v roku 1995 boli podobné obrázky - niečo ako náblýskané ferrari v GT5
Zhruba v týchto týždňoch teda oslavujeme nedožité 15 výročie nevypustenia hry Star Fox 2 pre SNES s využitím supevýkonného SFX-2 čipu /ARC - argonaut risc core/. Potvrdené - hra totiž skutočne existovala v plne funkčnej, dokonca čiastočne lokalizovanej podobe, len začať lisovať kartridže. Našiel sa však jeden japonský dobrák, ktorý z nintendo maštale v roku 1999 vyniesol japonský alfa build /hnusný bugfest/. Ďalšie pátranie prinieslo ovocie v podobe finálnej beta verzie a to v roku 2002. Inak "iba" ďalší leak, dokonca umyselný od dev tímu. Doslova chceli, aby sa hra rozbehala aspoň pod emuláciou. Známa "firma" AEON GENESIS TRANSLATION PROCLAMATION mákla na preklade do angličtiny, vyčistil sa kód, opravovali chyby. Dnes je možné si ju zahrať v plnej paráde /dokonca aj na originálnej SNES/. Ide o jeden z najväčších hrdinských činov homebrew scény !!
Slippy: "Gibbi-gibbit, Gibbi-Gibbid!"
Peppy: "Wing-eng-ingg, Eng-wing-eng!"
Falco: "Dubba-Bub Behbin!"
Fox: "Deh-dedda-deh, Deh-Deb!"
General Pepper: "Good Luck!"
Peppy: "Wing-eng-ingg, Eng-wing-eng!"
Falco: "Dubba-Bub Behbin!"
Fox: "Deh-dedda-deh, Deh-Deb!"
General Pepper: "Good Luck!"
Star Fox 2 po každej stránke masívne vylepšuje prvý diel /baječné "nahovorenie" ostalo, viď prepis dabingu vyššie/. A dokonca aj trochu mení žáner v ktorom jednotka poletovala. Framerate je ďaleko stabilnejší, pribudol zameriavaci kríž, a už viac nejde len o lineárnu strieľačku, ale o viacmenej akčnú RTS s vami ako s hlavným pešiakom. To sú tri hlavné zmeny vyžobrané hráčmi. Hra teda beží v kvázi reálnom čase, keď opičiak Andross /hlavný záporák známy už z prvého dielu/ posiela skrze galaxiu svoju armádu, ktorej cieľom je deštrukcia vašej rodnej plánety Corneria a vlastne celého solárneho systému Lylat s ňou. Stupeň "poškodenia" Cornerie, postup nepriateľských jednotiek, poloha ich krížnikov, okupované plánety /obsadená planéta je prameň z ktorého tryskajú nepriateľské super rakety/ - všetko máte prehľadne usporiadané na hlavnej word mape, kde zároveň posúvaním vlastnej raketky Arwing, určujete smer ďalšieho svojho útoku. Ten už potom z pohľadu prvej alebo tretej osoby vyriešite ku všeobecnej spokojnosti občanov zo Zoo - vy ako hráč.
Hra ma tri stupne obtiažnosti. Nejde však len o banálne zvýšenie počtu enemákov na meter štvorcový. Zásadne sa mení komplexnosť celej hry. Počet planét, ktoré musíte ochrániť, a získať späť. Množstvo krížnikov, ktoré musíte zničiť. Oveľa zapeklitejší design sub-levelov /dovnútra nepriateľských lodí sá da vletieť, dtto pozemné základne, niekedy však musíte splniť istú úlohu, čo závisí aj od zvolenej obtiažnosti/. Plus príbudnú aj zákerní bossovia. Zásadným novým herným vylepšením je schopnosť vašej stíhačky sa premeniť sa za letu na váš pokyn v blízkosti temných tunelov a matičky zeme na pochodujúceho mecha. Design levelov umožnuje a niekedy aj vyžaduje zmenu konfigurácie Arwingu. Svoj herný štýl si môžte zmeniť aj voľbou avatara. Žabák Slippy a smutný pes Peppy sú odolné korytnačky, sú však aj rovnako rýchle, a majú pomalšie nabíjanie megapráskového hlavného kanónu stíhačky. Herné prostredia sú pestrejšie ako v jednotke, pozadia krajšie, počet objektov vyšší, niekde pribudli aj textúry, zaplávate si dokonca pod vodou a zasexujete s chápadlami gigantického oktopusa. Hra dokonca v istej fáze hry podporovala MP versus režim aj so splitsreenom.
Replayabilita je vysoká, čo je dané nelineárnym priebehom akcie. Celá vaša herná činnosť sa boduje, hodnotí, merá. Použite BSNES emulátor stiahnite si túto romku, stačí hodiť celý zip na bsnes.exe súbor emulátora. Hra sa automaticky spustí. Podotýkam - je žiadúce mať aspoň single core PC CPU na 2Ghz. Aj teraz som v hre zkysol na celú hodinu, a to som len chcel oživiť herné spomienky /dogfighty v kozme majú frenetický rytmus, a masívne výbuchy, heh/. Hra má aj početné pekné animačky v engine hry a ja som fetišista na flat shaded polygóny.
Zohnal som vám aj toto photo. Unikátny pohľad na SFX2 Development System. Dev kit pre vývoj hry Star fox 2. Mimochodom tá krpatá dcérska doska na ľavom konci je vlastne matičná doska celého SNESu natlačená na priestor o rozmeroch 7.5 x 7.5 cm. Priemer bežného CD je 12cm. Kde je hádvér je aj bastlér a marshallh z benheck.com dokázal pretaktovať SFX2 čip pôvodne bežiaci na famóznych 21 Mhz po výmene oscilátora a ďalších úpravách na závratných 24Mhz. Klasické SNES CPU beží 3.58Mhz. A som povinný tu dať ešte video klona Star Fox 1 pre Amigu /hra Guardian/, lebo viem, že skôr či neskôr by sa nejaký zaprdený amigista s výčitkou ozval.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****