Áno, spomenul som zmrdov z Square Enix. Ich demátko Agni’s Philosophy bežalo na jednej NV 680 /ako inak/ a na nešpecifikovanej možstve RAM, pričom medzi riadkami naznačili, že tam bolo minimálne 8 giga. Square sa tiež pred chvíľou veľmi hlasne a jasne nechal počuť - pevne veria tomu, že PS4 a xcrap 720 bude vybavené veľkou kopou pamäte. Ak teda SONY zvažovala nejaké 2 gigabajty, týmto im bolo pohrozené vztýčeným prstíkom. Paradoxne SONY s týmto názorom nijako nebojuje, avšak technické problemy /hustota pamäťových čipov, zbernice, cena/ može poriešiť už iba sám čas /tzv. vyhnitie/. Znamenalo by to príchod PS4 až na jaro roku 2014 !! Sranda je, že SONY doslova utopilo rok 2013 v PS3 only hrách - napríklad The Last of Us, FF14, God of War, Beyond, veríme, že aj The Last Guardian a FF13 Versus. Plus obludné množstvo third parties. Ako keby ani koniec sveta a PS4 nemalo nikdy prísť. Rok 2013 bude spolu s cenou PS3 pod 200 USD určite tým komerčne a herne najlepším ročníkom. Nezabúdajme, že vo svetle nadchádzajúceho streaming hrania tu bude PS3 vegetovať viac ako 10 rokov a to isté čaká aj PS4. Pri troche štastia tu teda bude PS4 až v roku 2014, vyladená na 15 ročný maratón, opäť dokonale future proof.
FF movie /CG - 2001/ versus FF tech demo /realtime - 2012/
Ešte sa vrátim ku Square. Napíšte im mail. A nech je tam toto. Vráťte sa do dňa, keď PC prvýkrát dostalo 512 mega ram. Porovnajte grafiku tých PC hier s Uncharted 3, Lou, Beyond, GT5, God of War 4. Vidíte rozdiel niekoľkých tried v prospech 512 megovej PS3. Ešte pred príchodom PS3 som odhadol jej možnosti takto - postavy z prvého FF filmu zvládneme v reálnom čase, prostredie sa bude musieť šikovne zredukovať. A tieto slová sa dnes naplnili. Square v roku 2008 povedalo - táto generácia uff, to bude chcieť viac času, než to zmákneme. A vypustili strašnú FF13 bez miest, lebo "HD towns" sú tak hrozne náročné na človeko-čas /prachy !!/. Dnes zrazu už ten čas našli a žiadajú 8 giga ram pre PS3 a dokonca im je málo 100 gigová BD placka /BD XL až 128 giga/. Takže si to zhrňme. Chce to PS4 v roku 2014 a 4 giga ram. A hravo zvládneme prvý FF film v reálnom čase, pričom laik rozdiel oproti CG verzii nespozoruje.
Updejt: Niekoľkokrát som tu písal o nadchádzajúcej technológii "3D stack" čipov. Ak sa pozriete na klasickú matičnú dosku PSone uvidíte GPU, vram, systémovú ram, IO pekne vedľa seba, ako naporcované kurča na panvici. Borci z chipworks však urobili jeden zásadný objav. Playstation Vita používa "stacking" a v priestore kde laik vidí iba jeho štvorjadrové GPU, je v skutočnosti 5 rôznych čipov nad sebou. Nejde ale o pravú 3D stack technológiu. Chýba tu TSV /through silicon vias/ zbernica, čo sú vlastne spojky prenikajúce kolmo skrze ten sendvič. Avšak ide podľa mňa o absolútne jasný náznak toho, čo nás čaká pri PS4. Nielen veľkosť pamäte je dôležitá, potrebujeme aj desiatky /lepšie stovky/ gigabajtov prenesených za sekundu. A veľmi by ma prekvapilo ak by jeden z hlavných PS4 procesorov /CPU, GPU/ nebol riešený práve týmto najmodernejším spôsobom.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****