do zákruty musíte zabrzdiť, a prejsť ju správnou rýchlosťou
Ak bol Pole Position niečo ako akčný Ridge Racer, potom Chequered Flag je GranTurismo. V prípade Spektra ide o tzv. prvogeneračnú hru, avšak ani neskôr už inou simuláciou prekonaná nebola. Podobne ako GT bola profesorsky profesionálna, niekto by povedal nudná. Jedinou nepodstatnou chybičkou bolo to, že na trati ste sám. Iba vy, formula, čas a nepriazeň osudu. Berúc v úvahu, že ide o 28 ročnú hru /!!/ - sledujte čo sa im podarilo stvoriť. Ešte pred prúdom superlatív vedzte, že milujem túto gamesu a naučila ma chirugicky presnému jazdeniu a je vysoko hrateľná aj dnes. Akúrat som si spotil zadok v jej verzii Monaka a je to stále rovnako uchvatné.
Takže čo vlastne robí z CHF tú simuláciu. Dlhý zoznam dnes bežných vlastností. Sedíte v aute, a šoférujete z FPS perpektívy, vidíte teda kokpit, funkčné analógové ciferniky, točiaci sa volant a točiace sa predné pneumatiky a to v závislosti od rýchlosti. Môžte radiť aj manuálne. Musíte potom strážiť otáčkomer /najvyšší točivý monent máte pri tých správnych otáčkach/, motor môžte pri dlhodobom pretáčaní úplne uvariť. Palivo sa míňa. Pitstop funguje tak ako čakáte. Ovládanie simuluje analógový volant - máte tlačítka pre "rýchle a pomalé" zatáčanie. Na ceste narazíte na "hazards": vodné mláky, olejové škrvny /šmyk/, trosky - črepiny skla s následným defektom, dramaticky rozhojdanou kamerou a poklesom rýchlosti. Obtiažnosť hry značne modifikuje výber auta. V ponuka máte tri káry: Ferreti Turbo /640HP, manuál/, Psion Pegasus /560HP, manuál/ a McFaster Special /500Hp, automat/. Čím viac koní, tým väčšie nároky na jazdecké majstrovstvo a celkovo "živšie auto".
Technické spracovanie prejdem bleskom. Je prekvapujúce dobré na rok 1993. Motor vrčí, pneumatiky pištia. Behá to plynulo, správne vybraté farby, objekty popri trati /nájde sa aj malé jazierko, alebo kostol, stromčeky, návestie/ dávajú dobrý prehľad o rýchlosti pohybu a bodoch brzdenia. Hra simuluje aj horizonty, malé stúpanie, klesania, paráda. Najdôležitejšia vec nakoniec. Handling. Formula sa pilotuje veľmi príjemne, máte ten správny pocit. Brzdenie do zatáčky a prejazd ňou musí byť precízne zvládnutý a načasovaný. Rytmické úseky, šikany, prudké brzdenia po horizonte do ostrej ľavej, všetko tu nájdete. Formula sa pri brzdení "zahrabe" do zákruty, cítite to odstredivé preťaženie, očami tlačíte preč okraj cesty, mláka a hodiny. Fyzika jazdy je samozrejme determinovaná spôsobom renderingu trate /to je na veľmi dlhý článok/, ale dosiahnutý výsledok je vynimočne dobrý. Hádam, že ak by mala hra aj druhý diel, pridali by aj súperov a išlo by o dokonalú hru. Napriek štvrťstoročnej priepasti.
Online emulácia - vľavo hore stlačte LARGER pre zväčšenie okna, ďalej SPACE a ENTER pre príslušné voľby. Vpravo nastavte ovládanie na CURSOR joystick /ovládanie: 1-2-3-4, pre zatáčenie a plyn, online emulítor je núdzovka/, zvoľte formulu McFaster Special s AT prevodovkou a skúste sa dostať na Monaku pod 2:29 min.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****