31/01/15

Sandbox - 1080p60


Tento prestížny grafický režim je zatiaľ na next gen konzolách rezervovaný iba pre niektoré "jednoduché" hry ako tunelové FPS /Metro 2033: Redux/, okruhové autá /Project Cars/, SHMUP /Resogun/, športy /NBA/, lineárne TPS akcie /TLoU:R/ alebo izometrické PS2 prkotiny /Diablo 3/ a to všetko hlavne na výkonnejšej PS4ke. Pomyselným zlatým grálom je však dosiahnutie rovnakého rozlíšenia a plynulosti aj pre sandbox projekty akéhokoľvek typu. Technicky ide o jasne ambicióznejšie ciele. Kód hry musí napríklad rátať s nepredvídateľným pohybom hráča, jeho koňa a blbých NPC v celom dostupnom priestore a zároveň efektívne vyriešiť streaming obrovského množstva dát z pomalého 2.5 palcového HDD.

Ak sa mýlim, tak ma opravte, ale sandbox hry pre PS4 ako - Infamous, Far Cry 4, Assassin's Creed IV: Black Flag, Saints Row 4, Dragon Age: Inquisition, Middle-earth: Shadow of Mordor, The Witcher 3: Wild Hunt, GTA 5 HD, Dying Light /DL /bežia všetky zhodne na najnovšej playstation mašine v 1080p/30+fps móde. Solídny výkon na prvogeneračný soft, nič nenamietam. Eurogamer.net /Digital Foundry/ hlási, že na "identickú" úroveň detailov v hre DL ako na oboch konzolách pri hernom PC potrebujete aspoň Intel Core i3 + Nvidia 750 Ti. Tá Nv grafika má inak tabuľkový výkon na úrovni 1. 3TFLOPs, 16 x ROPs, 40 x TMUs /takmer na chlp presne ako XO GPU a o 550 GFLOPs, 16 ROPs, 32 TMUs menej než podstatne lepšie PS4 GPU/ a je zavesená na biedne VRAM s 128 bit zbernici o priepustnosti 86.4 GB/sec, čo je opäť polovica PS4 GDDR5 a oveľa bližšie ku sociálnemu Xbone. Hovädo z DF nám teda nepriamo prezradilo, že DL na konzolách nie je brzdené ich Jaguar procákom /PS4 beží napriek "najslabšiemu" CPU v natívnom fHD na rock solid 30fps, kým XO padá na hubu v subfHD okolo 25-30fps/ a tiež to, že PS4 GPU sa tam iba tak lenivo prevaľuje.

Oveľa prác na hernom kóde si pri multiplat hrách vyžaduje Xbone s jeho nespochybniteľne pomalším GPU a stupídne malou eSRAM. MS musí úzko spolupracovať s vývojármi /tí zas strácajú čas s XO na úkor PS4/ a radiť im ako to tam majú napchať. Je to nekonečná hra o kompromisoch. Nároky rendertargets /grafické buffers, časť vyhradenej vram/ o aspoň minimálnej fp presnosti a farebnej šírke stúpajú aj priamo úmerne s rozlíšením obrazu. Xbone teda musí obetovať natívných 1080p, ak si chce zachovať identickú kvalitu obrazu ako PS4, aj keby na to nejakým zázrakom mal dostatočný ALU-shader výkon, čo rozhodne nemá /XO 768 versus 1152 PS4 SIMD jadier/.

štandardná PS4 sandbox hra = 1920 x 1080 x avg. 40fps

Netušíme, aký je skutočný, priemerný, "odomknutý" framerate toho Dying Light na PS4ke, kľudne to môže behať okolo 35-45fps, čo je náhodou tá istá performance ako PS4 only sandbox hra Infamous, konkrétne datadisk First Light /ten sa hýbe v priemere o 10-15% lepšie, než Infamous: Second Son, dodatočne to ešte viac optimalizovali !!/. Predpokladám, že Infamous: First Light zaťažuje hardvér PS4ky o "trochu" drsnejšie ako poľský Dying Light farby bizonieho hovna. Čiste akademicky, by teda na Infamous: FL engine mohol DL posunúť bližšie ku priemerným 50fps a možno aj za nich.

A konečne sa dostávam ku tým bájnym 1080p60. Určite je vám známy obrovský technologický rozdiel medzi GTA 4 a GTA 5 na platforme PS3. Obe hry tam bežia cirka na 25-30fps, GTA 4 však v rozlíšení 1152x640 /cca 737K pixelov/ a GTA 5 v natívnych 1280x720 /cca 922K pixelov, +25% !!/ pri neporovnateľne lepšej "grafike". Je úplne v moci špičkových SONY kodérov dostať poľské DL na 60 fps už dnes, pri zachovaní tej istej grafiky, aj bez trikov s dynamickým framebufferom. Ostatne majme na pamäti sandbox Driver: Cisco /1120x720x60fps/, ktorý práve na PS3ke s X360 v stress teste hladko pozametal špinavú dlážku. Dosiahnutie maximálneho rozlíšenia a ideálnej 60fps "arcade" rýchlosti je teda na PS4ke iba otázka rozhodnutia vývojárov, nie výkonu hardvéru, ten našťastie tiež nie je žiadna chudinka. Obávam sa však, že sa k tomuto kroku asi nikto z veľkých SONY hráčov neodhodlá a ak nerátam malé indie veci ako Flower HD, tak zopár percent šance dávam iba AA sandbox PS4 hračkám - NMS a Wild. Ešte si však radšej pre šťastie odpľuvnem cez ľavé plece.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****