07/09/11

Komentované herné správy - 7.9.2011

"Rock solid 60fps - sorry iba na PS3ke." Video v strede. Na tento test som bol skutočne dosť zvedavý. Napchať rendering frejmu sandbox hry do cca 17 ms /1000 ms deleno 60fps/ je veľmi ambiciózna úloha. Reflections sú však ako vieme skutoční veľmi zdatní veteráni, ktorí dokážu z hárdveru vydusiť slušný výkon. V poslednej hre zo série Driver, po kliknutí na odkaz na začiatku - uvidíte PS3 ako vcelku suverénne udržiava priemerný framerate veľmi blízko ku 60fps. Xcrap na stranej druhej pláve bežne okolo 45-55fps, s brutálnymi pádmi južným smerom ku 30fps. A to vždy vtedy, keď je engine zaťažený akciou - hlavne búračky. CELL ako vieme pomáha RSX GPU pri renderingu ale stále tam ešte zostane dosť štavy pre výpočet kalkulácii napríklad pri kolíziach, AI, alebo fyzike 20 metrového ťahača s dvoma návesmi. Xcrap však zjavne nemá kde po ten výkon siahnúť. Flopza 4 predvádza niečo podobné, keď zrušili príliš "náročné" trate z tretieho dielu, ktoré so 16 autami nevedia na 60fps rozbehať. Predpokladám, že ten istý dôvod stojí za absenciou dynamického počasia a dennej doby. Teraz si ešte počkajme na novú GTA5 na jednom posratom DVD, ktoré "nepotrebuje" HDD a na PS3 beží v 640p a 20fps, tak ako to afektovane predvádzala GTA4. A to im ešte pomáhali inžinieri so SONY. Sráči.



"Takmer potvrdená fáma - 3Ds dostane druhý analóg gombík". To o čom som písal nedávno ako o čírom šialenstve /naklikávacia periféria za 10 USD, 1x analog stick + R1, R2, L2 shoulder butónky/ sa začína napĺňať v celej svojej ohyzdnej veľkosti. Nintendo dalo 3Ds na trh predčasne, bez hier a síce vedeli, že to chce dva analógy, ale vlastnými slovami - "nestihli sme". Tož po jednej facke so znížením ceny o 80% pár týždňov po štarte, prichádza aj druhá, alebo piata. Podľa osobných preferencií, od kedy ste to začali rátať. Otrasná periféria meniaca už tak dosť hnusné 3Ds na neohrabené monštrum nepravidelných tvarov. Motiváciou ku jeho kúpe /neskôr možno aj bundle s hrou/ má byť port už značne vymletej gamesy Monster Hunter 3, ktorý má podporovať ovládanie pre dva analógy. Myslím, ze nintendo definitívne stratilo tvár, toto je čistokrvná partizanština a šlendriánstvo. Kupujte elegantné a dostatočne vybavené PSV za 250 USD. Zachovajte si sebaúctu, oceňte kvalitu. Ave SONY !!



originál a moderná pseudokópia

"Atari strikes back." Retro krabica podobná staručkej 8 bitovej Atari 2600ke. Za 50 libier dostane asi 60 hier /triedy Atari 2600 a Atarri 7800/, zoznam máte v odkaze. Dvakrát klasický joystick, na drôte. SD port pre flash karty. Slot pre originálne kártridže tam nehľadajte. To je v skratke ďalšie pokračovanie Atari HW progamu s názvom Atari Flashback. Predchádzajúca Flashback 2 bola masívne upravovaná /módy/ - pridával sa originálny vstup pre kártridže, Harmony úložisko atď. A rovnako aj komerčne úspešná - státisice predaných kusov. Maiki vám v komentároch vysvetlí, aké bohorúhačstvo je celá táto záležitosť.

