Moja komunikácia s japonskou centrálou SONY sa musí zlepšiť, určite si to dám aj do novoročných predsavzatí na rok 2014. Totiž - ešte pred štartom Killzone 2 som im radil prejsť v kampani do adaptívnej AI v semisandboxe a v mulťáku na Battlefield štýl, dávno pred tým, než na tom EA a DICE začala ryžovať stovky miliónov. A nájsť si skutočného dobrého scenáristu a dramaturga /tento bod bude platiť aj ďalej v článku/. Chcem 4 tankistov a jedného nemeckého vlčiaka. Neurobili to a padli. Ďalej som radil Insomniacs aby sa prestali vŕtať do Ratcheta, kde im evidentne došiel dych a okamžite začali pracovať na kooperatívnom Ass defekt klone, stačí zmeniť textúry, jadro hry majú dávno hotové. Neurobili to a padli. Santa Monike som povedal, že blbý kratos v úzkych koridoroch je dead. Chce to aspoň to akčné RPG, optimálne epic shit WPRG v sandboxe. Neurobili to a padli. Polyphony Digital. Prosil som SONY, aby im dalo 100 /200 !!/ robošov navyše, väčší budget a vyhodili Yamauchiho, nech ide ladiť audio engine pre Mario Kart. Neurobili to a my dostaneme GT6 v.0991.
V minulom článku som zdorazňoval schopnosť udržiavať malý ale trvalý rast pred krátkými výbuchmi. Supernova a čierna diera /nintendo po Wee a Wee Uu/. Teraz budem hovoriť o správnom čítaní trhu, jeho aktuálnych požiadavok a budúcich chutiach. Vyhráva ten, kto tento dar má. Podobných ľudí v gamebize veľa nenájdete a ani jeden z nich nerobí pre SONY. Mňa ešte nezamestnali.
Pozrite sa. V časoch keď tu vládli grafické point@click adventúry, letecké simuláry alebo RTSka sme hovorili o veľmi malom hardcore /nerd/ jadre hráčov. V časoch 8 bitov to bolo ešte oveľa horšie, oveľa menšie, oveľa ťažšie. Ako sa grafika zdokonaľovala, náklady rástli, hry sa vylepšovali. Skončili sme však na cirka 150 miliónoch vrieskajúcich puberťakoch čo vo voľnom čase šukajú vašu matku a 4 /slovom - štyroch/ herných žánroch. Šport, autá, TPS a FPS akcia. Všetci robia to isté, a to aj herne, rozdiely sa stierajú, grafiku trápia diminishing returns problémy, audio už viac nie je diferenciátor. Mantinely nás tlačia. Potrebujeme ďalších 100-150M nových hráčov /neutrálny rod/ aby sa tento biznis hýbal dopredu a ďalej. Nie však s týmito hrami a nie s takouto klientelou. Mimochodom hovoríme stále o hráčoch mužského pohlavia. Aktuálny Top 10 hier pre konzoly sú všetko mužské záležitosti. GTA, COD, Battlefield, Batman, Fifa. Na dospievajúcich US/UK dudebros sa zamieravajú radary EA, R*, Ubisoft a Activision. Technicky vzato sme tu v minulej generácii mali základňu asi o sile okolo 200M teen /biologicky, mentálne/ hráčov do veku 24 rokov. A čuduj sa svete aj v tejto to skončí veľmi podobne. Stagnácia a smrť. SONY má na viac, trochu tej skutočne modrej. Chceme aspoň 438 miliónov dievčat, k tým chlapcom. Ako na to ?
Nabehnite na youtube a filter si nastavte podľa počtu zhliadnutí - na prvých 10 miestach bude 12 krát niečo s názvom One Direction. To "najlepšie" video bude mať takmer pol miliardy klickov. Pesnička ma tri a pol minúty a je to prišerná žumpa po každej stránke. One Direction je britsko-írsky boyband. Teraz som sa úspešne vyhol zopár vašim hodeným topánkam .. ups, tu letela aj jedna zákerná korčuľa. Tento fenomén však sledujem od samého začiatku /no homo !!/ : NKOTB alebo BSB alebo NKOTBBSB alebo !! .. NKOTBBSB+T. Kto vie, bez použitia google, o čo tu kurva ide, chválihodne a dostatočne sa v téme orientuje. Pre ostatných je to samosrejme New Kids on The Block a Backstreet Boys a ich spoločný revival na turné. Už posledná ale dôležitá technická poznámka - starý známy Timberlák spieval v boybande 'N Sync.
