V ich testoch používaný Opteron v tomto DOOM3 benchmarku z iného zdroja ukazuje naozaj veľmi solídny výkon, a pretože daná hra rozhodne podporu pre viac jadrové CPU neobsahuje, máme pred sebou vlastne silu jedného jeho jadra s kmitočtom 2.2Ghz. Ako je vidieť, aj tak bez najmenších problémov poráža aj ďaleko vyššie taktované a kvalitné Intely.
Komentár ku horným dvom tabuľkám. Použitá bola bežná PS3 a 6xSPE dostupných pod Linuxom /siedma SPE je viazaná pre OS, ôsma SPE je odpojená/, na druhej strane už vyššie predstavený Opteron v nadupanej desktop úprave. Testovali sa, mimo iného, štyri základné číselné /polia/operácie : sčítanie, násobenie, kopírovanie z jedného poľa do druhého, a mix všetkého predchádzajúceho. Tabuľka čislo jedna jasne dokazuje, že aj vtedy neexistujúci Opteron so štyroma jadrami by na hernú konzolu nestačil. Tabuľka číslo dve ukazuje takmer ideálne lineárny nárast /typická črta CELL architektúry/ výkonu ôsmich spojených PS3 do výpočetného clustera.
Myslím, že aj laikovi je na základe týchto informácii došlo, že v reálnych podmienkach je CPU xcrapu ten dva a pol jadrový kriplík /časť výkonu a minimálne jeden HW tread si berie OS/ pri porovnaní so CELLom v PS3ke práve o tých 100% pomalšie. Som si istý, že hypotetický trojjadrový Opteron by rozbil XCPU na prach, pritom by stále nestačil na PS3 CELL. A nepochybujem, že Carmack, alebo ten špinavý turek Yerli z cryteku klamú, keď tvrdia, že pri porovnaní CPU nie je medzi PS3 a Xcrapom žiaden signifikantný rozdiel. Ak som to totiž správne pochopil, istý český predstaviteľ Nvidie povedal, že CPU implementácia PhysX efektov NIE JE veľkým problémom pre PS3, ale je neprekonateľným pre bill šmejd. A keď sa pozriem na chystaný Just Cause 2, tak vidím jednú feature, a to je kódovanie YT videa počas hry /replay/ a to v reálnom čase, ktorá by asi na xcrape dostatok voľného výkonu nenašla. Tiež si myslím, že som tu napísal dosť článkov o tom, ako je skutočne kvalitné spracovanie zvuku /3D rendering audia/ na PS3 banalitou /dosť výkonu/ a zásadným problémom na Xcrape /tůdle-nůdle/.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****