David CAGE /zakladateľ a prezident hernej spoločnosti Quantic Dream/: začínal ako muzikant na voľnej nohe, podmaz pre filmy, špeciálne zvukové efekty. Vášnivý fanúšik videohier sa so svojou hudbou neskôr objavil aj v projektoch pre Psygnosis, Virgin alebo Segu. Vo voľnom čase píše krátke poviedky zo života a scifi novely.
Francúza a jeho bandu poznáme z hier pre PC, DC, PS2 - Omikron: The Nomad Soul alebo Fahrenheit/Indigo Prophecy a hlavne vďaka nečakanému hitu Heavy Rain pre PS3. Posledný menovaný je viacmenej modernou verziou klasických point@click adventúr. K dnešnému dňu sa toho predalo okolo 3 miliónov kusov a David sa pochválil aj tým, že tú svoju kópiu prešlo viac ako 75% hráčov, oproti 25% priemeru. Tento subžáner si proste našiel svoju klientelu. Aktuálne pracujú na bombastickom Beyond: Two Souls opäť pre PS3. Veľmi podobný herný štýl a práca s emóciami a atmosférou ako pri Heavy Rain, snáď len viac tej "hry" a rozhodne famózna grafika. Hry od Quantic Dream majú inak trošku problém s kvalitným scenárom, je to však daň za to, že táto stránka hier sa ešte stále neberie dosť vážne a často /či vlastne vždy/ to narýchlo spichol sám Cage !!
Kara - iba neškodná technologická ukážka ?? .. kdeže !!
Pokúsime sa aj tento nedostatok napraviť. Vieme, že okrem Beyondu pracujú na ešte jednej hre. Špekulovala sa nad kadečím, aj nad pokračovaním Nomada. Je neskorá nočná hodina, prejdem rovno k veci, budem stručný. Pred zhruba troma mesiacmi si niekto zaregistroval doménu singularityps4.com, ten niekto je samozrejme Quantic Dream, inak by som tento článok nepísal. Aj keď David povedal, že sa nijako smerom ku next gen PS4ke neponáhľa, koniec názvu domény svedčí o inom.
Jej začiatok je iné kafe. David sa pri tvorbe technologického dema Kara, ktorého video máte vyššie, inšpiroval futuristickou knihou /filozofiou/ Ray Kurzweila - a teraz pozor - s názvom The Singularity is Near. Wikipedia vám povie zaujímavé detaily. Ja vám prezradím pointu. Večná téma /Bladerunner, Armitage III, Metropolis/ - nič iné ako problematika syntézy človeka a stroja /nanotechnológia/. K singularite dôjde v roku 2045 a budú sa diať vskutku šialené veci. Mimochodom Sony Pictures chceli niekedy v roku 2011 na motívy tejto knihy natočiť aj klasický veľkofilm, na palube mali doknca aj Rolanda Emmericha. Film však vyšumel, zrodila sa hra.
Quantic Dream sa podľa komerčného úspechu Beyondu asi zaradí natrvalo do portfólia fy SONY. David po tom dokonca túži, bezpečie a teplá náruč. Ak som spomínal, že sa PS4 črtá ako tá výkonnejšia polovica z dvoch pravých next gen konzol, proste klasická, nekompromisná herná mašina, tak práve toto sú tie hry, ktoré by mohli jej existenciu ospravedlniť. SONY venovalo veľa času a peňazí do budovania svojho početného stáda first-second party dev tímom. Nasledujúca playstation mašina by mohla byť úspešným rebootom celej značke. Neznámych premenných je tu more, SONY však aspoň budí zdanie "hernej" aktivity a invencie narozdiel od zrecyklovanej alebo WinOS do každej konzoly .. konkurencie.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****