Emulácia. Mám ku nej veľmi blízky vzťah a hlavne na SNES a PSone emulátoroch som odohral tisíce hodín /nezanedbával som ani Megadrive, Atari Jaguar, 3Do, N64 a mnoho ďaších/. Nikdy nezabudnem na neuveriteľné časy s Final Fantasy 6 pod ZSNES na pretaktovanom Pentiu 100@133Mhz, intel to "dával" na cca 18-26 fps. Na klasické JRPG to ale bohate stačilo. V tomto článku sa však pozriem na jeden zaujímavý problém, ktory SONY čaká v blízkej budúcnosti.
na nič iné sa už roky mŕtve, herné PC nedá použiť
Vieme, že odkúpili Gaikai a letia fámy o tom, ako by v rámci PSN+ služby mohli časom poskytovať aj streaming starších hier - z portfólia PS1/PS2/PS3. Vlastne tu hovoríme o akejsi pseudo emulácii po sieti. Aj laik dnes vie, že klasická "in situ" emulácia PS3ky na PS4ke nebude technicky možná. CELL v2.0 sa nekoná, do PS4 sa teda nedostane a bez neho proste nemáte dosť štavy na to aby ste PS3 kód na prašivom AMD CPU PS4ky rozbehali.
Identická situácia ako dnes na PS3ke s PS2 hrami. Pomôžem si prekladom vyjadrenia istého progiša : "Emulátory xcrapu 1 a PS2 sú de fakto kompletné, hotové - a to sa týka zvládnutia aj jemných HW fines. Problémom je to, že ani PS3 ani xcrap 360 nemajú dosť síl na utiahnutie kompletnej emulácie. Pristúpilo sa teda ku tzv. programátoskym skratkám a selektívnej emulácii." Vlastne to znamená, že PS4 by mala hrubou silou utiahnúť prakticky všetky PS2 a pochopiteľne hravo aj úplne všetky PSone hry. Problém sa zdá byť vyriešený, tie PS3 gamesy proste SONY na PS4 nastreamuje pomocou Gaikai technológie. A je to.
Vidím tu jeden do oči bijúci problém. Položím vám otázku. Ak by ste teraz budovali obrovské datacentrá pre streaming dát určených hlavne pre PS4 - aký hardvér by sa nachádzal vo vašich serveroch ? Ak chcete streamovať PS3 hry dáte tam čo vlastne ? Státisíce zosieťovaných PS3 mašín s prilepeným future proof H.265 AVC video/audio kodekom, lebo ako inak vlastne chcete dostať PS3 hru do PS4ky ? Ak to aj urobíte, budete mať v tej istej cimre ďalšie PC /Intel, AMD, Nvidia Kepler/ šmejdy na streamovanie iného obsahu /filmy, hudba, patche/ pre PS4 a spol. - SONY tablety, mobily, PSV/ ? V akom pomere ? Na rovinu vám poviem, že sa mi to zdá krajne pritiahnuté za vlasy.
Zostáva nám iba jedno riešenie. Vývoj dokonalého PS3 emulátora bežiaceho na PC HW /servery v tých SONY datacentrách/. Centrum pre vývoj superpočítačov v Barcelone vraj svojho času skúšalo emulátor CELLu /a existuje aj oficiálna aplikácia od IBM/. Na ninja PC CPU síce bežal iba na 1/10 - 1/12 rýchlosti natívnej PS3 ale lepšie niečo ako nič. Dajme tomu, že to nejako SONY zvládne. Ako si však poradí s RSX od NVIDIA. RSX sa v PS3ke programuje na skutočne low level úrovni o akej sa PC grafikám ani nesníva a tieto informácie NVIDIA konkurencii neposkytne. Takže ako vlastne ?
Máme do serverovne nasekať najlepšie intel procáky a nvidia grafiky, aby sme utiahli PS3 emuláciu, o pár rokov neskôr máme prezbrojiť kompletne na AMD riešenie /CPU+GPU/ lebo PS4 obsahuje črevá práve od tej istej firmy a budeme chcieť streamovať PS4 hry na PS5 /ak nejaká bude/ alebo PSP 3 /ak nejaké ešte bude/ alebo na úplne iné platformy /ak sa zo SONY stane čiste softvérový third party vývojar ako SEGA a ATARI/ ? Som preto veľmi zvedavý ako vlastne bude tá spätná kompatiblita hlavne tej PS3ky pomocou Gaikai na PS4ke vyzerať, kedy sa to spustí, ak sa to vôbec spustí, na čom to vlastne bežať, koľko to SONY bude stáť, koľko to bude stáť hráčov ? Stále inak platí moja ponuka, že ku 20. výročiu značky playstation /1994-2014/ som ochotný dať aj 500 éčka za jubilejný, nehlučný, 22 nanometrový PS3 model do vitríny s HW komponentami PS2ky, teda ako prvá tlustá PS3 /PSone mi stačí zemulované aj na čiste softvérovej úrovni/.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****