27/09/09

Kopanec do malomocného zadku

Dychtivo som čakal, ako nám to Bill s novým xcrapom všetkým ukáže. Je to vizionár a nikdy sa nemýli. Ak ich špičkový inžineri povedia, že jedno DVD stačí a nové zázračné techniky kompresie to hravo zvládnu. Wunderwaffen, HEIL MEIN FUHRER !!! Tak sa už treba len úlisne usmievať a pritakávať. Zhodneme sa v tom, že štyri roky stačia na to, aby ten ich šmejd ukázal či má gule z ocele, alebo len prázdny ovislý pytlík. Toť len nedávno som tie arogantné nuly naučil, ako je to v skutočnosti s kapacitou a výkonom ich smiešnej DVD mechaniky. Malé pripomenutie. To kvázi next gen médium má dve vrsty. Relatívne rýchlu a veľmi pomalú. Obe s kapacitou 3.4 giga.

Reálna prax. Všetky tie MS báchorky, celé to bola lož. Iste ste už napríklad zaregistrovali dehonestujúco nízke hodnotenie PS3 verzie Ninja Gaiden 2 od Billovej ľavej ruky - britského herného plátku EDGE. Inde si zas cez zaťaté zuby prečítate o "miernom" grafickom vylepšení. Tá "miernosť" je v skutočnosti šokujúco vylepšený vizuál na rozdiel od xcrapu /576p/ v plnom 720p rozlíšení aj s antialiasingom. Itagaki prisahal, že jeho hru zvládne iba billov hádvér. Mlel kraviny o jeho neporovnateľne jednoduchšom programovaní. A vysmieval sa z B-teamu, ktorý po jeho odchode z TECMO na porte pre PS3 pracoval. Špinavé lži.

Mimochom, torrent Gaidena 2 pre xcrap ma cca 3.5 giga. Čírou náhodou sa teda celá relevantná hra zmestí práve na tú jednu rýchlu vrstvu, nezabudnite na druhej klesá rýchlosť čítania až na prašivé 4.4 mega/sec. A to by sa teda xboti načakali. Nič z toho pre Gaidena 2 na PS3ke neplatí. Pre svoje textúry tam máte viac miesta, než kedy budete potrebovať. Je zaujímavé, že B-team prezradil aj toto : "skúsili sme engine z pôvodného subHD preniesť do plného 720p režimu, a GPU to zvládlo, rapídne sme zdvihli rozlíšenie textúr, stále žiaden problém, paralax mapping, pohoda, per-pixel lighting .. RSX stále bez zadýchania."

Nová kapitola bez Gaidena. Iste máte v živej pamäti, keď sa Naughty Dog pochválil tým, že Uncharted 2 nie je na xcrape realizovateľný. Malé RROD hovädá sa aj tak budú hádať do krvi. Skutočnosť je, ale taká, že nevedia, kde tých 25 giga dát majú uložiť. Hardisk defaultne neprítomný. A druhú GPU v tom svoje šrote nemajú, a práve na to ND narážalo. Študujem tretí deň jednú prezentáciu s názvom Gears of Joke 2 - techniky renderingu. Epic robil čo mohol, teda degradoval rendertargety, ako vládol. Všetky tie postefekty /SSAO, motion blur, DOF, temporal AA/ bolo nutné oproti predpokladom výrazne "optimalizovať".


RROD GPU plánované rendetargety neudrží

Zjednodušiť až na kosť. A neustále narážali na neschopnosť xcrapu vytvoriť plný G-buffer pre ich deferred shader /Crytek hlási pri Crysis 2 - X version to isté, GG v KZ2 bez sebemenších problémov/. Holt malá Edram a žiadne SPE schopné vertex/pixel/geometry operácii, spolu so softvérovou rasterizáciou. Tam, kde EPIC optimalizoval, Uncharted tie isté efekty zobrazí v o rád vyššej kvalite /presnosť-samples/. Druhé SPE GPU. Alebo slovami Santa "God of War" Moniky - tie SPE subprocesory sú neuveriteľne, nevyčerpateľne rýchle.


SSAO v slušnej kvalite šmejd nezvláda, vľavo sen /16 vzoriek, 20 x filter/, vpravo realita /8+12/

Ďalší príklad. Flopza 2.5 - údajne to zvalí graficky GT5 na kolená a vystrieka sa tomu medzi lopatky s krivým úsmevom. Po pár sekundách však vidím úsmevne nekvalitné filtrovanie textúr, nekvalitné fp10 HDR /GT5, plný rozsah fp16/, problémy so streamingom textúr a dekalov, nekvalitný antialiasing /GT5, 4 xAA v720p/. Pritom si to zdatne uľahčili iba 8 autami na ceste. Plne opodstatnene predpokladám, že pri 16 kárach, nedajboh prítomných efektoch počasia, by to šmejd GPU kľaklo s byvolím zaprdením na 30fps.



hnusná minulosť a úžasná budúcnosť

Finále. Internetom beží fáma o tom, že R* poškuľuje po exkluzívnej spolupráci so SONY pri ďalšom titule-sérii ?? Nedá sa predpokladať, že by išlo o GTA, neb by prišli o výdatné zisky od druhej stranu. Vraj však poznamenali, že peniaze nie sú všetko. Ide však už o existujúce IP /Manhunt, Red Dead Revolver, Warriors, Midnight Run, Midtown Madness ??/. A majú plné zuby oprávnených výčitiek, že GTA4 bola jasne poškodené nedostatočnou kapacitou a rýchlosťou DVD média v xcrape. Ich engine, bez inštalácie na HDD /tu im bill zatrhol, dtto viac diskov/ musel rátať s nedostatočným tokom a miestom pre ich dáta, a tak tá hra vyzerá ako vyzerá. Radi by však ukázali čoho je ich Rage engine naozaj schopný. PS3 only.

Prehlásenie. Nástup slim verzie PS3ke je drvivý, a je z nej de fakto podpultový tovar. Za prvý mesiac predaja to vylezie asi až na 1.3M kusov. Snáď každá z posledných hier od EA /ale aj iní .. NFS SHIT, alebo Batman: AA/ generuje viac prašúľ práve na PS3 platforme, bez ohľadu na to, že vonku je na papieri údajne viac xcrapov. Lož. Je skutočne najvyšší čas zarezať tu vietnamskú veteš, a vzdať hold Cézarovi. Robiť hry tak poctivo, ako je to z ekonomického hľadiska možné, a nemilosrdne to potom zdegradovať pre potreby DVD only, "malý výkon", "slabé kolená" RROD konzoly.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****