"Little big Planet Mario." LBP pre PS3-PSP-PSV predalo zopár vydretých kópií. Suckboy sa nestal fenoménom. Japonci potom ako zistili, že nejde o SONY alternatívu ku Mario hrám viacmenej túto značku ignorujú. LBP/LBPK však prinieslo hlavne unikátny 2.5/3D editor, ktorý umožňuje bezprecedentne slobodnú tvorbu herného obsahu dokonca aj mimo hraníc plošinkového žánru. LBP engine teda zvládne aj Ponga alebo 2D raketkovú strieľačku, LBPK dokonca FPS mulťák v grafike HALO. Proste niečo neuveriteľné. A všetky tieto vytvorené svety, mapy, levely môžte po internete voľne šíriť. Nintendo kundy sa rozhodli, že niečo podobne /vlastnými slovami: "ale lepšie ala nintendo"/ našijú aj na 2D Maria, kde miera recyklácie dosiahla katastrofické rozmery, kým to však dobytok kupuje, tak sa nič nedeje. LBP/LBPK za svoj prínos neboli nikdy dostatočne ocenené /"lebo SONY", však/. Predpokladám teda, že až niečo podobné /identické !!/ urobí-okopíruje nintendo, budú prašivé renomované sajty revať o revolúcii tisícročia a 12/10 hodnotenia budú padať ako hovná z vysokej kravy.
"Som číňan, robím pre AMD a poviem vám toto." Berme to ako fámu, môj komentár je vždy v zátvorke. Xcrap 720 bude mať podľa neho GPU od AMD triedy HD 8xxx /teda najnovšiu generáciu s GCN 2.0 jadrom, ako predpokladám aj ja/. GPU má obrovské problémy s vyťaženosťou /t.j. veľa "odpadu", málo dobrých čipov a tie fungujúce sú teda relatívne drahé/. Zatiaľ veľmi neefektívna výroba a AMD sa s tým dosť trápi, čínaň dokonca spomína až možný odklad na začiatok roku 2014, ak sa to nestihne. Xcrap 720 má mať iba jedno obrovské APU /CPU a GPU pod jedným heatsinkom, problém s teplom a stabilitou je teda téma dňa/. APU bude na 384 bit zbernici /môžeme teda čakať 150+ giga-sec priepustnosť do hlavnej RAM, neviem však jej presný typ a ani konfiguráciu/. Konzola bude používať 285 watt zdroj, čo nám dáva maximálny odber na úrovni cirka 180+ watt /to je dosť, rovnaká spotreba ako PS3 na začiatku a asi 5 krát viac, než Wee Uu dnes/. Xcrap 720 má byť tak výkonný, že tu nemôže byť ani reči o tom ako je v rovnakej lige s Wee Uu /prezident nintenda pritom opakovane tvrdil presný opak/.
"155M vyrobených kusov, 13 rokov v produkcii." Úspech, ktorý sa len tak v dohľadnej dobe nezopakuje. Avšak počnúc dnešným dňom - 28.12.12 SONY oficiálne ukončuje distribúciu PS2ky v japonsku. A to napriek tomu, že sa v tejto krajine predáva stále lepšie ako kvázi next gen RROD DVD non HDD MS xcrap šmejd. Česť porazeným. Podobne dlho bola vo výrobe aj PSone. SONY teda drží slovo, napriek blbečkom čo sa tomuto plánu neustále posmievali, o naplňaní 10 ročného cyklu svojich konzol. PS3 vstupuje do siedmeho roka a nič ju nezastaví aby vydržalo aspoň tých desať. Moja vlastná fat PS2ka ešte funguje a mám stále v živej pamäti aký poprask spôsobila PS2 pri svojej premiére v roku 1999 na japonskej TGS. Technická poznámka - úvodný odkaz vás dostane na web stránku famitsu, čo znamená, že URL musíte ešte raz potvrdiť enterom.
"Nintendo = špinavá banda čurákov." Dokážete sledovať naraz televízor s filmom, ktorý pozeráte po prvý krát a zároveň na 100% aj živý prenos z E3 2013, kde uvidíte po prvý krát herné ukážky z PS4 - že nie ? Potom ako to, že nemáte problém s dvoma displaymi pri 3Ds a NDs alebo s absurdnou čurakovinou Wee urinal plus je tablet. Počuli ste o myšlienkovom pokuse - Schrödingerova mačka. Prečítajte si to. Nintendo som tu okamžite po predstavení ich najnovšieho gimmicku pre Wee Uu obvinil z dvoch vecí. Za prvé - absolútne serú na vaše zdravie, akomodácia oka medzi dvoma kontrastnými obrazovkami /LCD TV, tablet/ v zatemnom prostredí s rôznou hĺbkou zaostrenia posôbí na váš zrak devastujúco a v žiadnom prípade nejde o vhodnú hračku pre deti. Za druhé - ani bob nebude vedieť na ktorú z tých dvoch obrazoviek sa máte vlastne v danom okamihu pozerať, takže to skončí ako epileptický tanec a behanie očami raz hore /telka/, raz dole /tablet/ - následky viď bod číslo jedna. Národná inšpekcia pre ochranu spotrebiteľa by mala ten zasratý šmejd okamžite zakázať.
"I was confused at which screen to look, people who own the system might say "you'll get used to it", but you won't on the limited time spend on a demo pod. I reckon it will be even more confusing to the casuals."
"I've been using smartphones for years and I typed this post on a Nexus 7 and I don't want a touchscreen integrated into a traditional controller. As much as some people love it I do not want to divide my attention between the controller and TV while gaming. It's a step backwards in immersion in my eyes. Controllers should be as unobtrusive as possible."
"Pamätáte si ma ?" Hra Remember me od francúzov z DontNod. Istý čas sa dokonca o nej hovorilo, ešte pod pracovným názvom Adrift, ako o exkluzívnom PS3 titule. SONY to však neodkleplo a po hre skočil Crapcom. Estetika videa je inak veľmi podobná Samaritan tech demu bežiacom na ninja PC pod Unreal 3.x enginom. Asi vás teda neprekvapí, že Remember me poháňa tiež. Herne demo je šilená skript tunelovka, de fakto interaktívny film, osobne ma však zaujalo technické spracovanie kvapiek, lesklých povrchov. Trocho som popátral a našiel som kódera, ktorý za tým stojí. Vskutku inšpiratívne čítanie. Ak som minule písal, že najlepšiu "vodu" má Assassin 3, tak najlepší "dážď" ma určite Remember me. Jedným okom pozrite na prepracovanú teóriu lesklých povrchov a druhým na sériu článkov /zatiaľ iba 2 kapitoly/ o teórii dažďa. Fascinujúce /videá máte nižšie/. Mimochodom všetky ich "mokré kalkulácie" bežia o trochu rýchlejšie na PS3ke /RSX GPU je v pixel operáciach celkom v pohode/ a celý ich algoritmus pre dážd má ešte obrovské rezervy /vizuál, interakcia, fyzika/ na tie už však aktuálna generácia nestačí. Doslova však slintám pri predstave nejakej budúcej Bladerunner hry na PS4ke, skutočný fotorealizmus.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****