Len na pripomenutie - PC Bioshock alebo Dead Space si bohato vystačia s jednojadrovým PC procákom na skutočných 1.8Hz, a dosiahnete pritom rovnakú, alebo lepšiu IQ /image quality/ ako na konzolách. Xcrap má tri jadrá na 3.2Ghz, a PS3 - 1+ 7 klackov tiež na 3.2Ghz. Je teda zjavné, že o nejakom efektívnom využití hárdveru obzvlášť v prípade PS3 tu nemôže byť ani reči. Odpoveď na otázku, kedy tomu tak bude, je jednoduchá. Počkáte si ešte aspoň 5-8 rokov /supertalenty si môžu jeden rok odrátať, a počítam to od štartu xšmejdu/. Nežartujem, táto generácia je vážne iba prechodová. Pretože Xcrap nemá hadr a HD DVD, sú všetky expanzívnejšie multiplatformové hry trestuhodne limitované. Prechod z jedno na viac jadrové kvalitné programovanie je ďalší problém. Progiši si s prešaltovaním dávajú pekne načas. Príklad. Zoberte si tú CoD4 bežiacu na 60 fps /aj keď v sub 720p rozlišení/. Zdá sa, že šťaví konzoly na doraz. Opak je, ale pravdou. Pošepkám vám, že CoD6 od Infinity War pobeží na fungel novom masívne paralelizovanom ďaleko potentnejšom engine, ako ten určený pre štvrtý-piaty diel. Jeho varianty majú poháňať Activision hry až niekde do roku 2012, kedy sa očakáva príchod následovníkov súčasných mašín.
Čudujete sa, že EPIC pri vývoji svojej Unreal 4.0 technológie opakovane spomína jeho exkluzívny vývoj práve na tie next next gen konzoly, a kaká na PC platformu ? Rozmýšlajte. V roku 2009, na jeho konci pravdepodobne uvidíme pokus PC hernej scény zbaviť sa nutnosti behu náročných hier na jednojadre. V roku 2011-12 sa budú bolestne pokúšať o prechod na štvorjadro. Už dlho PC vývojári plačú nad absolútnou roztrieštenosťou, a babylónom uživateľských konfigurácii. Sám microsoft do tohto chaosu hádže každý rok nové DX rozhranie. Priepasť medzi LOW a HIGH endom nikdy nebola väčšia. Epic to vie, preto v roku 2012 prdne na trh middleware určené práve pre 24-32 jadrové konzoly s heterogénnou architektúrou, a výkonom pevne zafixovaným na minimálne 6 rokov, do príchodu nového cyklu. Konečne sa naplní triáda plodnosti: výkonný hárdver- vývojárský softvér, čo nemešká 5 rokov- kvalifikovaný programátor, a otvorí sa brána do nirvány technologických vyspelých hier. Nepoviem vám nič nové, ale SONY a MS budú určite /aj/ s Epicom vo finálnej fáze, a v tajnosti úzko spolupracovať.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****