Mike Acton z Insomniac Games je objektívne špičkový kóder, a exceloval už na PS2ke. Na svojom blogu zverejnil úvahu, alebo skôr jasný odkáz na tému "60fps - prečo radšej nie". Aby nedošlo ku omylu - on, ja alebo my všetci si celkom jasne uvedomujeme, že táto bájna méta by mala byť povinná pre každú hru bez ohľadu na žáner /už len z pohľadu na
input latenciu ovládača/. Je tu však niekoľko
ale .. vrátane našich obľubených laických špekulácii, ako by tá či oná hra vyzeralo v nižšom rozlíšení, alebo o koľko lepšie by mohlo žiariť GT5, ak by bežalo iba na 30fps. A Insomniac "napadlo" úplne to isté.
Mike píše, že sú veľmi hrdí na to, že stabilná 60 Hz rýchlosť posledného Ratcheta je vyslovene vizitkou CELEJ série. Počas vývoja však opakovane narážajú na pochopiteľne limity hárdvéru a je nutné preto prikročiť ku kompromisom v grafike. Aj keď tá sa na PS3ke v prípade Ratcheta pyšní pečaťou Pixar kvality. Prebehol teda malý prieskum trhu, iniciovaní samozrejme ich osobami. Zistenia naozaj nie sú žiadnym prekvapením a utvrdzujú ich v odvážnom tvrdení.
Ratchet and Clank Future: A Crack in Time bude vysokopravdepodobne ich poslednou 60 fps hrou. A to preto, lebo :
- vyšší framerate žiadnym signifikantným spôsobom neovplyvňuje predajné výsledky hry.
- vyšší framerate žiadnym signifikantným spôsobom nevylepší finálne skóre hry.
- naopak je tu celkom zjavná, aj keď nepriama korelácia medzi kvalitou grafiky a finálnym skóre.
Vysoký framerate je teda z komerčného hľadiska druhom určeným na vyhynutie. Piplanie sa s kódom za tu námahu a zvýšené náklady nestojí. Recenzie pozerajú na grafiku, ignorujú vaše
60fps úsilie. Nižší, ale STABILNÝ framerate s LEPŠOU grafikou je dnešné zlaté teľa na žulovom podstavci /rozumej - Uncharted 2, Gears of Joke 2 vyzerá ako kravské, hnedé hovno a padá bežne na 22fps/. Len pripomínam. Akúkoľvek PS3 hru môžte hravo naprogramovať do super stabilného 60Hz módu, grafika samozrejme utrpí značne a čo si málokto uvedomuje, v skutočnosti sa framerate virtuálne hýbe medzi 60 a 100fps, pričom práve tých 60 je vlastne tá minimálna rýchlosť. Po tomto vyhlásení Insomniacu je teda jasné, že ich ďalšia hra bude útočiť na pomyselnú grafickú korunu možno aj tej Uncharted 2.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****