09/02/13

DOOM MP >>>> BF MP


DICE si nielen z majiteľov konzol, a to s veľkou chuťou, robí dobrý deň. Narážam na tých prašivých 24 hráčov na MP mapách pre hru Battlefield 3 vo verzii pre PS3 a xcrap 360. Ignorujme fakt, že už autori PS3 only hry MAG jasne povedali - náš grafický engine a sieťový kód zvládne aj 300 hráčov naraz na obrovskej mape s kopou vojenskej techniky, ak by to bolo potrebné. DICE sa teda obmedzeniami tykýkajúcimi sa počtu hráčov oháňa "slabým" hardvérom konzol úplne zbytočne. V hernej komunite sa tiež neustále traduje mýtus o nadradenej rase PC hráčov, ktorá jediná dokáže oceniť komplexné, vojenské MP hry. Na konzolách nám stačí akčnejšia rubanica.  Je to do neba volajúci nezmysel ako som zistil nielen po 7 rokoch hrania PC hry - BF 2142. Táto MP hra sa stále právom považuje za takticky najkomplexnejšiu komerčnú gamesu na trhu. Nebudem do toho pre prehľadnosť veci motať rôzne garážové módy iných hier alebo ultra realistické Bf konverzie pre PC ako Project Reality. Je to určené pre niche segment, nič také ako obrovská, mnohopočetná PC elita totiž neexistuje, viď moje dlhoročné pozorovania z BF 2142. Prax totiž ukázala, že PC sráč si v BF 2142 volí následovne:

Čo najjednoduchší herný mód. BF 2142 ich ponúka dva - Titan a Conquest. Titan je pre nováčika peklo na zemi, je mimoriadne ťažké sa zorientovať čo sa vlastne deja a hlavne kde sa to deje. Po pár mesiacoch do toho vniknete a pred vami sa rozbalí pravá genialita tejto hry. Titan mod však takmer nikto nehraje. PC elita oň nestojí. Navyše bol ukážkovo zmršený vďaka zlému sieťovému kódu hry /extrémny LAG ak sa titáni pohybujú po mape a vy sa nachádzate-bojujete v nich/. DICE s tým odmietla čokoľvek urobiť. Naopak radšej obmedzila jadrovú hernú mechaniku hry a za tento prístup im máte dať tých 50 euro. Drvivá väčšina PC elity uprednostňuje Conquest mode. Boj o vlajky a ide tam hlavne o tie fragy - tie sú v prísne taktickom Titan móde samozrejme úplne podružné.

Čo najjednoduchšia mapa. Ak aj už niekto hraje Titan, vyberajú si tie najbanálnejšie mapy. Do absurdnosti to zachádza v Conquest móde. Najhranejšou mapou /snaď 90% serverov/ je Gibraltar. Prečo ? Nuž je to dizajnovo neuveriteľne obrovský potrat a práve preto je tak strašne oblúbená. Ide o tzv. choke points. Úzke miesta, kde dochádza k patovej situácii a je de fakto nemožné cez nich prejsť. Vyzerá to teda potom tak, že 32 hráčov na jednej a 32 hráčov na druhej strane je na ploche veľkej ako malá Counter Strike mapička a do miesta, kde sa niekto snaží prejsť všetci hádžu granáty, C4ku alebo raketové strely. Je to ako za prvej svetovej, zákopova vojna. Je bežné vidieť "profi hráčov" s K/D 100 ku jednej ako celé kolo o dĺžke okolo 20-40 minút stoja na jednom mieste a len tak hádžu granáty do miest, kde sa niekto snaží preraziť.

Čo najmenej kolesovej/pásovej techniky. Absolútna averzia voči používaniu vojenskej techniky. Uprednostňuje sa štýl pešej rubanice v štýle COD. Niet sa však čomu čudovať. Vehikle v BF 2142 majú mimoriadne zlý herný balanc a to paradoxne hlavne s ohľadom na proti nim použiteľnú výzbroj. Suvisí to aj s nedostatočnou deštrukciou. Obľúbené BVP s vrhačom EMP granátov sú nočnou mora každého tanku. Ak vás v tanku od BVP /je oveľa rýchlejší/ delí tenučký a riedky drôtený plot je váš osud spečatený. Tank ten plot neprestreli a je teda bezmocný. BVP vás však ľahko znehybní EMP granátom, následne z neho vyskočí chlapík, cez plot prehodí zo 2 míny /aktívne pohybujúci sa cieľ/, naskočí ďalej do BVP a čaká. Ste bezmocný, ak aj máte rušičku na míny, z tanku nevyleziete, BVP má granátomet. Podobných situácii je v hre more. Používanie techniky je mimoriadne frustrujúce.

