Titanic /1988/ sa s tým o 5 rokov po Scuba Dive snažil niečo urobiť. Technický pokrok nezastavíš. Detailnosť grafiky - prekreslenie je o niekoľko tried lepšie, animácia neurazí, obraz skroluje aj keď lacným spôsobom a to "skokom" po niekoľkých pixloch naraz. Do samotného titanicu sa dostane až v ďalšej časti, ktorá už vo videu nie je. Hra sa snaží minimalizovať herné okno aby to CPU utiahlo /speccy má nulovú HW podporu pre akúkoľvek grafickú finesu, všetko je v režime "softvérový rendering"/.
úvodný obrázok speccy verzie Sea Dragon a plagátová verzia.
Sea Dragon /2010/. Špičkové ruské dielko, amatérsky projekt vo voľnom čase. Hlavným cieľom bol absolútne jemný 50Hz skroling po jednom pixely, pokiaľ možno čo s najväčšou hernou obrazkou, a vo farbe. Ako predloha dobre poslúžila Atari verzia tejto rovnomennej multiplatformovej hry. Sprajt ponorky v natívnom speccy rozlíšeni /256x192 vs 160x200 pri atari/ vyzerá vynikajúco, má animovanú vrtuľku a vypustené torpédo za sebou ťahá báječnú stopu z bubliniek. Zvukové efekty konvertované na jedničku /bípanie sonaru, vynorenie na hladinu, odpálenie torpéda a vybuchy/. Voliteľná hudba počas hry je novinka a ako inak ide o Das boot od U96 v troch podobách /beeper, AY a najmodernejší GS midi zvuk/. Núdzovo hrateľné/počúvateľné aj v tomto online emulátore. Rusáci teraz uvažujú čo s tým maniakálne vypiplaným enginom ďalej urobiť.
Speccy teda nakoniec pohlo tým obrazom rovnako dobre ako Atari s jeho hárdverovou podporou a to dokonca vo výrazne vyššom rozlíšení a s pridanou lepšou animáciou. To je sila softvérového renderingu a kvalitného programovania. Drvivá väčšina grafiky v natívných PS3 hrách sa dnes robí práve týmto spôsobom. Tak kde muselo spektru stačiť jedno CPU na 3.5MHz, má PS3 - CELL procesorov s 8 jadrami na 3200MHz, pričom výkon na jeden MHz je pri CELL CPU niekoľkokrát vyšší. Nie nadarmo sa hovorí, že čím viac programátori prenikajú do správneho uchopenia sily CELLu - tým väčšia "krajina" sa pred nimi otvára.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****