30/09/09
GT5 : Prší prší len sa leje
"Pamätám si, ako sme náš posledný build prezentovali na TGS 2006. Moje srdce naplnila pýcha. Najnovšie shadery pre nádherné reflexie na karosériách, všetkých 22 strojov sa odrážajúcich na mokrej trati, hladký framerate, funkčná deštrukcia."
- Formula one : Championship edition /Studio Liverpool/, PS3
Mačička sa z okna smeje. Budem stručný - chceme mať v GT5ke zmenu počasia počas preteku !! Vodu v gumákoch, mláky, blato, čvachtavé mokré neštastie. Je možné, aby to za šesť mesiacov stihli ? Zvládne to hárdver PS3ky ?? Odpustím si filozofovanie nad tým, či to tam vôbec dať. Super Car challenge to už zodpovedal za nás. Tiež PS3 only hra. A mimochodom, poznám odpoveď na tie prvé dve otázky.
A použijem na to práve starú Formula ONé. Konkrétne intervijú, ktoré bolo práve týmto efektom venované. Samozrejme využili masívny výkon SPE jednotiek. Pohyb kvapiek, deformácie prúžikov stekajúcej tekutiny v závislosti od smeru a rýchlosti jazdy. Interakcia kvapky s asfaltom /landscape collision system/, vodný sprej za formulou. Opäť SPE, dokonca na 50/60fps. Nebudem o tom veľa kecať, naživo je to iste úžasný pohľad /mokrá trať, slabý dážď, alebo chlístava pľuha čo by vysušila aj slnko/, a oveľa podstatnejšie sú ich posledné vety.
Ide o už milión krát spomínanú novú filozófiu veľmi úzkej spolupráce medzi SONY a first-second party vývojármi. Proste šetríme výrobné prostriedky a prachy hlavne. Takže F1 tím hovorí: "akákoľvek časť kódu našej hry, alebo KOMPLETNÝ RAIN ENGINE je voľne k dispozícii borcom v klube - Sony Computer Entertainment Worldwide Studios." V preklade to znamená, že doslova stačí, ak Polyphony Digital modifikuje už hotový kód. A asi aj preto Kazunori Yamauchi, medzi rečou prehodil, že nie je problém TO tam dať, ide len o tu jeho prekliatu perfekcionalistickú posadnosť a výsledný celkový balanc hry.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****