Nintendo. Z klasickej trojice spolu s Atari a Sega je posledným mohykánom starých čias. Platí pre ňu to isté, čo pre veľká banky dnes. Priliš veľké na to aby padli. Aspoň teda zdanlivo. Nintendo si totiž kope plytký hrob hneď z troch strán. Hrozí im ich samotné DNA. Arogancia ktorá im hovorí, že sú to oni čo s NES spasili svet po videohernom páde v 1983, sú to oní čo majú najlepšie herné IP na svete. Druhým slabým pilierom je sám Miyamoto, ktorý stratil vývojársku a dizajnerskú potenciu a jeho vplyv na prezidenta nintenda a celé smerovanie firmy je vyslovene malígny /ako o tom opakovane píšem/.
A posledným slabým článkom je sám Satoru Iwata /prezident nintenda/, malý slizký had, pod ktorým sa stolička trasia na troch krivých nôžkach /v prípade zlyhania Wee Uu už potvrdeil svoju prípadnú abdikáciu/. Tento človiečik rok čo rok, generáciu čo generáciu ubezpečuje hráčiv, potenciálnych klietov a akciový trh, že v skutočne žiadnom prípade nezopakuje svoje minulé chyby. Naozaj sa poučil. V skutočnosti robí tie isté kopance stále dokola a to beztrestne. Zatiaľ. SONY sa s Ken Kutaragim rozlúčilo po 9 mesiacoch, napriek tomu, že už v tom čase PS1 a PS2 dokopy predalo 200M konzol /dnes vyše 260/. Nižšie som dal dokopy maličký zlomok sľubov, prosenia, ospravedlňovania sa Iwatu Satoru. Vlastne ak si pozriem posledných sto jeho tvrdení, vyjadrení, komuniké - tak na 95% tam robí stále to isté. Snaží sa tam nejako vykorčuľovať z ďalšieho svojho priekaku.
Satoru Iwata
Iwata tvrdí - Wee sa vyhne veľkým problémom, ktoré tak sužovali gamecube /jar roku 2007/:
"Gamecube spočiatku vyzeral dobre, boli sme schopní uspokojiť vysoký dopyt. Avšak nedokázali sme udržať v pohybe dobre roztočené koleso, nezásobovali sme gamecube dostatočným množstvom hier a predaje sa prudko zhoršili. Pri Wee sa tejto chybe vyhneme a postaráme sa o množstvo kvalitných first alebo third party hier v deń štartu a aj veľmi dlho po ňom."
Iwata tvrdí - 3Ds sa vyhne veľkým problémom, ktoré sužovali Wee a NDs /začiatok roku 2011/:
"Je veľmi dôležité aby bola dodávka hier pre 3Ds bez problémov, súvislý prúd softu bez väčších medzier. Pri Wee a NDs sa nám práve toto nepodarilo zrealizovať. Máme však dobrý plán aby sa nám pri 3Ds už toto viac nestalo "
Iwata tvrdí - Wee U sa vyhne veľkým problémom, ktoré sužovali 3Ds a Wii /koniec roku 2011/:
"S 3Ds sme prehltli skutočne horkú pilulku a dostali lekciu, s ktorej si naozaj zoberieme dobré ponaučenie. Uskutočníme každé možné opatrenie aby štart Wee Uu a následné obdobie po štarte prebehlo hladko a s množstvom hier. Pri Wee a 3Ds sme v tomto bode trápne zlýhali."
Iwata si sype popol na hlavu za Wee Uu fiasko /začiatok roka 2013/:
“Hlboko sa ospravedlňujem zákazníkom podporujúcim Wee Uu za nedostatok kvalitných hier na začiatku nového roka. Nintendo berie smrteľne vážne našu povinnosť vás pravidelne zásobovať softom najvyššej kvality."
Miyamoto si trhá vlasy a chce viac času pre Wee Uu /jar 20013/ :
"Nechápem prečo potenciálni vlastnici Wee Uu nevedia doceniť genialitu našich gimmickov, najprv 3D screen pri 3Ds a potom tablet pri Wee Uu. Predsa to umožňuje tak revolučné herné koncepty. Lepšie hry pre Wee Uu však nečekajte skôr v priebehu alebo ku konci roka 20013. Bomby ako HD remake priemernej Zelda Wind waker a Pikmin. Obe zo starého Gamecube."
-------- Prosím pochopte prezidenta Nintenda -----------
"Predovšetkým prosím pochopte, že ja nie som v tej pozícií aby som mohol komentovať hry od third party vývojárov a harmonogram ich vypustenie". "Prosím pochopte, že Wee Uu tablet nebol navrhnutý ako klasický handheld, aj keď má niektoré jeho vlastnosti". "Prosím pochopte, že na možnom prieniku do mobilného segmentu sa u nás ešte len robí základný výskum". "Prosím pochopte, že si nemyslím, že technológia nie je doôležitá"."Prosím pochopte, že dosiahnutie tohto cieľa je mojím najdôležitejším záväzkom". "Prosím pochopte, že Miyamoto nie je BOH, takže prosím pochopte, že aj on má právo na omyl.".
Počul alebo používa niekto z vás sociálne "nadstavby" pre facebook ako Snapchat alebo Tinder. Tuším, že asi nie, lebo ide o vcelku čerstvé novinky a sú určené hlavne pre dospievajúcich puberťákov. Konto na FB alebo tweeter už zďaleka nestačí. Sociálna datasféra sa búrlivo rozvíja. Natoľko divoko, že až bije do očí ako veľmi skostnatelou organizáciou sa nintendo stalo. V roku 2013 padne veľa hláv a praskne veľa bublín. Nintendo sa potrebuje zbaviť Iwatu, Miyamota a prehltnúť svoju pýchu. Nintendo je na najlepšej ceste nasledovať SEGU a ATARI. Narozdiel od nich je tu však dobrá šanca, že prežijú ešte mnoho rokov aspoň ako multiplatformový vývojár hier. Koľko si inak myslíte, že stojí značka Mario, ak by som ju chcel od nového liberálnejšieho šefa nintenda kúpiť ? Chcem totiž založiť vlastný "mario" projekt na kixstartery.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****