08/07/19

Game Engine - kúpiť, ukradnúť, urob si sám ?


Unreal engine, kompletný balík, si môžte stiahnúť, používať, učiť sa ho, vývíjať v ňom svoju hru slobodne a úplne zadarmo až konca všetkých svetov. V okamihu ako však tu hru začnete predávať, aby ste mali za čo najesť, ste povinný zaplatiť poplatok 5% z každých zarobených 3000 dolárov. Čo je 150 USD. Konkurenčné Unity je, ak som správne nedávno videl, trochu drahšie. Prehodnocuje sa to kvartálne a ak predaje vaššej maličkosti spadnú pod tie tri tisícky, tak neplatíte nič.

Povedzme, že predáte viac ako tých hipisáckych 100 kópií, čo tak 1 000 000 po 30 USD za kus. A ste navyše na STEAMe. Hrubý obrat je teda 30 000 000 a 5% z toho je 1.5 melka. Zabijem sa ak to rátam nesprávne. OK, stále sa to dá vydržať a EPICu poslušne platíme až sme z toho zelení.

Ja som však iný borec a v UE4ke urobím GTA klon ktorý predá 100M kopií po 60 USD. Kontrolujte ma alebo si to spočítajte sami - 5% z 6 miliárd je 300 melónov, eh. Takto toľko im rozhodne odmietam zaplatiť. A ste presne v bode, keď sa aktivuje špeciálny bod zmluvy "custom licence terms". Vlastne ešte pred tým sa dohodnete na fixnom preddavku s cieľom znížiť svoj štandardný "royalty" poplatok.


Luminous engine /Square/ video je z roku 2012, prvý krát na verejnosti v roku 2011 
a stále je to v beta štádiu, večné "demo"

Alebo vás napadne to čo každú osvietenú bytosť a to je vývoj vlastného enginu. Takže, keď sa lamovnik pýtal, prečo 99% všetkých japonských JRPG beží na Unreal engine a nie na vlastnom, tak odpoveď je, že si to spočítali a zistili, že sú niekde predajmi na "nižšom" strede. Ak si ako verní klienti dohodli špeci zmluvu - tak majú vlastnú hru, na dobrom engine, nevykrvácali na poplatkoch a nemusia sa bavkať s vývojom vlastného enginu, čo nie je jednoduchá vec. Inak povedané firemný ekónom s kalkulačkou rozhodne ako to celé bude.  A medzi nami, ak ani taká firma ako Square Enix nie je po dlhých, predlhých rokoch schopná dokončiť vývoj vlastného enginu a pre Final Fantasy 7 Remake licencovali UE4ku, potom od malých rybiek ako Bandai Namco nečekajte zázraky.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****