zostrih z IGN recenzie Motostorm diel prvý, ktorá zachytáva ich/jeho zjavne nadšenie /Chris Roper, skóre 8.9/10/. Pritom išlo o na kolene urobené hru, ktorá mala šibeničnú úzávierku ako prvogeneračná PS3 launch hra. Samozrejme, môžme jej vytýkať málo tratí, chýbajúca možnosť si prejsť ich z opačnej strany, málo herných módov /kde sú quick race, jeden proti jednému, eliminácia atď./, pomalý herný interfejs /nahrávanie !!/. Hráči tiež žiadali splitscreen, väčšiu variabilitu prostredia /jednotka sa jazdi v "jednej" vyprahlej púšti/, a väčšiu interakciu s hernou plochou vôbec. Tie najvypuklejšie nedostatky boli slušne zvládnuté dodatočnými stiahnuteľnými updejtmi /od ďalších tratí, cez herné módy až po podporu vibrácii/.
Od dvojky sa preto čakali veľké veci. Proste eňoňuno vypiplaná hra po každej stránke. Čakáme, že vývojári vypočujú všetky naše prosby. Pretože mi tu pár chytrákov odporúčalo orientovať sa podľa renomovaných pisálkov na uznávaných weboch, ostávam ďalej na IGN a čítam recenziu Motorstom: Pacific Rift od Alex Simmonsa /bla bla "Editor-in-Chief" UK pobočky IGN - dal tomu 8.8/10/. Hneď prvá veta mi dáva tušiť, kde tento chlapček smeruje a ako to skončí. Po nadšení jeho kolegu z jednotky tu niet ani stopy. Vraj, Motorstorm 1 je "slušná" hra, ale iba pre to, lebo nič iné na PS3ke vtedy nebolo. Ani sa nemáha tu spomenúť nejakú konkurenciu, asi toho tá hra nie je hodna.
Neunikne mu hra s elementami v dvojke - Earth, Fire, Air and Water /variabilitu prostredí teda máme v schu/. Ovládanie a pocit z jazdy prejde sucho anglickým, naštastie sa nič nezmenilo ku horšiemu, je to OK. Skôr - naopak, vraj je vidieť, že nemárnili čas medzi dvoma dielami nadarmo. Rozšírenie vozového parku, počtu tratí a herných módov, prechádza zívnutím. Hm, 16 tratí ponúka doslova stovky možností, ako a kade ich prejsť, zííív. Trochu sa zobudí pri hodnotení grafiky, je proste super a framerate sa drží. A máme tu splitcreen pre 2-4 hráčo, no konečne. Celkovo sa mu však zdá herná skúsenosť z dvojky povrchná, bez hĺbky, nuda .. teraz pozor. NIE AKO V PURE, kde vás triky a gymnastika na ATV "motorke" nútia isť na doraz svojich kreativnych možnosti a zisku bodov. No, ale komu to nevadí, bude spokojný.
Aha, decko sa nám zle vyspalo, a navyše z povinnosti hodnotí hru, o ktorú vlastne ani nemá záujem, a prečo si do PS3 nekopnúť. Dáme tomu slušné ohodnotenie, nikto sa neurazí, ani nenahnevá. Skusím ešte jedného pisálka z tohto kocúrkova, toho istého čo hodnotil aj jednotku, Chris na scénu !!
Chváli blato, vodu, lávu, rastliny a všetky nové taktické možnosti, ktoré to prináša. Má radosť z vyššieho počtu nových tratí, ktorých design je ešte lepší ako v jednotke. Je priam skvelý, excelentný, kopa vetvenia, skokov, a trate sú parádne dlhé. Malá "muška", na niektorých miestach je to tak málo tuneloidné, husto zarastené, a veľké, že hádate kde máte vlastne ísť !! V tomto diely sa ešte viac diferencovali rozdiely medzi jednotlivými kategóriami áut, lepšie prekresleniu charakteru, čo je úplne skvelé /pozn. hej, slovo great používa často, prekladám iba každé druhé, heheh/. Po novom je agilnosť tých najmenších dokonale skvelá, čo však má aj svoju odvrátenú tvár, a to je ešte skvelejšie /pozn. som vás varoval/. Je dobré, že sa nám počet herných módov rozšíril o všetko to, čo sme žiadali, ale chcelo by to ešte viac /pozn. upsss/, napríklad niečo založené na deštrukcii okolia, zarábania bodov a tak /pozn. jeden chce triky ala PURE, druhý Burnouta, ani jeden asi netuší, že hraje "drsný racing"/. Ďalej mu trošku vadí, že celkové vyznenie hry, nie až tak osviežujúco prierazné a cool ako od dvojky čakal, chce viac zatlačiť na pílu. Splitscreen je skvelý, ale je dosť ťažké v tej štvrťke obrazu vidieť cestu /pozn. drahý bože, potom sa v piatich článkov nesťažujte, že vám tato feature chýba/. V záverečnom slovnom hodnotení je naštastie v každom ohľade spokojný a kvituje jednoznačný pokrok v každom smere. Skóre - 8.3/10
spletité a komplexné trate na ploche väčšej ako herná mapa v crysis
Takže tu máme prepracovaného ňoumu Alexa, ktorý na celú tu komplexnosť a premakanosť Motostorm 2 nemá náladu, čas ani chuť, zle sa vyspal a vystačí si s PURE patriacim do úplne inej ďaleko jednoduchšej kategórie /demo som akurát stiahol/. A potom Chrisa, decko, čo vlastne ani nevie čo chce, kritizujúce veci, čo samo pred rokom požadovalo. Použije v recenzii slovo great, cool a ich bratov v priam prehnanom množstve, aby to na konci otočil smerom ku "spravodlivému" ohodnoteniu.
Celá námaha Evolution Studios teda vyšla nazmar. Načo zvyšovať počty trati, trápiť sa z ich návrhom, kašlať na rôzne triedy aut a lámať si hlavy nad tým ako ich na trati zrovnoprávniť. Mali sme 3 herné módy, chcete 6, tak ich ta máme, chcete 10. Split screen tam už nikdy nedajme, už ho nechcete, a dravý racing pre 16 hráčov tiež nie je IN. Next gen je o retro vlne a jednoduchosti, návrat ku prírode a o hre PURE. Kecy pisálkov o nej tu dávať nebudem, lebo si vlastný názor o chvíľu urobím sám. Motostorm sériu ignorujem, nemám záujem, uveril som deťom s "renomé", že jednotka je nedokonalá, a dvojka aj napriek masívným vylepšeniam stojí za priemerný prd a nesplnila očakávania.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****