"Xcrap nepotrebuje japonsko, nasrať !! " Destructoid je mimochodom dosť insitne debilná, nacionalistická a americká herná sajta s veľkou špinavou hubou. Myslia si, že 55M predaných kusov xcrapu /lož/, super kvalitný LIVE /lož a navyše drahá - 60 USD per rok/, NETFLIX /lož, vedie totiž PS3 klient/, superiórny Kinedryl /lož/ a FPS strieľačky ich navždy spasia /lož, opadne aj táto módna vlna/. Mrknem sa teda na japonsko - cirka 28M kusov SONY hárdveru /PSP+PS3/ a stovky miliónov kusov horného softu. To je ďaleko viac železa ako má bill xcrapov v celom PAL priestore /európa s spol./, o softe ani nehovoriac. O nič z toho podľa blbečkov z destructoidu bill nestoji. Fajn. Pšenici sa bez buriny /plevel/ darí na poli vždy lepšie. Japonsko nám v tejto generácii dalo jasne najavo, že uprednostňuje handheldy pred konzolami. Handheldy tam idú skutočne na dračku. SONY a Nintendo tam určite preda za 5 rokov aspoň 40M HW jednotiek. Bill samozrejme žiaden handheld nemá. Nepotrebuje ho. A xcrap bude až súdneho dňa surfovať s rehotom na tsunami vlne FPS hier. Teraz viete, prečo je amerika krajinou arogantných čurákov a kto vlastne stojí za "úspechom" Generic Warfare série.

"Diera do zeme, do steny, alebo príručka pre kopáčov tunelov." Stiahnite si tento 5 megový súbor. Oficiálne puzzle mini hra z pohľadu prvej osoby, hľadajte kryštály, dotrepte ich do svojho pelecha a ich umiestnením na hojdačku sa ju pokúste dať do rovnáhy. Jasné, ak vám zavadzia zem pod nohami, "odstreľte ju". Lopatou. Neoficiálne ide o taký malý technologický demoštrátor a zdrojový kód sa dá stiahnuť na jeho stránke. Stan Melax - pomáhal s nejakými drobnosťami aj pre Bioware. Deštrukcia objektov a hĺbenie dier je vysoko na liste žiadaných herných vlastností. Drvivá väčšina hier to ignoruje, zopár vie urobiť jedno alebo druhé. Málokto, ak vôbec, obe naraz. Odporúčam aspoň pol okom pozrieť na tento odkaz.

"Bill hádže prachy do ohňa, letia pekne komínom, a aj tak nás nevedia prekonať." SONY America takto hodnotí situáciu za posledné roky. Vieme, že američania sú tupé prasatá a uprednostňujú bill šmejd pred jasne lacnejšou a lepšou PS3. PS3ke nepomohol 200 dolárový xcrap SKU bez hardisku, a wifi. Američan teda ide a s debilným úsmevom si ho kúpi, aby vzápätí tvrdo cvakal 60 USD ročne za LIVE až do konca života a prehadzoval DVD jak besný /najnovšie BF3 a Flopza 4 na 2xDVD/. No a potom tu máme program pre US študákov, ktorí ku PC/NTB brali zadara aj xcrap. Samozrejme stále tú 200 dolárová non HDD šunka. Tož nám bill šmejd v amerike trochu odskočil. Index HW ratio 1:1.6 v prospech MS. Sotfvér /z pohľadu MS/ sa však v rovnakom alebo lepšom pomere rozhodne nepredáva /detailnejšie viď odkaz na začiatku/, a to dokonca ani pri tak exponovanej sérii akou je Generic Warfare, ktorú bill považuje za svoju. A tlačí tam ďalšie a ďalšie prachy, masívna PR kampaň, exkluzívne mapy, DLC s časovou exkluzivitou a podobné sračky. Aj tak sa nad pomer 1:1.6, tentoraz sofvérový - počet predaných hier - zodpovedajúci počtu konzol, nevedia dostať. SONY US sa im preto otvorene rehotá do oči. Mali by sa však menej smiať a viac makať, ešte aj americká SONY pobočka sa správa ku PS3 ako ku japonskému agresorovi z Pearl Harbour.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****