Situácia
je kritická a tesne pred výbuchom. Ako dopad meteoritu na Yucatán a smrť
jurského parku. Zbohom Argentinosaurus /100 ton/, Brachiosaurus,
Patagotitan. Beštie, ktoré za deň spapali jednu tatrovku žrádla
a srali hovná do výšky dospelého človeka. Definitívny koniec
veľkých hier, vitajte malé, sprosté sliepky, pseudo T.Rex pakáž. Veľká hra = bombastická
výprava, obraz, zvuk, dobrý profesionálny, scenár, Kevin Spacey vo vedľajšej úlohe, inovatívna gameplay, fyzika a tieto veci.
Škoda.
Asi viete, že 8 bitové ZX Spectrum je
o rád „multimediálne“ menej kompetentné ako Amiga 500.
Paradoxne sa však práve speccy aj viac ako 30 rokov po smrti doslova
topí v záplave nových hier. Bezpredentne úchvatné, nové
programovacie techniky, ktoré každému vyrážajú dych. Na Amige
sa objaví "sem tam niečo" a amigisti sa oprávnene na to aj sťažujú
a pýtajú sa prečo speccy áno, a my nie !! Nuž je oveľa
jednoduchšie vytvárať grafiku, animáciu, audio pre jednoduchučké
spectrum ako pre stále komplexnú Amigu. Obrázok, dvoj-frejmovú
animíciu s 16 farbami zvládnem rychlejšie ako 64-4096 farebný HAM mód
amigy s dvojcifernou animáciou. Lepší HW, viac práce, oveľa
viac práce, viac rizík. Čas je veličinu, ktorá sa kúpiť nedá. Veľmi málo nových hier pre Amigu, Atari Falcon, Megadrive. Smutné, no.
Grand Theft Auto na PS2ke. Hral a
prešiel som všetky tri - Liberty City, Vice City, San Andreas.
Trikrát udrel blesk na jedno miesto. Šmejd s 32 megami RAM čo to
streamuje z prašivej DVD mechaniky. Ak by ste sa ma vtedy spýtali,
ako by sa mi páčilo GTA na systéme s 6000 megami RAM, moderným
GPU a streamingom z HDD, tak poviem, že veľmi.
PS2 - 3:0 - PS4
Playstation 4 však oslávi o chvíľku
šiesty rok existencie a doposiaľ vlastné GTA nedostalo a vysokopravdepodobne už ani nedostane. To je niečo
neuveriteľné. Rozhodne sa tu natíska paralela s ZX Spectrom a
Amigou. A rozhodne už PS4 nedobehne PS2ku s jej troma GTA hrami.
Celý ten výkon PS4 je nám k ničomu a GTA proste PS4ku "preskoči".
Nebude. Ohromuje ma táto predstava. Čím lepší HW = tým menej
mega AAA hier.
Cyberpunk 2077 – teaser trailer máte
vyššie a je z januára-leden 2013. Nedávno konečne oznámený
dátum dokončenia tohto GTA scifka. Budúca jar 2020. Teda sedem rokov od prvého
videjka. Dnes na tom robí vyše 400 ľudí, dokonca dostali aj
štátnu podporu - nejakých 7 miliónov USD. Monštruózne množstvo
energie, človeko-dní, 7 rokov na to aby dokončili veľkú bombastická
hru - výprava, obraz, zvuk, scénar od maturanta po fláme, Keenu Reeves vo vedľajšej úlohe, bez inovatívnej gameplay, srať na fyziku a tieto veci. AAA hra
pre triviálny HW na úrovni i3 CPU na 2.0Ghz s 1.3TFLOP GPU s 5400 rpm HDD.
A teraz mi povedzte či je na svete
firma, mafiánsky holding čo potrebuje preprať peniaze a môže dať aspoň pol miliardy eúr na vývoj základného
enginu a hry, ktorá dokáže vyťažiť HW, v ktorom SDD sype do
systému šialených 5 giga dát za sekundu, čo je doslova veľkosť celej
pracovnej RAM PS4. Každú jednu sekundu !! Len prácne získanie know-how
ako naprogramovať dostatočne robustný mainframe bude trvať
večnosť, prilepiť na to hru ďalších „7 rokov“ ako pri
Cyberpunku. Jedna GTA hra raz za desať rokov nám bude musieť stačiť !!
Definítivne sme v bode, keď je HW /celý balík od CPU po SSD/ až príliš výkonný, operených firiem schopných do toho
vraziť čas a peniaze strašne málo. Ešte menej tých, čo by to
riziko na seba zobrali. Podobný herný projekt musí byť od začiatku absolútne
odkázaný na úspech. Vývojarský mainstream, chudoba ježišova teda bude PS5 používať skôr iba ako "naturbenú" PS4 s nastavením
herných detailov na „extreme“. Ako neviditeľná ruka trhu vyrieši tento problém, to si rád pozriem a prvé diely seriálu začínajú práve teraz.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****