"Jedna mapa - jedná textúra." Chlapík ma skutočne talent a na Unreal dev kite vytvoril tento scifi labák. Esteticky rozmiestnené svetlá, dynamické tiene, light mass /to je statická globálna iluminácia/ pridala množstvo odtieňov, detailov a útulných zákutí. A to je aj tajomstvo toho, prečo na otextúrovanie tejto mapy stačila jedna 256x512 textúra. V skutočnosti je ich o máličko viac, tie ďalšie vrátane difúznej a normál zložky sú ukryté v jednotlivých RGB+A kanáloch. Faktom je, že ide o majstrovské dielo recyklácie a optimalizácie. Zároveň potvrdzuje to, čo tu iks krát opakujem - kvalitné tiene a svetlo /GI/ sú vysoko nadradené textúram /kvantite a kvalite/. V celom tom videu nájdete len tu jednu a ak vám to autor nepovie, nikdy na to neprídete.
"Second hand aka sekáč utne hlavu game biznisu." A nielen to, obchod z ojazdenými hrami už dnes výrazne zvyšuje cenu originálnych hier pri prvom predaji. Viď odkaz. Mimochodom súčasťou PS4 majú byť aj drastické opatrenie zamerané proti behu second hand hier na nej. Ako keby nestačil online pass a podobne. Roky sme počúvali reči o tom ako warez ničí bla bla. Na PS3 však warez nikoho neohrozuju, de fakto neexistuje. Výrobca si môže byť istý, že 99.99999% kópií jeho PS3 hry sú hrané z "originálky". Žiadne straty. A ovplyvnilo to snáď nejako cenu tých hier, aspoň symbolicky. Ani o korunu. A kde vlastne tie prachy potom idú ? Značná časť sa prežerie ako dane v štátnom rozpočte. SONY a jej dev tímy až na jednu sandbox výnimku /Infamous/ produkujú jednoduché PS2 HD gamesy. Žiadne super drahé a expanzívne obrovské projekty ako Assassin 3, GTA5, Skyrim. Ešte aj s GT5 sa mordali ako kone. Naozaj čakám, že sa začnú hry predávať s 28 číselným kódom a nálepkou /ako WinOS/ a nutnosťou neustáleho online pripojenia, pričom odposluch a video z PS4 EYE kamery sa bude nahrávať na policajné RAID SDD pole na miestnej stanici.
"Kojima je sráč." Lepšie to sám nepoviem a tvrdím to roky. Tento výkrik do tmy je však dielom Tyrone Rodrigueza / kultové indie hry - Cave Story a VVVVVV/. Pretože sa jeho reč zhoduje do bodky s mojou, stačí ak poviem vlastnú verziu. MGS séria je herne slabá, neohrabaná, príšerne zastaralá. Pri MGS 3 som inštinktívne hľadal ten správny pohľad kamery "cez plece", ktorý tam dal až pod nátlakom v revízii Metal Gear Solid 3: Subsistence. Postavy v jeho hrách sú ploché, pubertálne, surealisticky prázdne bazmeky. A to platí aj o vrcholne nezmyselnej story, v ktorom sa ani on sám nevyzná. Kojima nevie urobiť silný, ľudsky, precítený príbeh človeka - vojaka. Z jeho univerza si nepamätám ani hovno, z béčka Rambo 1 napríklad to, že mrzol a "obliekol" sa do kusa starého vreca s drôtom namiesta opasku. Kojima je sráč a nula.
Last of Us /?/ - kdeže, klikajte na odkaz nižšie
"HOME - triple play." Z HOME sa nám pomaly stáva plnohodné "web browser" hranie. Obrázok vyššie je z HOME minihry No Man’s Land. Pôsobivá grafika a po prvýkrát aj herná cover mechanika pre vášho avatara. TPS shooter. Druhou hrou je pirátske potápanie lodičiek - Cutthroats. A poslednou nemenej pozoruhodnou multiplayer RPGéčko - Mercia. Mierne off-topic poznamenám, že by som do studne skočil pre PS3 only RPG hru sandbox typu ala Skyrim, alebo Dragons Dogma - ale v prostredí karibiku, pirátov, tajných prístavov, pirátskych lodí, hrobiek, voodoo kúziel, džungle a zakopaných pokladov na ostrovoch nezakreslených do máp. SONY však má moje potreby srdečne na háku.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****