blast from the past
Podľa mojich hrubých výpočtov potrebujeme v PS4 aspoň 6-8 násobný nárast výkonu pre 720p/60 a 1080p/30 vo veľmi slušnej grafike. Na obrázku vyššie vidíte, že výkon desiatich xcrap DVD šmejdov stačí na grafiku na úrovni Samaritan videa v režime 1080/30fps. V 720p to bude - 1280 x 720 x 30 x 40K = 1.1TFLOps a teda asi 4.5 násobok billšmejdu a sme doma. Samaritan grafika bude v ďalšej generácii hravo možná. Zarátajme do rovnice aj vysoký stupeň optimalizácie vďaka super low level programovaniu na konzolách, custom GPU čipy /tentoraz už aj pri PS4/ a s grafikou by mal byť každý spokojný. Opakujem - 720p/30fps bude stále bežný štandard, 1080p/60 bude vzácnosť, mal by poklesnúť výskyt subHD hier na úplne minimum, oveľa bežnejšie budú rôzne hybridné módy ako 1280 x 1080 a podobne.
Doteraz som hovoril iba o GPU časti konzol, pochopiteľne rátame aj s navýšením CPU výkonu. Ten sa spotrebuje hlavne v oblasti fyziky a AI. V praxi teda viac interakcie, a deštrukcie, interaktívnych časticových efektov a výrazne lepšiu replayabilitu vďaka nižšej artificiálnej demencii hier a lepšie zabudovanie crowd AI algoritmov /to si preberieme, až príde ten správny čas/. To máte totiž tak, keď sa pozerám na posledného Batmana - vidím kryštalicky jasnú kópiu 8 bitového Renegade /alebo inej podobnej hry/, a nič viac /pohyb NPC, AI NPC, boj, pohyb statickým prostredím/. Je najvyšší čas opustiť svet PSOne-PS2 HD hier a hernej logiky rokoch 80tych.
Doteraz som hovoril iba o GPU časti konzol, pochopiteľne rátame aj s navýšením CPU výkonu. Ten sa spotrebuje hlavne v oblasti fyziky a AI. V praxi teda viac interakcie, a deštrukcie, interaktívnych časticových efektov a výrazne lepšiu replayabilitu vďaka nižšej artificiálnej demencii hier a lepšie zabudovanie crowd AI algoritmov /to si preberieme, až príde ten správny čas/. To máte totiž tak, keď sa pozerám na posledného Batmana - vidím kryštalicky jasnú kópiu 8 bitového Renegade /alebo inej podobnej hry/, a nič viac /pohyb NPC, AI NPC, boj, pohyb statickým prostredím/. Je najvyšší čas opustiť svet PSOne-PS2 HD hier a hernej logiky rokoch 80tych.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****