zhrnutie zatiaľ známych herných zmien
Firma Emergent /Gamebryo engine/ je ako vieme druhý mesiac v konkurznom konaní a preto bolo nutné sa poobzerať sa po rozumnej náhrade. Našli sa interné programatórske rezervy, masívne sa prepracovali krvavé zbytky Gamebrya a vznikol Creation Engine. Pochopiteľne si stále zachová schopnosť zobraziť veľmi variabilné prostredia s rôznou klímou /od lesov, cez hory, po arktický bes/ a s obrovskou dohľadnosťou. Kompletne prepracovaný streaming dát /textúry, geometria/, dynamické nasvietenie, po novom aj vylepšené selfshadows, ambientná oklúzia, LOD - hlavne veľmi vzdialené početné detaily s minimalizáciou zjavného doskakovania. SpeedTree dostal padáka a foliage system už pochádza z ich vlastnej dielne /väčšia variabilita, lepšia animácia - keď zafúka vietor a stromček zatrasie vetvičkami aj podľa hrúbky daného konára/. Podobne ako Uncharted 2, alebo Killzone 3 si dali kopu práce so zobrazením snehu a to ako aj v tom ako si sadá na vás, zem, stromy, kríky /v Skyrime ho bude veľká kopa, je geograficky umiestnený severnejšie, ako oblasť Tamrielu, Cyrodiilu v Oblivione/.
Radiant AI by konečne mala umožniť sledovať v živom prenose NPC, ako ráno vstane, zje nizkocholesterové vajce, padá do roboty na pole, a večer sedí v krčme a nasáva jeden plzeň za druhým. Niektorí sa vrátia aj domov, vyspať sa. Nemali by ste vidieť ich bezcieľne blúdenie alebo postávanie po uliciach miest. V lese zas narazíte na drevorubačov ako ekoterorizujú stromy, v blízkej píle z toho vznikajú drevené suroviny a polotovary /dosky, rezivo, prírezy, dýhy/. A na naloženom voze to pelášia predať do mesta. Nová AI rieši aj interakciu medzi vami a NPC /nasledujú sľuby, ktoré sme už počuli mnohokrát/ - ak robíte v ich obydliach pubertálne blbosti /demolácia nabýtka, šermovanie s mlynárovou ženou/, neponúknu vám napríklad noc pod ich strechou zadarmo alebo jedlo z ich stola .. metre ďalších AI vychytávok.
Animácia pokazeného bojového robota z Oblivionu je tiež pasé vďaka adaptácii animačnej Behavior Havoc technológie. Je koniec aj s "dialógovou" kamerou čo tupo zblízka zaberá ksicht NPC a to vás sleduje rybím pohľadom. Po novom môže ďalej pokračovať vo svojej činnosti, a iba občas vaším smerom otočí hlavou a niečo zahundre. Prechod jednotlivých akčných stavov bude plynulejší /chôdza, beh, boj/. Dokonale zachytená hybnosť a pohyb draka. Na priamu otázku o jeho zkrotení a osedlaní nechceli odpovedať.
Z hernej stránky sa chystajú veľké zmeny v levelingu vašej postavy /a NPC/, alebo randomizovaných vedľajších questoch /napr. assassin misie/ a celý ten balík vrátane manažmentu organizácie hernej akcie dynamicky reagujúcej na vašu činnosť dostane na starosť Radiant story systém. Ak "neumyselne" zabijete obchodníka, ktorý vám mal prideliť nejaké úlohy - je možné že ho nahradí jeho dcéra, a ak boli vaše vzťahy s ich rodinou dobré, dôjde aj tomu, že vám "odpustí" a tie úlohy vám nakoniec ponúkne sama. Alebo nie a budete mať v pätách pomstiteľov. Vendetta. Ak položíte meč uprostred ulice, a ľudia vás dobre poznajú, a máte celkovo veľmi dobrú dobre reputáciu /zachránite miestného mnícha po náhodnom strete s ním/. Niekto ten meč nájde, a donesie vám ho. Alebo vás vyzve na súboj/ponúkne sa ako spolubojovník, ak máte povesť excelentného bojovníka v niektorej zručnosti. Ak v hre dôjde k únosu - Radiant Story sa pokúsi hodiť tú osobu do dungeonu v ktorom ste ešte neboli, nech neumriete na stereotyp s prechádzania toho istého miesta desať krát.
Vcelku sa v tomto roku teším na veľké porovnanie dvoch RPG gigantov japonskej - FF 13 Versus a západnej školy - TES: Skyrim. Japonec by mal byť až spasticky-rigidne roky nemenným herným konceptom. Naozaj vlastne pôjde iba o 8-16 bitové JRPG v super kvalitnej grafike. A na druhej strane bude stáť to úplne najlepšie čo dokáže ponúknuť západ. Herne bude Skyrim určite zaujimavejším, emocionálny dopad a strhujúcejší "drajv" sa čaká od FF13 Versus.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****