25/01/11

Cigoš, čučo a 110%

Cigán tureckej národnosti Cevat Yerli /šéf Cryteku/ sa vyjadril na adresu novej generácie konzol týmito slovami: "cítim v kostiach, že sa ich dočkáme niekedy na prechode rokov 2012/2013. Aj z toho dôvodu, lebo tie dnešné už priliš limitujú čo si technicky v hre môžme dovoliť." Ďalej tvrdí, že Crysis 2 bude dokonalou multiplatformovou hrou, najlepšou svojho druhu. A xcrap only hra Kingdoms dostane z tej debilnej DVD konzoly - absolútne maximum. Citujem : "na 110%", lebo pri úplnej koncentrácii iba na jednu platformu sa môžu tie zvyšné "2-3%" vyškrabaného výkonu vo finále ukázať, ako niečo čo zlepší technickú úroven hry o celú triedu. Ešte raz zdôraznil, že konzolu brzdia svojou zastaralosťou herné PC, teda technickú úroveň jej hier .. akých vlastne, keď už tá mŕtva platforma všetko preberá z konzol - na to odpoveď nedal. Ciganský čurák a to v tom prvom a doslovnom zmysle slova.



kliknuť a zvracať

Ten hnus čo vidíte vyššie je super aktuálny direct shot obrázok z MP mapy xcrap only dema Crysis 2, ktorá je údajne oproti bete po technickej stránke výrazne vylepšená, aj tak však hráči konštatujú toto: "ledva priemerné, subHD?, úbohe filtrovanie textúr, príšerné a dlhé dohrávanie/doskakovanie mipmáp textúr, ohavný aliasing, neostré, vizuálne horšie ako "čisto" pôsobiace HALO Reach". Takto si ten hajzlik predstavuje to adresné vyštavenie hárdveru na 107 až 108% /nejakú rezervu si nechal ešte pre Kingdoms/, pričom ako vieme - antialiasing je pri xcrape "zadarmo" !!!

Medzitým beží Killzone 3 a Resistance 3 - antialiasovane /MLAA/. Obe navyše aj s podporou pre kooperatívny splitscreen /Crysis 2 pochopiteľne - nie/. A Frostbite 2 engine /DICE - Battlefield/ laboruje s variantami MLAA /CELL/ už asi rok a navyše ponúknu o rád lepšiu interakciu s prostredím než Cryengine 2. Vrcholom prednášok DICE tímu na GDC 2011 má byť niečo s názvom - tile based deferred shading acceleration via Compute Shaders /DX11/ a PS3 CELL. Mojou osobou maximálne nedočkavo očakávaná prezentácia plná vskutku revolučného, grafického využitia CELL výkonu s fantastickými výsledkami. Pevne verím, že Crysis 2 a to veľkohubé turecké prasa na konzolách vybuchnú a špinavý morgoš dostane lekciu zo života.

Update 27.1.2011, 20:10 - potvrdené .. Crysis 2 na xcrape je naozaj subHD - 1152 x 720 a bez antialiasingu /PS3 verzia ma neinteresuje/. Na vine je opäť malá eDRAM. Ako som tu už iks krát napísal. Moderný deferred engine sa nekamaráti so zastaralou xcrap architektúrou. A vytvorený G-buffer sa naraz do eDRAM proste nevopchá. Tiling- delenie framebuffera zásadne znižuje výkon xcrap hry. Rozhodli sa preto iba pre 2 tiles a to znamená - redukovať rozlišenie, a žiaden AA. Crysis 2 pritom používa iba 3xRT /render targets/ !! Killzone 2 až šesť a jeho G-buffer je preto výrazne väčší /a má MLAA/. Xcrap šmejd by vybuchol a plazil sa na 5-10fps.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****