úžasné detaily, nespochybniteľný talent, vysoká hodnota a famózna inovácia hodná ceny 40+ USD
Dovoľte mi povedať, že Mario 2D je od 8 bit NESu stále tou istou hrou. Mario 3D to isté. Mario Kart /hlavne N64 verzia/ je stále tou istou hrou či na Wee, či na NDs alebo pre 3Ds. Kirby, Donkey Kong. Stále tie isté nemilosrdne zrecyklované hry. Na Wee Urinale s výkonom asi 5 000 000 krát vyšším než NES vám Iwata ponúkne - 2D Maria práve z toho NESu. Talenty Nintenda, musím sa zarehotať, to sú asi tí texaskí kovboji, ktorí im urobili Mario Kart pre 3Ds /tá istá hra ako na NDs, alebo N64/ a šušká sa, že pracujú na novom StarFoxe. Nie nikto takéto talenty nemá, kde sa pozriem sami vykastrovaný hňup s fistulkou. PS3 má mimochodom viac hier ako Wee - asi o 8897%, aby sme hovorili na rovinu a neklamali si do očí. Nintendo nie je kráľom inovácie, lebo jednak bolo weemote podvod a ten omyl prírody dodatočne vylepšovali do použiteľnej formy plus verziou. Druhak ich 3D display pre 3Ds je smutný gimmick, tablet pre Urinal je život zdravie ohrozujúci gimmick a pre novú Zeldu už ten gay Miyamoto oznamuje "zmenu filozofie ovládanie". Takže inovatívne motion ovládanie je zrazu fuj, gimmick wow faktor už nefunguje, však. A 3Ds ma až jeden analóg slider, lebo medveď a ergonomická inovácia !!
úžasné detaily, nespochybniteľný talent, vysoká hodnota a famózna inovácia hodná ceny 40+ USD
Tá reč toho žltého psa však nebola primarne iba idiotským chválospevom. Naopak. Iwata vlastne hovoril o smrteľnom strachu nintendo pre super lacnými hrami pre iOS a Android - stoja nič alebo jeden dolár a hlavne pred zmenou biznis modelu z 40-60 USD za hru na F2P /free to play/ model. Preto toľko drístal o strate craftsmanship kvality podobných hier. Hovädo si dobre uvedomuje, že sa tento trh minihier za facku dobre etabloval. A že volný, disponibilný čas hráča nie je nekonečné číslo a čím viac času stratíte na iFuj bazmekoch, tým menej /ak vôbec/ budete venovať drahým "inovatívnym" nintendo sračkám s údajne vyťunťanými detailami za 40 USD a viac.
Bublina. Každá raz praskne a vie to každý idiot. Iba borci však vedia odhadnúť, kde nová rastie a kde stará praská. Podobný dar má hodnotu stoviek miliónov dolárov. Hra za pár fukov, alebo zadarmo s F2P mikrotransakciami je práve tá najnovšia bublina. THQ alebo Crytek sa už vydali týmto smerom. More MMO F2P hier. Všetko pekné, kým trh nebude úplne prehltený tým sajratom, že si v tom bahne desiatok tisícov titulov ani boh nedokáže správne vybrať. A zarobiť týmto spôsobom na AAA hru s budgetom 150+M USD ? Ťažko. Pri klasickom krabicovom predaji vedela firma dosť presne odhadnúť, kde bude o pol roka. O rok. Štatistika a empíria. Pri MMo ako WoW s pravidelným platbami máte všetko pod dosť pevnou kontrolou. F2P hra - neuveriteľná fluktuácia, nevyspytateľný Brownov pohyb. A napriek tomu je Nintendo v panike.
A ja sa im nečudujem. Koláč všetkých peňazí je opäť o niečo menší a tie prachy im alebo aj SONY a MS budú chýbať. V tomto videu máte jeden bod, ktorý v plnej nahote ukazuje prečo je nintendo firma na slepej ceste, ktorá končí nabrúsenou gilotínou. Iwata totiž odpovedá sám seba na otázku - prečo nemôžu byť /elitárske/ nintendo hry na inej platformy. Odpoveď dobre ilustruju šovinizmus a a betonovo rigidné, pyšné a nafúkané ego nintenda. Iwata nevidí, že ďalšia bublina, ktorá čoskoro praskne mu rastie rovno pod nohami.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****