26/11/09

CELL - sila a moc

Nielen na herných fórach som svojho času asi troma rokmi /a trvá to vlastne dodnes/ čítal, že oveľa vhodnejším riešením by bolo použiť v PS3ke nejaké lepšie dvojjadro namiesto CELLu s jeho primitívnymi SPE akcelátormi výkonnostnej triedy i486. Požičal som si teda pár údajov a tabuliek z jednej prednášky, kde sa chlapci pochválili svojimi skúsenosťami z používania PS3ky, ako základného materiálu pre vedecký superpočítač. A dokonca ponúkli aj porovnanie so špičkovým DUAL CORE CPU - AMD Opteron 275. Hovorím o časovo zrovnateľných procesoroch. Obe boli zaradené do obehu v priebehu roku 2006. Takže sa teraz pozrime na to, či by naozaj išlo o lepšiu veľbu pre PS3. Budeme "akože" ignorovať stovky "nepriamych" dôkazov o tom, ako CELL poráža v kódovaní videa, dekodovaní mp3, v rýchlosti spracovania grafických filtrov de fakto akékoľvek dnešné CPU.

V ich testoch používaný Opteron v tomto DOOM3 benchmarku z iného zdroja ukazuje naozaj veľmi solídny výkon, a pretože daná hra rozhodne podporu pre viac jadrové CPU neobsahuje, máme pred sebou vlastne silu jedného jeho jadra s kmitočtom 2.2Ghz. Ako je vidieť, aj tak bez najmenších problémov poráža aj ďaleko vyššie taktované a kvalitné Intely.



Komentár ku horným dvom tabuľkám. Použitá bola bežná PS3 a 6xSPE dostupných pod Linuxom /siedma SPE je viazaná pre OS, ôsma SPE je odpojená/, na druhej strane už vyššie predstavený Opteron v nadupanej desktop úprave. Testovali sa, mimo iného, štyri základné číselné /polia/operácie : sčítanie, násobenie, kopírovanie z jedného poľa do druhého, a mix všetkého predchádzajúceho. Tabuľka čislo jedna jasne dokazuje, že aj vtedy neexistujúci Opteron so štyroma jadrami by na hernú konzolu nestačil. Tabuľka číslo dve ukazuje takmer ideálne lineárny nárast /typická črta CELL architektúry/ výkonu ôsmich spojených PS3 do výpočetného clustera.

Myslím, že aj laikovi je na základe týchto informácii došlo, že v reálnych podmienkach je CPU xcrapu ten dva a pol jadrový kriplík /časť výkonu a minimálne jeden HW tread si berie OS/ pri porovnaní so CELLom v PS3ke práve o tých 100% pomalšie. Som si istý, že hypotetický trojjadrový Opteron by rozbil XCPU na prach, pritom by stále nestačil na PS3 CELL. A nepochybujem, že Carmack, alebo ten špinavý turek Yerli z cryteku klamú, keď tvrdia, že pri porovnaní CPU nie je medzi PS3 a Xcrapom žiaden signifikantný rozdiel. Ak som to totiž správne pochopil, istý český predstaviteľ Nvidie povedal, že CPU implementácia PhysX efektov NIE JE veľkým problémom pre PS3, ale je neprekonateľným pre bill šmejd. A keď sa pozriem na chystaný Just Cause 2, tak vidím jednú feature, a to je kódovanie YT videa počas hry /replay/ a to v reálnom čase, ktorá by asi na xcrape dostatok voľného výkonu nenašla. Tiež si myslím, že som tu napísal dosť článkov o tom, ako je skutočne kvalitné spracovanie zvuku /3D rendering audia/ na PS3 banalitou /dosť výkonu/ a zásadným problémom na Xcrape /tůdle-nůdle/.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****