Konečne som sa po dlhom čase dostal ku zhliadnutiu dokumentu o výrobe filmovej série Star Wars. Všadeprítomné, a každodenné problémy epických rozmerov, aj s kolapsom George Lucasa končiacim na JISke. "Trefné" predikcie filmových expertov, ako to celé parádne vybuchne. Opakované odklady, povôdne to malo byť doručené pod vianočný stromček v roku 1976 /nakoniec to meškalo ešte ďalší pol rok/. Neskutočne vyčerpávajúce kastingy, trvajúce mnoho mesiacov. Budovanie efektového štúdia ILM od podlahy na zelenej lúke. Maniakálny finiš. Prečo však o tom všetkom píšem na hernom blogu ?
Počas každej sekundy som si totiž znovu pripomínal, mne známy fakt, ako zúfalo amatérsky, nedôsledné a primitívne sú aj tie najväčšie, a najdrahšie hry dnes produkované. George je perfekcionalista. O každom výstavbovom kameni filmu mal jasnú predstavu, a radil sa s najlepšími. Budovanie príbehu, mytólogia, architektúra hrdinu. Kamera, efekty, veľmi citlivo vybrané tri hlavné postavy. Luke, Leia, Han Solo. Pacing, tempo, strih. V zime pred plánovaným /ale nedodržaným/ štartom prvého dielu odpalil masívnu kampaň, bubnoval na bubny, burcoval scifi fanúšíkov, teaser ukážky, komixy, tričká, hype galaktických rozmerov, ale so skutočne kvalitným projektom v ruke. Dokonale fungujúca filmová mašinéria. Miliardy zarobených dolárov, fenomén.
O 32 rokov neskôr, a s herným hárdverom schopným v reálnom čase, a vo veľmi slušnej kvalite reprodukovať trikové sekvencie Star Wars, tu máme napríklad hru Killzone 2. Nikoho dnes netrápi duša hry, tobôž herná kvalita. Karavána pomaly rutinérsky klopýta do ciele. Necelých osem týždnov pred odhalením hry sa nejaký retardovaný sony hater na "renomovanej" sajte pýta, ako je možné, že budovy, vojaci, zbrane na cudzej planéte Helghan tak veľmi pripomínajú Zem, sklad s ovocím a rafinériu na výrobu nafty ? Nuž preto, lebo to tam postavili POZEMŠTANIA, a chceli aby to bol sklad na zeleninu, a obyčajná rafinérka. A Helghasti nie sú zelení votrelci s prechľastanými očami v maskách Darth Vadera na ksichte, ale prekvapenie, bývalí obyvatelia matičky Zem. Táto infomácia je však asi dobre ukrytá, aj keď by to malo byť všeobecne známe už od prvého dielu. Je to to isté, ako keby sa filmový kritik pýtal v recenzii na tretí diel Star Wars. Kurva, bol Darth fotrom Han Sola, alebo Luka Skywalkera ??
Hore uvedené platí pre každý súčasný herný blockbuster. Počnúc otrasným GTA4, cez Gears of Joke, po Fallout 3, a tínedžerske slabé béčko DEAD SPACE. Úplne chápem, že dnes je celá snaha redukovaná na pobavenie segmentu hráčov od 8 do 18 rokov. Klasické herné štúdium na lepší výsledok proste nemá /personálne, mentálne, finančne/. Chcem vám iba upozorniť na dobu keď sa tá filmová šlichta zocelená v najtvrdšom boji vrhne na tých herných mamičkiných mazánkov produkujúcih insitné "survival horrory" ako Resident Evil 5. Odpoveď na otázku - kedy - znie, keď boh dá, dočkáme sa toho na PS4ke tak o päť rokov. Spodný, veľmi optimistický odhad. To už vylezieme so súčasného svetového ekonomického kolapsu, zažijeme perestrojku kapitalizmu a chuť do nových investícii. Búrania bytového jadra. Nový zlatý vek.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****