A zvládne tá tvoja zablšená plechovka DOOM, o pár rokov neskôr .. a rozbehá to Crysis ? Je to také posmešné zvolanie, či máte na to, aby váš herný HW /ale môže to byť aj navigácia v aute alebo minipočítač v ladničke, foťák/ utiahol na slušnom framerajte tie referenčné herné monumenty. Až tu raz budeme behať s implantovanými čipmi, augmentované tela, istotne na to niekto promptne DOOM nainštaluje.
"This is an important piece of history. We must protect it at all costs."
Veľmi staré a výrazne menej výkonné platformy, ktoré zápasia aj s jednou rotujúcou kockou sa už dlho pretekajú v iných výzvach. Nyan Cat video uploadované na YT v roku 2011. Virálne internetové meme. Mačka letí vesmírom prilepená na hrianke, z ritnej diery sa jej leje dúha. Pospevuje si nyan-nyan-nyan, čo je japonské onomatopoje pre naše mňau. Je to príšerné chytľavé, už to z hlavy nedostanete. Nyan Cat = DOOM. Z technického hľadiska to pre 16 bity nie je príliš zaujímavé, takže o medaily zabojovali hlavne 8 bity a najväčšou výzvou je spracovať ten nápev, teda zvládnutie samplov. Vo videu nižšie máte nejaké výsledky /na Youtube sa dá nájsť hafo ďalších/, vo verzii pre Atari 2600 to chúďa asi zdochýňa na brušnú infekciu.
mňau mňau mňau
Bad Apple !!. Totálne šialenstvo. Ďalší japonský song s videom, podmaz ku hre The Touhou SHMUP séria. Keď behám v treningoch maratón, mám to v mp3 prehrávači v špeci rock-metal verzii, nič viac k tomu nemusím dodať. Existuje more remixov, zvukových, grafických, hraných. Madness. Po technickej stránke ide o vďačnú korisť tentokrát aj pre 16 bit mašiny. V podstate ide o full motion video s digitalizovaným zvukom. Takže boje boli kruté, kto pretlačí cez grafiku a pamäť čo najplynulejšie a najkrajšie pixely s najlepším digi audiom.
infekčný originál
Existuje asi "desať" ZX Spectrum verzií, každý kóder sa snažil ukázať, že to vie lepšie ako ten druhý. Rozhodne však najprv začnem Atari 2600 chcipákom. Rozkošné, však. Ako som povedal, Speccy pokusov je more, pre štandardné aj upravené mašiny. Rozhodne si pozrite tento /pomáha si väčšou RAM a duálnym zvukovým AY čipom/ alebo super konverzia pre ZX-UNO so samplovaným DMA audiom. Stále ide o 8 bity na základných 3.5Mhz.
Masívne urýchlené 8 bit Atari s VBXE grafikou, štandardné Atari XL, 16 bitové Atari STE. Niekedy si to kóder uľahčí tým, že dlhé 4 minutové video je preňho iba prúd obrázkov, uložených na SD karte a nerieši to, že to má 62 mega dát. Nechutné. Iný borec so skutočným skillom to inovatívným spôsobom kódovania napchá na jednu C64 diskutu, teda pomer kompresie 1: 500. To prekliate video existuje skutočne na každej platforme aj s vyčerpávajucimi popismi ako to dotyčný dokázal a prečo je jeho verzia najlepšia. Strašný boj medzi Megadrive a Super Nintendo.
Víťazné Atari ST demo „STNICCC 2000“ by Oxygene z roku 2000. Haha, konečne virtuálna realita, flat shaded 3D tunel a aktuálna oficiálna súťaž dostať to na každú mysliteľnú mašinu. Ok tak to čo sa javí ako poctivé 3D je iba ďalšia animačka. Originálny data file pre STečko je vlastne 640 kilová "excel" tabuľka s predpočítanými transformáciami polygónov a HW to čo najrýchlejšie preženie cez systém v rozlíšení 256×200 pixel v 4 bitovej hĺbke, teda v 16 farbách. Dokopy 1800 frejmov. ST to dáva celkom plynulo.
8 bitové Sam Coupe /čo je v podstate ZX Spectrum na 6Mhz/,
full screen 256*192px/16 farieb na priemerných 2.3fps.
full screen 256*192px/16 farieb na priemerných 2.3fps.
Ukážeme si dva riešenia tohto problému. Najlepší demokóderi pre SEGA Megadrive /demá Titan 1 a Titan 2/ sa snažili o maximálnu možnú rýchlosť streamingu "vektor" dát a dosiahli o 400% lepší framerate než ST. Potlesk. Plánujú neskôr aj kód bežiaci v reálnom čase, tam to bude tiež zaujímavé, za rohom totiž číha konzolka 3DO alebo Atari Jaguar, Falcon 030 s DSP. Atari ST a Megadrive inak obe zhodne používajú CPU Motorola 68000. MD na frekvencii 7.6Mhz, Atari na 8Mhz !!
Panasonic 3DO a progiš čo na tom súťažne odviedol kus dobrej nadpráce. Ide mu to nielen ako oldschool softvérový rendering na CPU /32 bit ARM60 na 12.5Mhz/, tam to zrýchlil zo svojej prvej iterácie 10fps na slušných 24 fps v 8 bit hĺbke a je tu ešte kopa miesta pre ďalšiu optimalizáciu /ručný ASM kód a pôvodné 4 bit farby/. 3DO však podobné srandy akceleruje aj hardvérovo a vtedy to lieta nad 100fps. A dokonca na polygóny prilepil aj textúry /rozlíšenie 16x16 až 128x128 pixel/ a všetko na konci zosypal do prehľadnej tabuľky. Takto sa teda retro scéna baví, aj kalkulačka stačí.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****