03/08/13

Xbone GPU - skok o slepačí krok


Microsoft víťazoslávne hlási navýšenie pracovnej frekvencie svojho slabého Xbone GPU o 53MHz na 853Mhz /cirka +6.6%/. Hlasnou trúbou sa stal ako inak MS xbot Leadbetter /DF, eg.net/. Definitívne sa takto stáva, iste dobre platenou, súčasťou kampane pred uvedením Xbone na trh. Predbehnem trochu udalosti a poviem, že toto navýšenie výkonu prinesie v bežnej 30Hz hre asi 1 frame za sekundu navyše. Nežartujem. Aký to teda má zmysel. Psychologický. PR finta. Damage control taktika pri pohľade na nadradenú PS4. Technicky sa trošku zmenší rozdiel hlavne v ALU výkone medzi PS4 GPU /1.84TFLOPs/ a XBone GPU /1.23TFLOPs, po novom okolo 1.31TFLOPs/.

 Diamond Monster 3D - čip 3Dfx Voodoo 1 som roky používal "pretaktovaný" práve na 53Mhz /pôvodne iba 50, v arkáde automatoch na úplnom začiatku bežal na 45Mhz/

V skutočnosti aj podtaktované PS4 GPU na 650MHz bude stále výkonnejšie ako xcrap 850ka. Ostatne - pozrite sa do histórie. Zx Spectrum malo CPU na 3.5MHz /C64 na necelom 1 megahertz/ - rozdiel 350%, v grafike ťahalo speccy za kratší koniec, "GPU" časť C64ky bola oveľa bohatšia na HW akcelerované grafické funkcie. Megadrive a SNES - rozdiel vo výkone CPU o rovných 100% v prospech MD. Herne to však príliš nebola vidieť, SNES to utiahol lepším GPU a dokonca v omnoho bohatšej farebnej palete. Amiga 500 a Atari ST, takmer to isté CPU a takmer ten istý kmitočet /7 versus 8MHz pri atari/, aj tak však atari nestačilo. Amiga mala podobne ako tá C64ka lepšie GPU. A posledný príklad. PS2 a jej GS /Graphics Synthesizer/ na 150MHz versus Xcrap /ten prvý/ s GPU na 233MHz a o 2 generácie a 18 až 24 mesiacov mladším. Bez ohľadu na to dosahovala PS2 špičkových 2400Gpixelov /fillrate/ a Xcrap sa musel uspojiť s 930Gpix. PS2 GS totiž mala 16 /!!/ pixel enginov a xcrap iba štyri. Architektúra a dizajn čipu >>> pracovná frekvencia.
"PS4/Xbox One tech spec comparisons 'meaningless', It's not going to matter": Xbox product planning boss Albert Penello
Maličké navýšenie frekvencie Xbone GPU teda neznamená nič /nezabudnite ako Leadbeteer bagatelizoval o 50% výkonnejšie PS4 GPU keď si ako hlavné kritérium vybral ALU výkon/. PS4 GPU má naďalej výrazne viac ALU procesorov /1152 vs 768/, viac TMU jednotiek /72 vs 48/, viac ROPs /32 vs 16/, viac ACE enginov /8 vs 2/ a lepšiu RAM a o svetelný rok výkonnejšiu GPGPU časť /64 ops versus 4/. Ak sa ma spýtate ako vyššia frekvencia Xbone GPU ovplyvní celkovú stabilitu tejto konzoly. Nuž, pravdepodobne idú na jej maximum a to od uchladiteľnosti /TDP obálka/ až po vyťaženosť pri výrobe APU. Je to taký dosť zúfalý krok MS, ako keď beháte s odhalenou hruďou pred hlavňou tanku. Ostatne predstavte si prvé PSone /CPU na 33MHz/ ako hlási 6.6% zvýšenie kmitočtu na dramatických 35Mhz. Minimálne by sme všetci jemne po anglicky zdvihli obočie prečo nás vôbec týmto banálnym pľuvancom obťažujú pri čaji o piatej. Ak by som vás chcel podpichnúť, tak vám poviem, že SONY frekvenciu svojho PS4 GPU zatiaľ nikde oficiálne neohlásilo, ide len o dohady, že beží /bude bežať aj vo finále/ na 800Mhz.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****