02/09/12

Solid "zombie" Snake

MGS : Ground Zeroes /predĺžené 14 minutové video/. Než napíšem čo i len vetu o hre a grafike a vôbec. Musím pochváliť výborný výber audio podmazu. Okrem Wagnera a Letu Valkýrie tu máme vynikajúcu a silnú pesničku o jednej slohe Here's to you od Jaony Baez z 1971 /hudba Ennio Morricone /. Je venovaná dvojici talianov popravených v amerike v 1927. Známa kauza. Anarchisti v boji proti kapitalizmu. A pekne to koreluje aj s našou súčasnou MGS hrou a podtitulkou - "From FOX, two phantoms were born". Mimochodom ide o jeden z dvoch songov s vokálmi z Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Niekto by tu už ale skutočne mal zomrieť. Navždy.

Here's to you, Nicola and Bart
Rest forever here in our hearts
The last and final moment is yours
That agony is your triumph

Nebudem sa motať okolo deja, postáv MGS série. Je to jeden chorý, absurdne prepletený, neprehľadný, nezmyselný bordeľ, ktorý od začiatku kritizujem. Jedna z slabín MGS hier. Herná stránka bola tou druhou. Neohrabané ovladánie, kamera, hrateľnosť, hodiny nemiestne dlhých enginoviek. Ešte pred tým, než sme vôbec niečo o PS3ke a MGS4 vedeli som jasne povedal, že od hňupa Kojimu očakávam toto: semi-sandbox, základňa-cieľový objekt prístupný z každej strany podľa topografických okolností. Výsadok nejakých 200-500 metrov pred cieľom. Schopnosť ovládať malé vehikle. Prekonávanie vodných tokov na loďke alebo plávaním. Plazenie džungľov, nie "miestnosti" s travou a stromami ako v MGS3, strihanie plotu. Lepšie herné zvládnutie alert situácie, teda keď vás domáci objavia.



Všetko to má Kojima doručiť v MGS : GZ. Obzvlášť MGS 1-2 bola len o sledovaní minimapy a variácií na hru PacMan. O grafike len veta. MGS4 /obrázok vyššie/ bola - "Óda na malou hrudku zeleného hnusu, již jsem objevil v podpaždí jednoho letního jitra." Kapitola 7, strana 22. Strašná grafika. MGS1 technicky exceloval na PSone, MGS2 na PS2 /more transparenciií, 60 fps, iba 30 na xcrape 1 !!/, MGS 3 doloval zo zastaralého MGS2 enginu čo mohol ale už to smrdelo stagnáciou. MGS4 doslova urazila PS3ku /škaredé jak prdel mývala s hnačkou, subHD, 20-30fps, streaming-nula, inštalovanie každej kapitoly osobitne/. Grafika MGS: GZ v tom videu na samom začiatku je plne v intenciách možností PS3. Konami trvalo "len" 6 rokov kým dokázalo naprogramovať svoj pravý next gen engine. Za normálnych okolnosti, pri bežnom 5-6 ročnom cykle konzol by už vlastne išlo o launch hru pre PS4. MGS: GZ /prequel ku Metal Gear Solid 5/ je bohužiaľ multiplat gamesa a ako takú ju mažem z mojho záujmovového radaru. DVD sračky pre bill šmejd ma nezaujímajú.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****