ilustračné foto, v článku o nich nie je ani pol slova, chlapcov predsa toto nezaujíma
One Direction chce na budúci rok atakovať hranicu 100M USD zárobku, na vlastné kontá si už smradi uliali asi 40M euro. Dievčatká sú po nich úplne hysterické, aj v naších zemepisných šírkach sa rátajú FB lajky na státisíce /ani jedna nemá, PS3, neplánuje PS4/. Fantastický potenciál tento matroš. Neskutočne úbohá kvalita /a verte mi, že je som už počul kde čo z tohto žánru/ nám paradoxne dokonale vyhovuje. Neb podobné dielko urobím aj ja doma prdením vo vani po mexickom čili. Dôvod prečo to puberťačky žerú je citujem - "oni nám hovoria veci, ktoré chceme počuť, ale naši chlapci ich nám nepovedia". Neviem, u nás tomu hovoríme tlačenie kalerábov do hlavy. A funguje to. Dopiče ten "one bad erection" song mi ide zámerne v slučke počas písania článku, aby som bol správne naladený, ale už sa to fakt nedá vydržať .. nana nana naaaaa nana na. Prepínam na Westlife.
Ďalšou fantastickou výhodou /človek musí milovať túto cieľovú skupinu zakazníkov/ je to, že proces tvorby Boybandu je plne syntetický, odskúšaný, bezproblémový. Pre jednotlivé teritória sú nastavené optimálne počty spievajúcich borcov /4-5 pre nás, 5 až 22+ pre japončíkov/. Každý idol má svoje presne rozdelené úlohy /na nástrojoch nehrajú, songy neskladajú, hehe, iba sa vlnia a otvárajú falošne papuľky/, vypilované charaktery, hrané správanie. Brunet, blonďák, smelý, nesmelý, introvent, extrovent. Každá piksľa si nájde toho svojho, čo je aj zámerný cieľ. A nasledné girls wars, ktorý z manekýnov je lepší/krajší/rujnejší sú dobré pre obchod a udržanie záujmu. Až chlapci odrastú a hrozí, že boybandu bude manband, tak ich kopneme do rite a podľa šablóny si postavíme skupinu novú. Prisahám, mam to naštudované, ide to doslova samo, je to mašinéria na prachy, namydlený blesk a nadržaných pipiek je celé more. A Timbrlák.
Všetko doteraz uvedené platí hlavne pre chlapčenské skupiny, v suchu teda máme dievčatá. O tie nám teraz ide najviac, je mi fuck aký soft/kampaň/party gadget/subžáner si SONY vymyslí, aby ich ku konzole dostalo. Nápady poskytnem, ako vždy. Chlapci /aspoň u nás, u japoncov je to iné kafé/ na dievčenské skupiny až tak neberú. Teda vlastne vôbec. Spice Girls. Meh. My nejaponskí borci sme na silné mužné vzory /aj tak však citím váš pot a vidim, že slintáte nad tým obrázkom vyššie v článku/. Expendables. Nevidel som ani jeden diel, nechystám sa ani na ten treti, ale keď do štvôrky dajú Garyho Oldmana a Ron Pearlmana tak budem na mäkko aj ja.
Posledná kapitola. Píšem to celé značne odľahčene ale pointa je pragmaticky jasná. Potrebujeme prachy tých "hráčov" čo o tom ešte nevedia a na konzolách nie sú a nemajú penis medzi nohami. Ak totiž odrátame hladujúcu afriku, ohnivú patogóniu a zelené grónsko, tak je počet hrania schopných deti mužského rodu dosť značne obmedzený a dospelí po 35ke už hry "nehrajú". Závratne rýchlo sa bliži doba, keď technická stránka hier už nebudeme nikomu relevantnému stať ani za pol slova a bežný konzument to bude mať úplne na háku /to sa deje už dnes !!/. SONY musí byť o krok napred. Človečina. MGS séria je herne prišerná bryndzová haluška. Hraje sa to iba kvôli snejkovi. Kratos je príklad zle dizajnovaného hrdinu, nihlista, čurák, ktorý už nasiera všetkych, nie len mocného Dia. Killzone nemá nič, keď predsa, rýchlo "to" behom pár hodín zabijú. Všetko zle, amatérsky zle. SONY má na čom robiť. Chlapci aj dievčatá. Mimochodom prečo si myslíte, že v poslednej bodovke hrá homosexuál Craig bisexuálneho Jamesa Bonda ? Áno - musíte podchytiť každú živú dušu, nielen tých Bond pozitív verných /ich počet je aj tak smiešny/. Hry čaká to isté, bohužiaľ, bohudík, cesty späť nieto. Entropia, proste.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****