Riešenie. Na problém je nutné pozerať sa vecne, z nadhľadu a komplexne. Herr profesor Phelps pravdivo tvrdí /článok mám pred sebou v novinách/, že dnešná kríza nemá nič spoločné so slabosťou kapitalizmu. Naopak, vlastne dnes vôbec v kapitalizme nežijeme. Ide o príšerne deformovaný a prehnilý korporativizmus. Zkorumpované vlády a ich nohsledi prerušili prirodzené toky kapitálu. Umelo držia nad vodou nesebestatačné fabriky, celé odvetvia, hedge finančné fondy, bez ohľadu na ich skutočnú životaschopnosť. Dnešná kríza, je iba prevalením hnisu, explodovaním špiny, ktorá sa už nevošla pod koberec. Phelps ako príklad zdravého a "neregulovaného" kapitalizmu dáva za príklad internetový biznis. Prežije iba ten, kto si udrží záujem konzumenta - spotrebiteľa. Prírodný výber. Dokážete si predstaviť, ako americká vláda pumpuje stovky miliónov dolárov do dnes mŕtveho Myspace. Nie, trh si to vyriešil sám. Dnes je v popredí Facebook a útočí naňho Google+. Phelps teda radí - buďte dobrým pastierom a nemilosrdným chirurgom. Paternalizmus je cesta do pekla. Práve preto tu dnes s nami Atari a SEGA ako HW výrobcovia už nie sú.
misia - posun od hárdveru ku softvéru a dobre spoplatneným online službám
Odkaz čislo dva - nový prezident SONY. Jeho volebný program si ani nemusím pozrieť. Kaz Hirai je predsa dobrý známy "playstation man". Šéf hernej divízie na čelej celej SONY !! Predchádzajúci šéf Howard Stringer dostal za úlohu dostať SONY opäť na mapu sveta v oblastiach, ktora sa roky považovali za jej bezpečený pristav, pilier istoty. Čierna elektronika - telky, kamery, DVD/BD prehrávače, po novom aj foťáky, kamery, mobily. Dnes vieme, že zlyhal. Tá posledná veta je dosť strohá a nie je to tak jednoduché. SONY sa však nepresadilo. Ak si teda na ten 4 bodový plán Kaza kliknete, zistíte, že ide presne podľa odporúčaní Phelpsa. Nasrať na umelo udržiavané aktivity, kde nevedia zarobiť dosť peňazí. Sústrediť sa budú na progresívnu oblasť digitálnej zábavy a "periférnej" veľmi drahej techniky, kde to nie je až tak husto - dusno obsadené /dobre si pozrite kolonoskop, ktorý vam budú pchať najbližšie do zadku - hárdvér, čočka, kamera bude totiž od SONY/. Pripomínam, nepôjde už len o malé hlúpučke konzoly. V ďalšej generácii sa chystá veľký útok na naše obývačky /opäť/. Dostať do nej "nepostradateľny" k sieti pripojený entertainment uzol. Zväčšiť podiel na trh inteligentných mobilov už pod vlastnou značkou SONY /bez Erika/. Inovovať a inovovať. Skutočne čakám na ďalší ich 4G handheld integrovaný do mobilu s paušálom a predávaný za korunu, lebo skutočne to je ta úspešná budúcnosť.
Rebranding, alebo odkaz číslo tri. Je to vcelku rozumná úvaha, ale nie dnes. Pozrite sa - meno nintendo je v amerike de fakto synonymum pre akúkoľvek konzolu alebo handheld, dokonca aj tie od konkurencie. Nintendo sa teda mohlo vzdať "detinskej", ale kultovej značky Gameboy. Nintendo ako pojem mé samo o sebe tú istú výpovednú silu. Iste - dnes robia príšerne kraviny s nezmyselným označeniami konzoly ako Wee alebo Wee Urinal. Rebranding ich neminie, eh. SONY však túto výhodu nemá. Na čom sa hraješ ? .. na SONY /!!/. Rebranding nevylučujem, ale nie dnes. Minimálne náklady na podobnú operáciu sa dajú odhadnúť na nejaké 2-3 miliardy USD a tie dnes určite SONY "nemá". Tento problém vôbec nemusí riešiť microsoft. Vlastne je mu táto zmena vrelo odporúčaná najmä pre japoncov, kde sú oficiálne nepredajný. Ale aj pre európu. V amerike ten ich dobytok, bude kupovať americký výrobok, už len z falošného vlastnectva, aj keby sa to volala Martin Luther King a viseli z toho rastafa vrkoče.
Updejt > Potvrdenie mojich slov vyššie, prišlo o jeden deň neskôr. Počnúc 8.2.2012 sa PSN /Playstation network/ premenuje na SEN /Sony Entertainment Network/ - globálna unifikovaná infraštruktúra pre všetky SONY zariadenia s cieľom šíriť softvér /hry, hudbu, video, dáta/, internetové služby, a zábavu pochopiteľne na prvom mieste. Táto zmena umožní nazvať PS4 /rebranding/ - ako Sony Network Entertainment System /SNES/. SEN je odzadu NES. Ftip.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****