"PS4 EYE" Evolučné vylepšenie. V prípade PS2 bolo defaultne rozlíšenie jej kamery 320x240 na 30fps, maximálne až 480p, pri PS3 sa výrazne zlepšila hlavne rýchlosť kamerky - 320x240/120fps a 640x480/60fps. To aby bolo snímanie pohybu MOVE ovládača citlivejšie a presnejšie. SONY zjavne s týmto gimmickom rátalo už v roku 2005 a výzkum bežal od roku 2000 na PS2ke. PS4 po prvýkrát použije stereo kameru, teda dva senzory s rozlíšením 720p /1280x720/. Nebudem sa venovať blbostiam, ako je video chat, alebo či to bude pribalené ku každej PS4 /podľa vgleaks takmer určite áno/. Skôr sa pozriem či toto zariadenia bude možné použiť na dokonale suficientnú emuláciu shcopností Kinedrylu pre bežného kazuála. Zdá sa, že vcelku bez problémov. Technická poznámka - vzdialenosť oči u dospelého muža je okolo 6.5-7 cm, u ženy asi o centimeter menej. Tých "šesť centi" medzi čočkami teda odporúčam aj pre našu PS4 EYE.
RIP - motion /de/generation
Moderné SONY Exmor R CCD čipy zvládne v 720p rozlíšení až 60/120fps, to jest ak sa bude nachádzať v PS4 - tak aj 60 fps na "oko" !! Teraz ku tej steroskopii. Vynechám kopu nudnej teórie, postačí vám názorné video. Kliknite hneď na to prvé, používajú PS3 EYE !! Fascinujúca mo-cap kvalita a navyše bez použitia "značiek" - a vrátane rekonštrukcie skeletálneho modelu. Až tak ma to zas neprekvapuje, lebo niečo podobné a s rovnako výborným výsledok už použila PS3 hra Kung fu Live pre PS3 EYE. Nakoniec ide vždy o kvalitu ovládacieho softvéru /ten môžte ladiť donekonečna/ a hrubý výpočetný výkon /snáď ho bude dosť/, takže head tracking v GT6ke by mohol konečne dobre fungovať.
"Chromatická aberácia." Ostávam pri šošovkách a hlavne pri hrách. Chcem vám predstaviť ďalší módny grafický prvok, ktorý sa tlačí na naše telky a monitory. Najprv vám však vrelo odporúčam tento starší článok, ktorý som venoval lens flare /d/efektom, najvyšším stupňom tohto šialenstva je dnes anamorfná šošovka. Je jej plný Ass defekt alebo Krajzis. Paráda, však. Ešte si tam buchnite bloom level 100 a bokeh DOF a sme jak v cirkuse. Šošovkové artefakty sú v hrách extrémne populárne. Predstavíme si teda ten najnovší. Chromatická aberácia /CHA/. Schválne či ho na obrázkoch v týchto hrách nájdete. Ak to stále nevidíte, tak hľadáme toto. Na prvom obrázku sledujte rám okien, rozpad bieleho svetla na dúhové zložky, to isté pri tom aute /hrany/ a nakoniec Crysis 3. Je úsmevné, že proti CHA vlastne výrobcovia foťákov zúrivo bojujú /achromatické šošovky/ ale v hrách sa snažíme o exaktné nasimulovanie každého z tých bazmekov.
Warren Spector - autor hier ako System Shock a Deus Ex chce dospelé hry a preto vytvorí hru - Epic Mickey !!
"Táto krajina nie je pre starcov." Dvaja velikáni Warren a Cage nám chcú niečo povedať. A ja vám hneď poviem, prečo sa mýlia. Sledujte túto nekonečne dokonalú myšlienkovú konštrukciu hodnú môjho mena. Pri posledných voľbách amerického prezidenta /nie nezošalel som/ sa konštatoval tento fakt. Voľby rozhodla explozívne rastujúca farebná väčšina. Portorikánci, mexičania, čierne huby, mulati, španielske socky sa tam množia ako zajace. Skočím na chvíľu ku nám. Británia sa mení na muslimskú krajinu, každý druhý tam behá v turbane alebo pyžame. Opäť vysoká porodnosť. Kontinentálna európa - úplne v riti, jedna celá dve decka na rodinu. Odporúča sa aspoň zo dve. Vymierame. Japonsko to samé, vlastne ešte horšie. US/EU/JAP sú tri hlavné herné veľmoci.
Najviac hráčov sa teda rodí v amerike a británií. A to je ten mainstream, pre ktorý sa dnes robia hry. Toto ľudské, farebné, pologramotné bahno dnes hýbe herným biznisom. Európa sa berie ako SONY land , všetci o nás vedia, že žerieme Gran Turismo. Naša herná populácia je však nielen staršia ako tá americká, hrám venuje aj signifikantne menej času. Náš komerčný potenciál je proste nižší a každým rokom to bude len a len horšie. Japonsko je úplne mŕtve, zostarlo a do tých svojích kamrlíkov meter krát meter nevedia napasovať 65 palcové telky a budúce 4K herné konzoly. Vyššia afinita ku handheldom je tam takmer zákonitá a aj ja ako starý cap /ak by som si mal vybrať/ beriem radšej ten handheld na tých pár chvíľ s hrou. Je to praktickejšie.
Warren by teda najradšej zakázal výrobu tých pošahaných dudebro scifi a fantasy hier pre US/UK teens. Otrasné scenáre, debilné dialógy, neexistujúca story. Podobne ako Cage túži dostať do hier reálny život a postavy, kvalitné príbehy, drámu. Farebný mainstream v populačnej explózii mu však na tieto blafy serie. Hráči okolo 35 roku života vo veľkej väčšine s hraním ala 15 ročný zasran končia a venujú sa hlavne real-life rutine. Na prefinancovanie nespočetných hier ala Warren a Cage tu nevidím priestor. Dospelí hráči sú niche segment. Budúcnosť patrí iba farebnej hube čo hraje krajne nenáročné boom-boom gamesy. Mere Chuus Maro. Teri behen ka lavda rubber ka !!
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****