"Advertoriál, jakožto nefalšovaný reklamní formát, má velmi blízko k obsahové spolupráci zadavatele s médiem. Dost často se jako redakční obsah tváří, ale jde pořád o zaplacený formát – ano, má blízko k PR, ale stejně jako PR agentura jej může vytvořit i kreativka. Jde o reklamní formát a ten musí být stále viditelně označen." - zdroj.Keď prišiel deň D a kampaň sa spúšťala naostro šéfredaktor Chris Arnone o tom informoval svojich písalkov. Pisálek Joseph Jackmovich naliehal, aby každý jeden advertoriál bol označený ako platená PR správa a teda nedošlo ku omyle, že ide o názor daného redaktora, alebo celej sajty. Arnone to stroho odmietol. Veľmi skoro sme sa dozvedeli, že súčasťou tých editoriálov nesmie byť žiadna negatívna informácia o hrách spojených s celou akciou, ktorá by mohla týmto vrhnúť zlé svetlo na sponzorujúci Wilkinson. Bolo to v cene dohody podpísanej so žiletkármi.
Jackmovich pripomínal majiteľovi spoločnosti Brett Waltonovi starý prípad "tri G" - fiasko spojené s americkými liberálnymi komunistami zo sajty REDDIT, do ktorej boli práve oni zapletený a Wilkinson kauza by ich mohlo poškodiť rovnako. Odpoveď mu bol ironický komentár Chris Arnona:
"Bohužiaľ si myslím, že si trochu naivný. Nevieš ako to v tomto biznise chodí. Pozri sa okolo seba. Identická kampaň beží aj na ostatných herných sajtoch. A my z toho vydojíme každú penny, ktorá tam je. Chápem, keď s tým nie si celkom zrovnaný, ale takto to funguje všade. A ak chceš pokračovať v tejto práci, budeš sa musieť prispôsobiť. Samozrejme, budeme sa chovať eticky. Ak teda príde nejaká správa, ktorá roztrhá GT5 na sračky, nebudeme klamať, že to nie je pravda, proste ju iba nezverejníme po celú dobu behu kampane."
Brett Walton /majiteľ/ a Chris Arnone /šéfredaktor/ sú hovná so značkou - VGchartz.com. Sajta - predajná šlapka, anti sony čuráci. Walton bol niekedy v 2004-2005 vyhodený /za lož, manipuláciu, zavádzanie s cieľom nasrať, alebo mať z toho finančný zisk/ z mega známeho neogafu.com a dodnes tam dostanete okamžitý BAN za použitie slovo "vgchartz". To jest čisla a grafy vycucané zo zadku, a to určite podľa kritérii objednávateľa. Pekné predajné čísla a grafy totiž môžu pozitívne /pre niekoho / ovlyvniť hospodársku súťaž, cenu akcií. Kreatívny manažment zdrojov, ohýbanie reality. Press release hry vydávaný ako plnohodnotná recenzia /Arnone tvrdí, že v textoch recenzie a tej PR sračky nenašiel nič výrazne odlišné, takže to odklepol/. Tak ako v kauze "tri G", kde boli zapletené G4TV.com, GamePro, a GamrFeed-VGChartz. Podplácanie, manipulácie tých blbečkov na REDDITE s cieľom vylepšiť si miesto na úvodnej stránke, tak aby ich obsah bol čo najvyššie. Každý klick sa počíta.
Ak máte chuť - celý tento obludný nádor si môžte rozpitvaný preštudovať na "investigatívnej sajte" Gamejournos.com. Je tam toho samozrejme omnoho, omnoho viac. Emaily, odpovede, obrana, obvinenia a kopa ďalších sračiek. Dúfam, že som vás týmto článkom vyliečil z naivity o práve recenzenta na subjektívny názor, o nezávislom názore, alebo o korektnej etike a morálke dnešného herného žurnalizmu. Verím, že sa na číselka z vgchartz /console wars/ budete pozerať triezvejšie. Podobne aj na recenzie nielen na týchto troch uvedených fekálnych sajtách začínajúcich na G.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****