Technicka stránka mi je de fakto ukradnutá, technologická úroveň hry Black PS2 mi stačí aj na ďalších desať rokov rátajúc od dnes. Je tu však niekoľko podmienok. V príbehovej kampani vyžadujem kvalitný AI kód, ktorého účelom nie je nasrať mi na hlavu a dokázať mi, ako málo sa mu dev tím venoval. Platí pre všetky dnešné FPS, TPS akcie /Mass defekt, Generic Warfare bazmeky/. Okrem AI chcem variabilný počet NPC /strojov/ a entry points. Vysvetlím. V Killzone 2 po vylodení na vás až do konca vášho biedneho života vyskočí z poza rohu helghan fašista stále z rovnakého miesta, a v rovnakom počte. Totálne neakceptovateľné. A vrcholne ma nasiera ako na to každý dev tím dnes bez výnimky kašle.
Sony Online Entertainment dnes ohlásila nový PS3 only FPS titul Payday: The Heist /švédska firma Overkill software, založená v 2009 ex GRIN zakladateľom Bo Andersonom, dlhá história/. Chcem, aby všetko čo sľubujú pre tento projekt sa stalo štandardnou súčasťou story módu FPS hier. Payday už dnes označujú "znalci" za klon L4D, len namiesto zombíkov, sú tam poliši a kukláči. Stručné go-to: ide primárne o MP hru s kooperáciou až 4 hráčov /je tu drop-in podpora, pripojiť sa dá kedykoľvek "za behu", z SP je možné prejsť do kooperatívnej MP kedykoľvek vyhodením jednej z AI/, základný balík obsahuje šesť heist výzviev - vykradnutie banky, "oslobodenie" väzňa" počas jeho transportu, únos auta transportujúceho prachy + následná filmová naháňačka, polnočná stealth lúpež v mrakodrape atď. atď, ďalšie misie sú v podobe DLC na ceste. Všetko toto ste už videli v stovke holyvúdskych "heist" filmov. Cieľom vždy bude odniesť/zachrániť/požičať/vymeniť si čo najviac z kapitalistami nasysleného majetku /podľa toho aj výsledné skóre, leveling, upgrejdy zbraní/. O výmene hovorím, aj preto, lebo v hre je možné zajať rukojemníkov, vyjednávať s políciou o ich výmene za zajatých parťákov /v singel móde, kde ich zastúpi AI/.
a cíťte sa tu ako doma
Autori sľubujú nekonečnú znovuhrateľnosť, nepredvídateľné správanie policajnej AI. SWAT jednotky podľa potreby, vývoja situácie vnikajúce od budovy oknami, ventilačnými šachtami, stupačkou v hajzly a to vo veľkom počte. A 25 opancierovaných chlapíkov s M4kami v tesnej chodbe obloženej mramorom vám iste trochu dvihne tlak. Interakcia s okolím, prekonávanie zabezpečovacích zariadenlí, trezor na lane helikoptéry, alebo ovládanie reproduktoru z ktorého zarevete - všetci sa hoďte do klidu, inak vám odstrelím gule.
Hrateľná ukážka nás čaká na E3ke 2011, pôjde o digitálne sťahovatelný titul, za polovičnú cena bežnej hry. Veľmi podobú nepredvídateľnosť sľubuje story mód hry Starhawk, kde pri každom znovu prejdení nevstupíte dvakrát do tej istej rieky. Teraz si pozrite tento úbohý klasický deathmatch multiplayer z Resistance 3. Malý dvor pre slepice, a chaotické fragovanie, bez náznaku akejkoľvek hĺbky, alebo vyššieho zmyslu. Pritom v R2 bol sľubný kooperačný MP pre 8 hráčov, ktorý potreboval len trochu rozvinúť. V kampani R3 nás určite nečaká nič iné, ako script vybiehanie stále rovnakého množstva NPC, na stále rovnakých miestach. Potom sa nečudujte, že sa dnes kampaň v ľubovoľnej FPS považuje iba za nejaký nepodstatný doplnok MP módov danej hry.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****