Čo najviac glitchov a exploitov. Je jedno, či ste na servery s Punkbusterom. Všade to vyzerá rovnako. Každá bojová koptéra používa seatswitching, je to obdoba z quickscopingu z COD. V prípade Bf 2142 sa môže bežne stať, že po mape krúži dvojica takýchto sráčov a po zemi sa nepohne ani myš. Proti tomuto stupídnemu exploitu vám nepomôže nič. Kopterá vás zničí na vzdialenosť metra alebo kilometra, hore nohami alebo aj keď iba tak sedí na zemi /na stĺpe - highroofing/. Neexistuje protizbraň a pilota to nestojí žiadnu námahu, raz sa tento exploit naučíte a fragy to zbiera samo. Opäť K/D ratio 100 ku jednej. Admini to tolerujú, šak ide o ich fragy. DICE to toleruje tiež, dá sa to pritom banálne jednoducho ošetriť. Ešte väčší problémom je RDX /C4/ glitch. Všetky servery majú pochopiteĺne vypnutú friendly fire /DICE nijako nevie ošetriť množstvo nezmyselných zabití a odlíšiť ich od teamkillerov/. Takže vás vlastná zbraň ani výbušnina nemôže poskodiť. To je super, takže všetci hor sa na RDX glitch.


pokračovanie

Reálna situácia. Spustíte hru. Všetci hrajú stupídnu mapu Gibraltar. Samozrejme simplexný Conquest mód, samozrejme žiadna mobilná technika, samozrejme stoji 64 hráčov na ploche o veľkosti japonského hajzlu. Navolím si brokovnicu, idem bližšie ku frontovej línie. Za nejakým kusom betónu tam už  stojí/leží 5 či 6 mojich parťákov. V ďalšej sekunde sme všetci mŕtvi. Situácia sa zopakuje. Opäť sme všetci mŕtvi a tak až dokonca súdnych dní. Neurobíte ani frag, často ani krok. Čo sa vlastne stalo ? Nejaký malý chuj z druhej strany použil RDX glitch. Hodil si tú C4 pod nohy, "preskočil" takto tých 10-20 metrov až ku nám, ako dopadol medzi nás okamžite odpáli ďalšiu C4 /makro na myši/. My sme všetci mŕtvi, jeho to odhodí naspäť na pôvodne miesto, kde si doplní muníciu a toto robí celé kolo. K/D ratio 100 ku jednej. A táto finta pomocou RDX je len taká smiešna maličkosť. Zverstvá - taktické výhody, ktoré sa pomocou tohto dajú robiť sú až neuveriteľné /napr. prechod na druhú stranu mapy poza nepriechodné- "neviditeľné" steny/.

Záver. Za celý ten čas s BF 2142 som zistil, že PC elita je v skutočnosti banda degenerovaných jelit v puberte /admini všetkých server zúrivo ochraňujú svojich exploitujúcich členov / uprednostňujúca čo najjednoduchšiu hrateľnosť, rýchle fragy a zhnusenie hry pre ostaných, vďaka používanie všetkých dostupných glitchov. Dnes mi ostal na hranie už len jeden jediný server, všade inde mám perma BAN. Som dobre známe eso, špičkový hráč, ktoré hraje za všetkých okolností úplne čisto. Hubu si však nezavriem a keď vidím toto svinstvo jednotlivých hráčov, celých klanov alebo teen adminov - posielam ich všetkých obratom do hajzlu. Nemám tiež ani slovo rešpektu pre DICE, ktorý celý tento bordeľ doslova okato nerieši. Bohorovne ho ignoruje. Počnúc celé roky starým patchom v1.51 pustili celú BF 2142 definitívne k vode. Podľa toho to tam teraz /roky/ aj vyzerá. DICE a jeho ďalšie hry sú u mňa na ignore liste. A mýtus o PC MP elite je iba fáma. Mainstream v puberte čo chce iba ničiť, zabíjať a zneužívať herný kód. Ale na to im skutočne stačí aj ten banálny Counter Strike, Qvak MP, TF alebo COD a HALO. Najnovší  BF 3 ako pozerám stále pokračuje po vyšlapanej cestičke a RDX glitchu /a celej zbierke ďalších dobre známych z BF 2142/ sa tam darí naozaj skvele. Staručký DOOM deathmatch na i486ke sa nakoniec zdá herne omnoho spravodlivejší ako moderný BF 3 na ninja PC.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****