Nový herný hárdver je pre mňa osobne vždy vrcholne vzrušujúcou udalosťou. A je zábavné sledovať aj uvedenie daného stroja na trh. Predstavte si PS2 vypustenú o rok neskôr s 64 mega ram a HDD. Správne načasovanie je veľmi ošemetná záležitosť. Najnovší herný HW prírastok PSP 2 /oficiálne NGP - Next Generation Portable/ je monštrum. Zámerne nepíšem po stránke výkonu /ten tam naozaj je/, lebo dnes ide o druhoradú záležitosť. Mass Defekt 2 je ohavná, technicky zastaralá hnusnosť s prašivou hrateľnosťou popri špičkovej Uncharted 2, predáva sa však lepšie.
Na definitívne potvrdenie presnej HW konfigurácii PSP 2 si ešte chvíľku počkáme. "Potvrdené" máme modifikované štvorjadrové RISC CPU - ARM Cortex A-9, pravdepodobne aj s NEON inštrukciami pre podporu multimédii /niečo ako SSE pri Intel procesoroch/ a štvorjadrové GPU od PowerVR triedy SGX543MP4 /hravo 4 násobne vykonnejšia než Tegra 2 od Nvidie/. Až tie parametre budú vytesané do kameňa /Mhz/, detailne ich vám rozoberiem. PSP 2 je podľa môjho odhadu niekde na 40% hrubého výkonu PS3 /a teda 80% výkonu xcrapu/. Touchscreen 16:9 display je obrovský s uhlopriečkom 12.7 cm /päť palcov/, OLED technológia - ultra hlboká čierna farba, rozlíšenie 960x544 pixelov /4 násobok PSP/, široké a bezproblémové pozorovacie uhly. Gyroskop, akcelerometer, 3G, Wifi 802.11b/g/n, GPS, kompas a najnovšia Bluetooth 2.1 + EDR /Enhanced data rate/ konektivita. Dve kamerky a dve stereo repráčiky, zabudovaný mikrofón. Rozmery - cca 182 x 19 x 84mm. Výdrž na baterke okolo 4-5 hodín /po prechode na 28nm technológiu zo súčasnej 45nm - spotreba výrazne klesne, dosiahnuť 6-8 hodín nebude problém/. Herná kompatibilita s PSP 1 /stiahnuteľné PSN tituly/. PSP2 hry šírené na malých flash kartách, žiadne optické médium alebo mechanika s točiacimi sa časťami. Vyššia rýchlosť načítavanie z flashky sa hodí, lebo zaplniť rýchlo ramku o veľkosti 512-768 mega /odhady/ nebude sranda.
dvojica analógov sa derie za slnkom
OK. Ako však pochováme konkurenciu, iba výkon na to stačiť nebude. Pre Apple si SONY okrem podpory pre Android OS pripravilo tieto služby - PlayStation Suite /vyvojárske SDK - nielen SONY softvér pre ľubovoľnú Android platformu/, PSP 2 dokáže soft pre tento OS aj rozbehať !!. PlayStation Certified /testovanie, poradenstvo, podpora pre third party softvér, zlepené s PS Suite/. LIVE Area - niečo ako front-end zviazaný s hrou s využitím početných komunitných a sociálných funkcií /porovnanie progresu v hre s iným hráčom, textový komentár kamoša o danej hre, pokec, playlog/. Location-based Entertainment alebo NEAR - na mapke vidíte iných majiteľov s PSP 2 /dokonca aj to čo hrajú/ - nekonečné možnosti ako tieto lokalizačné finty využiť a zneužiť.
Na 3DS s jeho lacným a vskutku idiotským gimmick 3D efektom /ktorý asi drvivá väčšina vypne po 30 minútach/ si SONY pripravilo nejlepšie ovládanie aké kedy handheld mal. Pracovne som si ho pre seba nazval "3D ovládanie" /touch, grab, trace, push, pull, swing/. PSP 2 reaguje na vaše taktilné podnety doslova pri dotyku z ľubovoľnej strany. Predná obrazovka a zadná plocha handheldu o rovnakej veľkosti ako tá predná je citlivá na dotyk /vzadu presné 1:1 mapovanie/. PSP 2 dostalo nielen druhý, vyžobraný analogový ovládač, ale rovno dve nové mikro "plnohodnotné" analógové páčky sťaby presídlené z Dualshock ovládača. Ide o výrazne lepšie riešenie než pri PSP 1 a 3Ds, kde máme jeden posuvný analógový slider-gombík. Samozrejmosťou je 2 x Dpad a 2x predné tlačíka. PSP 2 je ako ženská, ktorú rajcujete všetkými prstami, ktorými sa ju dotýkate. Žiadne polovičaté, zmätočné a redundantné patvary ala 3DS teda - 2 malé obrazovky, alebo jedna "3D" obrazovka BEZ schopnosti touchscreen, iba jeden analógový slider. "3D ovládanie" PSP2ky bola pekne ukázané na bežiacom Uncharted deme /Bend Studio, ti istí čo urobili Resistance: Retribution a Syphon Filter hry pre PSP 1/.
Pevne držíte PSP2 oboma rukami, panduľáka riadite potlačením luxusnej analógovej páčky, skočíte na lianu stlačením butónka, pohybom prstov na zadnom touchscreene /proste nim pošteklíte hladkú plochu/ vaša postavička vyšplhá vyššie, pohybom celej konzoly vpred a vzad sa na liáne rozhojdáte, skočíte a po dopade kalašnikovom mierite jemnými pohybmi gyroskopu. Keď chcete len tak očumovať okolie, stlačte ikonku camera mode a vo FPS pohľade obdivujte okolie - s konzolou pritom hýbete ako s foťákom. Skvelé.
Ako si už niektorí všimli, patologickí SONY haters /eurogamer.cz/ už majú plnú hubu drístov na adresu prezentovaných hier - Killzone, Uncharted, Wipeout, Hot SHots Golf /mimochodom ukážky berte s rezervou, nemusia bežať na finálnom HW/. Hnusné SONY a jej recykláty /video montáž/. Zelda Ocarina, Pilotwings, Mario kart, a dalšie prevarené nintendo fláky pre 3DS ich však z miery nevyvedú. Dvojitý meter degeneráta čo nenávidí SONY značku. Čo sa podpory zo strany third party vývojarárov týka, budem stručný - úplne každý nastupuje na túto loď. Od Unreal 3.x enginu po NT Framework engine/Resident Evil, Lost Planet intro z PS3 im na PSP 2 bežalo po pár dňoch/. Konami, Square Enix, Capcom, Activision, Epic, a R*.
Krátke outro. PSP 2 je toho času pravdepodobnejšie najvydarenejším kusom herného železa. Dokonalá harmónia - špičkového výkonu, designu, multi-úrovňového ovládania, služieb, konektivity, sieťovej podpory a načasovania vôbec. Cenu po mne nechcite /do 350 euro sa možno vôjdu, cena bude zo strany SONY opäť trochu dotovaná/, a iste sa dočkáme aj menšej slider varianty, alebo rôznych SKU /bez 3G/.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****