PC warez deti vám budú tvrdiť, že Cry3 je degradovaná verzia druhej verzie s cieľom akýkomkoľvek spôsobom to rozbehať na konzolách so značne menšou pracovnou pamäťou a slabšou GPU než v prípade hrubo neoptimalizovaného kódu pre high end PC GPU, ktoré bolo treba "nejak" predať. Crytek teda po prvý krát v živote musel svoj kód skutočne vytuniť. V prípade PS3 je ohromné množstvo renderingu prenesené na SPE jednotky, dtto fyzika a AI. Hry bežiace na Cry3 engine by mali podľa VŠETKÝCH predpokladov fungovať a vyzerať lepšie práve na PS3ke. Prítomnosť defaultného HDD /streaming/ a BD /dostatočná kapacita pre kvalitné textúry/ musí konečne závážiť. Z môjho pohľadu obsahuje Cry3 iba tieto tri spomenutia hodné features:
- WYSIWYP /What You See Is What You Play/, editácia hernej plochy, asetov, textúr, materiálov v reálnom čase s okamžitým prechodom do hry a následné otestovania vniklého diela. Niečo podobné si ku Gamebryo /Fallout3/ prilepil Emergent Game Technologies v podobe LightSpeed nadstavby a videl som aj živú ukážku od Intelu v jeho Offset engine. Ide o kľúčovú črtu, ktorá dramaticky zrýchľuje rýchlosť tvorby a dokončenia hra, čo nás asi zaujíma najviac. A šetrí to prachy.
- Real-time Dynamic Global Illumination, o ktorej som písal v tomto článku po prvýkrát v ich prípade /v2.0 to nepodporuje/ umožnuje prirodzené a reálne simulovanie hlavne denného svetla na všetky statické a DYNAMICKÉ objekty, bez predpočítavania a príliš veľkého podvádzania.
- integrácia všetkých mysliteľných modulov pre rendering, foliage /Unreal engine, ale aj ďalší masívne využívaju SpeedTree licenciu - náklady !!/, postefekty, fyziku, animáciu, audio, AI bez nutnosti používať iné externé middleware. Dopĺňam ukážku zo skutočnej tvorby TPS mapy v Cry3engine, a teraz môžte aj sami dokončiť tu konverziu Monkey Island adventúrky.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****