08/01/13

Osmička


Najnovšie info. Podľa čínskeho "AMD" insajdera je práve toto číslo pevne zviazané s ďalším next gen billšmejdom. Údajná konfigurácia - osem jadrové CPU, osem gigabajtov RAM, WinOS 8 kernel ako základ operačného systému konzoly, AMD 88xx a 640GB HDD /80x8 .. hehehe/. Ďalší chlapík z nickom "BD" tvrdí, že je ex zamestnanec Ubisoftu a pozná do detailu parametre xcrap 720ky alebo jej OS a tieto informácie dá do obehu ak ich MS samo nezverejní na nadchádzajúcej E3 2013 /v dńoch 11-13.6.2013/. Ešte jeden zdroj potvrdzuje všetko hore spomenuté s tým, že ten WinOS8 derivát vraj iba sám pre seba spotrebuje dve CPU jadrá a 3 giga ram. Holt nesmiete mať pod internet explorerom otvorených 20 okien s pornom naraz.


Berte to celé z rezervou, ani bob netuší, kde je vlastne pravda, či ide o parametre SDK kitu alebo si nemýlia bity s bajtami. Každopádne AMD CPU Jaguar /jedno vlákno na jadro/ s 8 jadrami nie je žiaden problém a pri troche šťastia to bude výkonnejšie ako osemročný CELL CPU. RAM - jeden kus ADATA 8GB DDR3 1333MHz CL9 DIMM stojí 30 euro s DPH. Upravené GPU pre konzolu, ako také, som tu preberal v kope článkov, viď posledný "RSX vs NV 7800", to by som ďalej neriešil. Snaď iba toľko, že už rebrandovaná AMD 7xxx s 2TFlops by bohato stačila. HDD sere pes, škoda že v základe nie je SDD, holt je cena per gigabajt stále príliš vysoká. Tento "leak" budem ďalej monitorovať pravdepodobne ešte pre tento článok, možno sa nasledujúcich 24 hodín niečo vážne zomelie. Technická poznámka - nezabudnite, že sa tu buduje konzola opäť aspoň na 6-8 rokov a môžno pôjde o skutočne poslednú generáciu, tož aj MS sa musí snažiť o future proof koncept s dostatočnou rezervou. Ehm, dnes je ôsmy január, ešte jedna osmička.

Update 8.1.13: Pekne to presakuje. Pravý next gen, teda PS4 a xcrap 720 majú žrať okolo 170-200 watt. PS3 a xcrap 360 mali na začiatku presne tú istú spotrebu. AMD GPU osmičková rada má v špičke výkon cirka 25GFLOPs na jeden watt. GPU v konzolách bude dosť výrazne upravené, takže tento výkon aj skutočne dosiahne. Pre GPU môžme vyhradiť cca 80-100 watt, viac by som už chladiť nechcel. To nám dáva 2.0-2.5 TFLOPs. Čírou náhodou je to rovnaké množstvo aké chcel EPIC pre svoj Unreal 4.x engine.

Update 9.1.13: Technická poznámka ku hrubému porovnaniu výkonu 8 jadrového CPU AMD Jaguar a špičkovej Intel i7 na 3.2Ghz. Nebudem sa tu ohadzovať čislami - i7 bude určite výkonnejšie, sledujte však vyšší princíp. Intel i7 ma 4 jadrá, každé po 2 vlákna, celé to beži na 3.2Ghz. V režime plného využitia je teda k dispozícií 8 vláken, avšak pri multi threadingu beží dvojica vláken jedného jadra na polovičnej frekvencii. To známená - 8 vláken na 1.6 GHz. Pikantná pointa - to AMD Jaguar nepoužíva multithreading a ponúka teda konfigurácia 8 jadier=8 vláken na 1.6Ghz !! Identicky ako tá i7. A ideme ďalej. Maximálna mne známa frekvencia Jaguara je 2Ghz. To známená, že pri dokonalej utilizácii vyladeného Jaguára môžte rátať s 8 vláknami na 2.0Ghz versus 8 vláken na 1.6Ghz pri i7. Hovoríme o zhruba podobnom výkone, i7 bude stále trochu rýchlejšia. Bude oveľa rýchlejšia ak kód nebude bežať v multithreadingu, sme však na konzolách a tam toto ale/keby môžme ignorovať.

Ďalšia perlička. CPU dnešného xcrapu - 3 jadrá, každé po 2 vlákna, pracovná frekvencia 3.2Ghz. Pri plnom využití teda máme 6 vláken na 1.6Ghz. Aká náhodička, však. A dokonalá pointa. PS3 CELL má 1xPPE /multithreading/ a 7xPPE /bez multithreadingu/. Pri maximálnom využití máme 2 vlákna /PPE/ na 1.6 Ghz a .. pozor .. 7 vláken na 3.2Ghz !! Práve preto sa o CELL CPU hovorí ako hypervýkonnej mašine schopnej položiť na lopatky aj i7 v niektorých aplikáciach a ďaleko výkonnejšej ako xcrap CPU.

Update 10.1.13: Hrubý odhad výkonu 8 jadrového Jaguara /2xCU/ versus CPU súčasného xcrap. Takže rovnica pre náš Jaguar: počet jadier /8/ krát počet SIMD jednotiek na jadro /4/ x počet fp "FMA" kalkulácii v jednom cykle /2/ krát pracovná frekvencia /1.6/  krát počet CU /2/ = 204.8 GFLOPs. Takmer na chlp rovnako ako CELL a o 100% viac ako dnešné xcrap CPU. Má to iba jeden háčik. Tento výkon hovorí o hrubom fp /floating point/ výkone, ten je v špičke pri CELL CPU na úrovni 200-230GFLOPs, pri xcrape do 80GFLOPs. V ďalej generácii však nebude príliš podstatný, tieto výpočty budú totiž hlavne na pleciach GPGPU. Celočíselny výkon, spracovanie inštrukcii bude vďaka OoO /out of order/ architektúre na Jaguare ďaleko výkonnejšie oproti IoE /in order execution/ xcrapu. Moja odpoveď teda znie - obe konzoly si polepšia. Xcrap 720 dostane jasne lepšie CPU ako ten dnešný DVD RROD šmejd. Pri PS4 zas dáme zbohom "obtiažne" programovateľnému heterogénnemu CELLu s unikátnym pamäťovým riešením /XDR, LS/.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****