Moj prvý pohľad na herné Battlefield 4 video - štandardná teen fps hra plne v technických intenciách možnosti Playstation 3. Alebo podrobnejšie. DICE mohutne BF4 hypovalo. Nový frostbite 3 engine, výrazne vylepšená deštrukcia, hra vás doslova prinúti si kúpiť nové výkonné GPU, veľký odstup high-end PC verzie od low-end PS3 mrzáka, nové možnosti pre lepšie vyrozprávanie príbehu, vykreslenie postáv. Ak však neviem, že ide o novú hru, tak si skutočne myslím, že čumím na ďalší splašený datadisk pre BF3. Graficky si vlastne presne takto predstavujem BF3 hru bežiacu natívne na PS3ke so skutočne dobrým využitím jej HW. Nevidím tu tiež žiadne screen-space reflexie /ako v KZ pre PS4/, enviromentálne cube maps sú solídne odfláknuté, priemerné textúry, hnusný flare efekt, dokonca pár sprajtóznych výbuchov v scriptoch. Deštrukcia vyzerá rovnako ako v prastarom BF: BC2, občas neohrabaná herná animácia. Toto video na mňa proste next gen technológiou rozhodne nekričí, hype bolo zbytočné. Ide o jednoduchý cross-gen titul. Má to zopár vylepšení oproti poslednému dielu, tie však zatiaľ vlastne ani nestoja za reč.
Kašlime však na technickú stránku. Hľadajme herné pozitíva. Zvuk je výborný a konkurencia si ho môže brať ako vzor. Akcia, streľba je správne viscerálna, má patričný impakt na scénu alebo panduľákov. Opäť ide o úroveň, ktorá je pre DICE hry typická a po pravde som ju musel v tej KZ pre PS4 trochu hľadať. V tomto teda za seba vyjadrujem spokojnosť. AI je dokonale na prdlačku. Medzi nami, ak hrajem mulťák v BF so živými hráčmi a som v bežne veľkom priestore sám proti trom, tak v 95% v intervale 0-10 sekúnd končím ako mrtvola v čiernom igelite. Asi takto /starobylá AI !!/ Ako však toto všetko zatiaľ spomenuté funguje dokopy ? Použijem najprv PR vetičku, ktorá je uvedená aj ako podtitulok pod BF4 videom na youtube. Citujem - "ukážka prirodzenej, uveriteľnej, dramatickej akcie-kampane presiaknutej človečinou".
Svätý budha neobrezaný. Video, ktoré som videl ja je typický maglajz po vzore americkým akčných filmov - "shooting galleries and cinematic exploding setpieces". Je to proste ten hnoj, ktorý tu neustále tlačí do popredia COD určený primárne pre šialené americké deti do veku 16 rokov. Padajúce mrakodrapy, zavalení vojaci držiaci sa romanticky za ruke po páde z výšky 30 metrov, stále živí, stále usmiaty. Odrezané nohy jedným šmahom rambo noža. Mi-28 čo neprestrelí plech ruskej volgy. Tu sa musím zastaviť. Nezmyselnosť "uveriteľnej" BF4 kampane je už pre mňa za hranicou tolerancie.
Helikoptéra čo tam lieta je pravdepodobne nejaká varianta ruskej Mi-28 /video som videl iba raz/. A tá nesie v streleckej otočnej vežičke 30mm kanón Shipunov 2A42. Náboj vyzerá takto a je to rovnaká ráž ako pri bojovom lietadle A-10 Thunderbolt a ten volajú lovec tankov. Poviem vám totiž akú to má vlastne prieraznosť. Pozrite sa z okna na parkovisko. Vidíte tam určite aspoň 5 áut zoradených vedľa seba. Tento náboj nimi preletí bez spomalenia a o kilometer ďalej vás roztrhá na kusy. Ľahko prerazí železobetonovú stenu paneláka alebo preletí cez liatinovú koľajnicu. Prerazí aj pancier tanku T-34 a v špeciálnej úprave /wolfrám plus jadro z ochudobného urána/ aj plášť moderného tanku. Lovec tankov. A takto vyzbrojená helikoptéra /plus špičkové protitankové strely: Ataka-V, Sheksna 9K118k, Igla -V strely/ sa márne snaží doraziť jednu posratú ruskú volgu plnú amerických mrdákov. S vetou - "ukážka prirodzenej, uveriteľnej, dramatickej akcie presiaknutej človečinou" mi teda vylížte prdel a bojím sa iba toho, že Killzone pre PS4 nám úkáže presne tak isto nezmyselne, bombastickú kampaň.
Zaujimavosti. BF4 sa neobjaví na platforme Wee Uu, čo túto nintendo konzolu opäť posunie smerom ku osudu lúzerov N64 a Gamecube. BF4 nebude mať story mód v kooperatívnom režime. Frostbite engine v tomto videu ani zďaleka neukazuje svoj skutočný potenciál /brzdou je zjavne aktuálna generácia konzol/. V hre stále nebude možnosť hrať ju ženskú, či v kampani, alebo mulťáku. Možno sa to vám zdá ako malichernosť. Ide však o veľkú tému na samostatný článok. V prakticky fotorealistickej hre sa dev tím zámerne vyhýba možnosti v mulťáku podrezať krk nejakej suke. Osobne som sám názoru, že žena nemá čo robiť v prvej línií nasadenia. Armáda je banda chorých chujov, rovnako ako podstata vojenského konfliktu vedeného armádami. Vyšinuté mužatky v uniformách s M16 zabijajúce civilistov - mi teda v tejto hre ale ani v skutočnosti skutočne nechýbajú. Bodka na záver. FPS žáner stagnuje veselo ďalej, stále ide o nenáročné hry s ratingom 18+ určené pre deti do 18 rokov !!
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****