GTA VC oslavuje desiate výročie. Pravdepodobne nejlepší diel série /atmosféra, hudba, celkový dojem/. Dnes "úspešne" naportovaný na mobilné "neherné" systémy. R* sa v intervijú otvorene priznali, že herná mechanika sa vlastne od prvého 3D dielu /GTA 3/ k tomu poslednému na aktuálnych konzolách nezmenila ani o milimeter. Dobrá interakcia s prostredím, pokročilá fyzika a špičková AI je stále tabu. Všetky tie náklady navyše teda išli do lacného vizuálneho pozlátka a licencie za songy majkla džeksna.
Crytek posledných cca 12 mesiacov nehovorí o ničom inom ako o ďalších next gen konzolách, kde si želá aspoň 8 gigabajtov ram a ninja parametre pri CPU a GPU. V poslednom výkriku šialenstva dokonca požadujú 32 giga ram /!!/, značne to totiž podľa nich zlepší "hernú stránku" hry. Crysis 1 /2007/ bol exkluzívne programovaný pre herné PC doslova bez obmedzenia výkonu.. Rozumné minimum bola vtedy ešte neexistujúca NV 8800ka, 2 giga ram a silné CPU. Hra aj tak nijako nevybočila z radu a herne to bolo to isté ako BLACK /2006/ pre PS2 /32 mega RAM, archaický hardvér z roku 1999/. Neskôr Crytek úspešne naportoval Crysis 1 na konzoly s 512 mega ram a z ich pohľadu patetickým CPU a GPU, pritom bez straty kvetinky. Ich teória: lepší HW=ďaleko lepšia hra je teda v troskách.
Medzitým tu máme hru Minecraft naprogramovanú jediným človekom za cenu asi 10 000 USD. Na platformách PC-xcrap-mobily už predala 15M kopií a predáva sa ďalej nezmenenou rýchlosťou. Je to novodobý tetris. Nevrazil teda do toho 50-100M USD, nezamestnával stovky ľudí /GTA, Assassin a spol./ Podobných prípadov pozná história stovky. Drvivú väčšinu skvelých speccy hier robil 1-5 členný tím, za pár fukov, a predali toho tony. Klasickú hru Another World pozná každá, a ak to neviete, tiež ide o one man show. Eric Chahi. Výkonnosť HW, ani počet zamestnancov teda o kvalite hry ešte nič nehovorí. V ďalšej generácii /segment HC hráčov a kazuálne nuly stagnujú, treba dobiť nové územie/ sa bude pozornosť určite viac sústrediť na ľudskú kvalitu /mechanika hrateľnosti, hrateľný herný design, nápady/. Talenty sa konečne dostanú do popredia a pochovajú typy s prázdnou hubou ako inžinier Carmack a jemu podobný. Mainstream /US a UK teen COD-HALo-Gears hovná plus nintendo odpad/ si pochopiteľne vystačia aj s recyklovanou hrou v trochu lepšej grafike.
Ttýmto článkom teda vzdávam hold borcom ako je novodobá herná firma Locomalito. Počet zamestancov - jeden. Španiel, v civile programátor, doma herný dizajnér, nie je o ňom známe takmer nič viac, sklon ku tvorbe oldschool hier. Posledný projekt vypustený pred pár hodinami sa volá Maldita Castilla. Hra najviac pripomína staručký Ghost and Goblins, narozdiel od neho sa však hraje oveľa lepšie /ľahšie/. Maldita Castilla je zadarmo. Dostanete 6 levelov, 14 bossákov, desiatky enemákov a 4 rôzne konce. Všade na vás bude čumieť poctivá pixel art grafika, CRT filter /vypnite ho F5kou/ a čipmusic ako zo starých automatov. S hudbou mu pomáhal tak ako niekoľkrát predtým iný španiel z rovnakého mesta - Gryzor87. Veľmi pekné hudbičky ako si ukážeme.
laptop + gamemaker /SDK/ + iconomaker /sprajty/ + Pxtone /hudba/
Locomolito behom 4 rokov dokončil 8 hier a na ďalších sa vo voľnom čase pracuje vo vysokom tempe. Z tých ktoré sa tu už dlhšiu dobu obšmietajú vypichnem aspoň tieto tri : Hydorah /2010/ - baječný 2D shmup s výbornou hudbou, raketková strieľačka ala R-type alebo Gradius.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****