Druhý a posledný pokus SEGY presadiť sa na trhu herných handheldov, ktorý bol dokonale monopolizovaný nintendom. SEGA to najprv skúsila s handheldom Sega Game Gear /1990-1997, vyrobených 11M kusov, cirka 400 hier/. Išlo vlastne o prenosnú verziu 8 bitovej konzoly Sega Master System. Game Gear bol teda hardvérovo dobre nadupaný, vybavený aj farebným LCD displayom s podvietením.S špeciálnym adaptérom ste v ňom mohli používať hry určené pre Master System. Game Gear bol technickými parametrami celkom jasne nadradený klasickému Gameboyu /aj farebnej verzii/. Sega Nomad ešte viac pritlačila na pílu a ako to už býva, presne v stopách Game Geara zopakovala aj všetky jeho "chyby" pre ktoré sa nepresadil. O tých za chvíľu, najprv popis jeho pôsobivej muskulatúry.
Sega Nomad /1995/ bolo úplne monštrum. Godzilla. V cene 180 USD ponúkal dokonale mobilnú repliku 16 bitovej a veľmi úspešnej Sega Megadrive /MD/. A to v každom smere. SM kátridž vám fungoval aj v SEGA Nomad a to bez adaptéra. Získali ste takto už v deň nula záplavu skvelých hier. Opäť farebný a podsvietený, veľký 3 a štvrť palcový display so závratným rozlíšením 320x224 pixelov. Neslýchaný luxus. Gameboy šmejdil na čiernobielom, nepodsvietenom, cca 2 a štvrť palcovom s rozlíšením 160 × 144. Nomad však ešte neskončil. Mám tu všetkých 6 akčných butónkov /origo MD pad mal iba tri/, vrátane dobrého D-padu. Výstup na telku s obyčajnými káblami z MD, neskutočné, a port pre pripojenie joypadu !! Takže ste doma na Nomade mohli hrať na telke MD hru pre dvoch hráčov. Ak toto nie je husté, čo potom ?! Ani vám nehovorím, že sa tam SEGA snažila napchať aj touchscreen ale navýšenie ceny by už bolo neúnosné.
Gameboy /1989-2003/ však predal o 118 miliónov viac kusov a presadil sa po celom svete. Nomad iba jeden prašivý milión a ani sa nedostal do PAL krajín. Dôvody. Nomad stál na začiatku 180 USD, Gameboy iba 90 USD. Inflačná kalkulačka mi hovorí, že Nomad bol vtedy rovnako drahý ako dnes 250 dolárová SONY PSV. SEGA na tento fakt už o pár mesiacov neskôr zareagovala znížením ceny o 100 USD /!!/. Podobne panický krok ako nintendo s 3Ds však SEGE nepomohol. Menším dôvodom neúspechu Nomada bola aj jeho veľkosť, hlavne v porovnaní s extrémne sexi Gameboy pocket "slim" revíziou z roku 1996. Bol medzi nimi rovnako groteskný, veľkostný rozdiel ako medzi PS2 slim a xcrapom.
Hlavná príčina prečo Nomad prepadol však bola oveľa pragmatickejšia. Nomad podobne ako Game Gear doslova žral elektrickú šťavu. Gameboy na 4xAA baterkách vydržal aj 10-12 hodín. Úspornejšia Pocket GB verzia zvládla 10 hodín iba s dvoma !! Nomad potreboval na 2 hodiny aspoň šesť bateriek. Za výkon sa v tomto prípade zaplatila krvavá daň. Čiastočným, ale drahým riešením bol PowerBack. Dobíjateľný akumulátor prilepený ku vášej SEGA Nomad. Mašinka sa teda nepresadila a nintendo si s uvedením 16 bitového handheldu počkalo až do roku 2001, keď vypustilo GameBoy Advance /de fakto išlo o prenosný SNES plus SuperFX2 3D akcelerátor/.
Máme rok 2012 na ebay.com kúpime Nomada v dobrom stave, vieme si nejako "pomocť" ? Samozrejme a názorné video máte vyššie. Veľkosť handheldu nám nevadí, chce to "iba" vylepšiť dĺžku behu na tých šiestich baterkách. Riešenie je prosté. Vymeníme pôvodný LCD display za moderný, ďaleko lepší a menej energeticky náročný. Zoženieme si aj ten už spomínaný PowerBack, existuje aj v slim verzii. Vykucháme ho a dovnútra dáme moderný a ďaleko výkonnejší li-ion/li-pol akumulátor, hoci aj o kapacite 2500mAh. Voilá. V rukách držíme SEGA Nomad s nádherným displayom a až 10 hodinami neprerušenej hry. A prečo by sme to robili ? Nuž. SEGA Megadrive zlinkovaná "kompetetívne" spolu s SEGA Nomad v FPS hre Zero Tolerance môže celkom verne simulovať "inovatívny" Wee Urinal s jeho tabletom /COD: Blops2/.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****