13/05/11

Space cowboy - to infinity and beyond !!

Warhawk /1995/ pre PSone bol technologicky vyspelou hrou s možnosťou značne voľného 360 stupňového pohybu v otvorených "arénach" pribehovej kampane. Pochopiteľne bez online podpory, žiadne dualshock ovládanie. Obe dostalo až jej voľné, ideové pokračovanie pre PS3 o dvanásť rokov neskôr /2007, fy Incognito/. Warhawk PS3 bol opäť technicky čistá /720p, 30fps bez závahania, 2xAA, MP pre 32 hráčov, podpora sixaxis funkcií/, pekná a bezproblémová hra avšak pre zmenu bez singel režimu. Po istých zákulisných hrách sa z Incognita stalo Lightbox Interactive /šéf Dylan Jobe/ a okamžite sa začalo hovoriť o pokračovaní Warhawku, neskôr známy pod názvom Starhawk a pochopiteľne opäť iba pre PS3.



Čo by som ako hráč BF 2142 chcel dostať ? Samozrejmosťou sú veľké mapy a metre vojenskej techniky. V BF 2142 Titán móde som už roky zvyknutý na značnú taktickú obtiažnosť a nutnosť disciplinovaného postupu pri manažovaní útoku na nepriateľsku lietajúcu materskú loď /herne - veľkosť bežnej Doom-Quake deatmatch mapy/, obrana tej vlastnej rachotiny, a kilometre štvorcové pod nohami s raketovými silami, ktoré je nutné obsadiť a udržať. V Starhawku by jeden čakal pozemné boje, prechod cez atmosféru na nízku orbitu, naháňačky medzi asteroidmi, polkilometrové kozmické lode hrozivo obsypané hlavňami iontových zbraní. Až na tie orbitálne skoky dostanete naozaj všetko vyššie vymenované. Zásadné zmeny sa udiali v dvoch oblastiach.

Príbehová scifi kampaň. Berte to z rezervou - nepochybne pôjde o ohnutú realitu skirmish MP máp, plnú botov s prilepenými enginovkami /artworks a shaky-cam videá ukazujú aj banícke mestečká westernového strihu a minimálne jednu blonďavú kočku/. Každopádne v nej zarábate exp body prenositeľné aj do MP /vylepšovanie bojových-podporných efektov vašej mutácie, o tom trochu neskôr/. Vy ako renegát Emmett Graves pátrate spolu s ďalšími prospektormi /rifters/ po celej galaxii po vzácnej matérii tzv. rift energii /náhrada za ropu, uhlie, urán, fúzne reaktory - zároveň slúži aj ako univerzálna tvrdá mena/. Nežiadúcim vedľajším účinkom je jej silne mutagénny vplyv. Scénar hry na nás teda okamžite hodí dve tatrovky ekologických mutantov /outcasts/, ktorý s ťažkým srdcom nesú toto drancovanie prírody a ťažbe tejto suroviny vám húževnato bránia . Istou nepriaznivou zhodou okolnosti vyfasujete dávku žiarenia aj vy. Chvalabohu to skončí iba "vylepšením" vašej postavy a nie transformáciou na zelenú, fosforeskujúcuo hrudku hnisu /a vďaka za to patrí aj vášmu parťákovi menom Sydney Cutter, biotechnológ, hlavný zásobovač, stravovací referent/.

Zmena čislo dva. Masívne vyladená multiplayer časť. V každom smere, celý ekosystém. Nepôjde bohužiaľ o BF 2142. Cieľom dev tímu je dosiahnutie maximálne plynulo plynúcej freneticky, zúrivej akcie. Stále 3rd person perspektíva pre 32 hráčov + kooperatívne módy pre 2-4 rifterov /online-offline, aj pre SP kampaň/, splitscreen, matchmaking, cross server voice chat /komplexná podpora pre klany, nielen vo forme banálneho tagu/, nepozorovateľné updejtovanie hry bez hnutnosti vami riadeného sťahovania dát /ladenie účinkov zbrani, fixy, malé úpravy grafiky/, android app pre vás PS phone, kde môžte sledovať texty, tabuľky, grafy, čísla a percenta vášho progresu, alebo vašich kamošov.

Aby to neznelo z mojej strany tak depresívne, jedna feature - s názvom Build & Battle, ktorá Starhawk SP/MP určite oživí je možnosťou umiestniť na mapu v reálnom čase ako v RTS hre - budovy, liahne agresívnych AI botov, protiletecké batérie, hradby aj bránou na kriticky dôležitách miestach pri útoku či obrane atď. S čím súvisí aj možnosť tieto štruktúry ničiť a vymazať z povrchu nezemského /jasne vidím zásadné problémy z toho plynúce, čo tak prasa z vlastného tímu, čo len tak z dlhej chvíle ničí vlastné zariadenie/. Niečo ako starý C&C Renegade /RTS z FPS pohľadu/. Mimochodom mód vznášania pre lietajúce warhawky je pasé, a nahradilo ho možnosť zmeniť stíhačku na pochodujúceho robota-transformera !!

Pripomínam, že rift energia v hre funguje naozaj ako mena nekrytá zlatom, za ktorú si kupujete prakticky všetko možné vybavenie /všetka mana ide z jedného spločného účtu/. Betónové, či železné /a áno za ťažko zarobené prachy je možné milión tonový bunker hodiť-postaviť nepriateľovi rovno na hlave/. Koniec zberania farebných rotujúcich ikoniek po mape. Po zabití a následnom respawne prebieha výsadok vášho nového tela v module akcelerovanom raketovým motorom. Pointa. V danej oblasti, kde je možné sa v hre znovu objaviť si môžete tento nástup synchronizovať aj s inými hráčmi. Do jedného bodu. Devastujúce dôsledky takéto "útoku" sú zjavné. Mimochodom veľmi podobná finta funguje aj v BF 2142.

Technická stránka. Všetky videa pochádzajú údajne z alpha verzie hry. Už táto alfa si však dokonale vytiera riť s úbohým subHD, zero AA, 22fps - Halo Reach zasranom. Hrateľné ukážky Starhawku budú prítomné na E3 2011 o necelý mesiac. Na hre s kódom pomáhali aj bohovia zo Santa Moniky /God of War/. Na prvý pohľad okrem dobrých textúr, a slušnej komplexnosti scény je vidieť jasný vplyv SPE jednotiek. Všetky tie tiene, postefekty, masívne časticové systémy, deštrukcia, početné svetelné zdroje, pravdepodobne aj softvérová rasterizácia. PS3 opäť raz potvrdí štatút kráľa online hier, mimo záplavy mutliplatformových hier aj vlastnou produkciou - Killzone 3 MP, Socom 4 MP, Resistance 3 MP, Uncharted 3 MP a MAG 2.0 na seba dlho čakať iste nedá.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****