Začneme týmto starším ale stále veľmi pôsobivým video. Skutočná budúcnosť na ktorú sa už veľmi teším a zaslúži si vlastný mini článok. Predovšetkým však toto video nie je ukážkou možnosti fašisticko-tureckého enginu Cryengine od fy Crytek /v čele stoja traja bratia : Cevat Yerli, Avni Yerli, Faruk Yerli/. Skutoční autori, a bude o nich ešte reč, si len požičali jeho grafický editor. Naše video nám ukazuje soft body fyziku. V preklade - deformovateľné objekty /soft bodies/. Opakom je rigid body fyzika /vzdialenosť medzi dvoma bodmi objektu je vždy tá istá, bez ohľadu na veľkosť pôsobiacej sily/ . Typickým príkladom sú autá v GT5. Tuhé, poskakujúce dosky, kde sa okrem pár vybraných plechov nič neohne, základná štruktúra auta je simulovaná ako rigid body teleso. Nerealistické a špatné.
Video na začiatku článku používa vlastnú fyziku - Beam engine. Možno niekto z vás hral hračku Rigs of Rods od Pierre-Michel Ricordela. Beam fyzika je jeho dielo. BeamNG je jeho úplne najnovšia verzia a zároveň aj meno firmy, ktorú si v roku 2011 tento borec a ďalší traja chlapíci založili /zloženie : dvaja progiši, jeden grafik a jeden grafik-muzikant Gabe Fink/. Aby sme to mali úplne kompletné. Rigs of Rods behá na grafickom engine OGRE, technologické demátko na Cryengine a ich vlastná hra na Torque3D. To je vlastne aj cieľom ich mini firmičky - vyladiť svoj fyzikálny engine ako to len pôjde a niečo malé na ňom aj stvoriť. Mám dokonca aj prvý work-in-progress demonštrátor. Ďalšie videjka si pozrite na ich YT kanály.
Rigs of Rods ma okolo seba veľkú komunitu modérov, podobné deformácie očakávam aj v Gran Turisme 6
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****