"OpenGL pre PS4." ZX Spectrum malo dosť nedokumentovaných a pritom využiteľných funkcií mimo oficiálneho API /kernelu/. C64 využívala niektoré chyby v ROMke pre blaho veci. Hardvér PS3 /napríklad GPU -RSX/ okrem množstva low level fínt "nemožných" na bežných predajných verziach PC grafikách tej istej triedy umožňuje aj v uzatvorenom prostredí konzoly - značný presah dobre známych DX 9.0 možností. Nie inak tomu bude s PS4. Jej GPU bude niečo v štýle DX11++. Dva pluska navyše nad povinný rámec. Výrobca grafík má v ponuke pre daný GPU model prakticky vždy viac vlastností, než koľko to vyžaduje DX11. Najnovšie OGL 4.x je dokonca nadmnožinou DX11.1 a umožňuje aj zabudovanie custom extenzií /berte to ako "hadverovú podporu"/ podľa požiadaviek výrobcu hry /Carmack - RAGE/ alebo výrobcu konzoly. To v PS4 only hrách dovolí zopár GPGPU fines navyše. Nielen v oblasti grafiky, ale aj AI a fyziky. Druhou dobrou správou je vynikajúco zvládnutá schopnosť degradácie vizuálnej stránky aj pre ďaleko menej výkonnejšie systémy. OGL 4.x hra teda môže teoreticky fungovať na PS4 aj na SONY mobile s výkonom 20 krát menším. Úplne bokom nechám testy L4D pod Linuxom a OGL, ktoré boli jasne lepšie, než výsledky dosiahnuté v WinOS /DX alebo OGL/ prostredí. Nemusím tiež pripomínať, že sa SONY snaží nepoužívať, ak je to len trochu možné, nič na čom leží tieň microsoftu. A ide hlavne o tie praktické "biznis" dôvody.
"Blizzfuck = achilova päta." Určite každý z vás videl film Wall Street /alebo aj slabé druhé prokračovanie/. Hnus, faloš, podvod, virtuálne prachy, opcie, deriváty. Zvrhlí čuráci ktorí sa snažia kapitál presunúť do toho svojho chlievika, bez ohľadu na následky alebo to slušnejšie okolie. Súčasný krízu má na triku americký nenažraný žid. Ani tí európe však nespia. Židovská firma Vivendi SA je francúzsky moloch so širokým záberom. Hudba, telka, film, telekomunikácie, knihy, internet a hry, asi 60 000 zamestancov. Pred časom dobre známa fúzia s inou židovskou firmou Activision. A tá zas pohltila Blizzfuck inc. Vivendi je však od vypuknutia krízy v 2008 v pekných sračkách /priam likvidačné poklesy ceny akcií/. Akcionári a podielníci sú nespokojní. Vivendi sa preto rozhodlo trochu "ozdraviť" situácia a ponúkal na predaj časť podielov, kto by to čakal, práve Blizzfuck divízie.
Trh však takmer nereagoval a to ani pomocu výraznej intervencii iných židov z Goldman Sachs and Barclays. Trh nereagoval ani po ďalšom znížení vyvolávacej ceny. Možno ste prekvapený - veď predsa MMO WoW je megaúspešné a Starcraft a Diablo sú la bomba. Skutočnou pravdou je, že MMO WoW je tragédia greckej kvality. Podiel nákladov ku zisku je príšerný, a ďalej sa pred očami závratne rýchlo zhoršuje /pokles predplatieľov padol z 12 na 9M/. Starcraft vybuchol a Diablo je prd vo vetre /iba nedostatočne maskujú reálne problémy/. Vivendi vníma Blizzfuck ako jednotku s nízkou bonitou, likviditou. Suchý konár čo treba odrezať. Ti istí experti čo vnímajú Blizzfuck ako stagnujúcu firmu a WoW ako mrtvolu varujú aj pred nadchadzajúcim MMO Guild Wars 2, ktorá ďalej zníži podiel WoW na trhu a teda aj cenu akcii Blizzfucku a teda aj Vivendi a žid sa nasral. Pamätajte, že som bol prvý , čo pred 2 rokmi povedal, že Blizzfuck je v riti a to hlavne vďaka jedinej hre, ktorá ich drží na vodou /WoW/ a situácia tam už vtedy bola na hrane. Plakať však nebudem. Tie arogantné svine mi už dlhšiu dobu liezli na nervy.
"OUYA - 99 USD za konzolu, hry zadarmo, sloboda pre neherné aplikácie." Asi tak by som to zhrnul. A vyzbierali mierne šokujúcich 8.6M dolárov. Tento prípad deklamuje niekoľko jasných, neprekvapujúcich posolstiev. Hráči chcú konzolu do 249 USD, optimálne za 99 USD /to iste platí pre handheldy plus mínus autobus/ a pokiaľ možno za hry neplatiť nič, maximálne nejaké tie mikrotransakcie, to jest vykvapkať z krvi pravdepodobne ešte viac, než by položili hneď na drevo, no ale pomalšie to menej bolí. MS už skúša kontrakt na xcrap s 99 USD vstupným poplatkom a mesačnými paušálmi. To isté navrhujem pre PSV /proste ako mobil s dvojročnou viazanosťou/ a dosť možno to čaká aj PS4. Nevylučujem, že nejaké testíky si SONY urobí práve s PS3 16GB verziou, ak vôbec nejaká bude. Hry zadarmiko sú iná kapitola - rozhodne sú mi však 60 dolárové hry s plateným DLC a platenou net premium službou /jedna hra ročne = 120 USD a viac/ - na smiech. Som však predvedčený, že ďalšia generácia konzol bude najmä o nájdení toho správneho biznis modelu pre cenu konzoly, hry a pridružených služieb. Hardvér sám o sebe je dokonale nedôležitý, pokiaľ je rovnaký u oboch hlavných hráčov. Blbečkovia z Cryteku, EPICu, ID softu a spol. si myslia opak, ja však poukazujem na fakt, ze OUYA vlastne obsahuje črievka bežného dobrého smart mobilu roku 2012, alebo PSV ak chcete a nikto z toho drámu nerobí. OUYA inak nemá žiadnu šancu na úspech.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****