"Gameplay Loop" - terminus technicus. Opisuje činnosť hráča, jadrovú hrateľnosť ktorá tvorí srdce hry. Vynechajúc príbeh, dramatický oblúk hry, práve ona generuje fun faktor gamesy, chytľavosť, nárast hladiny dopaminu a pribitie ku stoličke, bliakanie závisláka "ešte päť minút". V FPS hre napríklad gameplay loop vyzerá takto - objaví sa cieľ, zamerám cieľ, stlačím spúšť, guľka letí, zasiahne cieľ, ten stratí "život" a celé sa to opäť opakuje. Sem tam zoberiete lekárničku alebo namiesto obludky zdechnete vy.
Inside Xbox - zoberiem to hopom. Blair Witch od Bloober Team /poliaci z Krakova/. Ich posledné veci Observer, Layers of Fear 1 a 2 sú všetko komorné horror hry s ľahkými puzzle, niečo ako Silent Hill. Takže aj v "čarodejnici z lesa" pokračujú v tom, čo vcelku slušne ovládajú. Objektívne druhá liga ale hrať sa to dá. Blair Witch má zjavne z ich hier najvyšší budget, najlepšiu výpravu-vizuál, najambicióznejší projekt. Opticky veľmi pekne, nemám namietky. Kvalita "gameplay loop" - bob ho vie. Možno priemer, možno nový vrchol horror hier. Na to druhé bohužiaľ neverím. Proste rutina v peknej grafike odohravajúca sa dejom 20 rokov pred filmom /Lionsgate vlastniaci licenciu samozrejme s poliakmi úzko kooperoval/.
Mihol sa tam Kingdom Come Delivarence /beriem to ako vizuálnu novelu s príšernou gameplay a milión chybami dizajnu kde sa len pozriete a otravujú tento žáner už 20 rokov, ukradnite sliepku a vie o tom v sekunde celý herný svet, asi sú všetci na facebooku, fuck off fašista Vávra/. Devil May Cry 5 - klasická oddychová rubačka, za nízku cenu pod 10 euro to berte. Negerské NBA 2K20 registrujem iba preto, lebo tam vidím Rosario Dawson /tie veľké cecky z filmu Alexander veľký, kde dobyvateľ malý sáša bol zároveň aj hnusným análným buzíkom podobne ako v tróji Brad Pitt, veľký Achilles/ a Idris Elba sa tam tiež vyskytuje, kandidát na čierneho Bonda 007, nie v tejto hry, haha. Ghost Reacon Breakpoint MP kde v uputávke mariňáci "bežia" krokom ala Hercule Poirot, teda drobčenie, maličké krôčiky ako keď máte kolík v zádku. Ďalšia pizdovina, kde budú MP servery mŕtve do mesiaca a do dňa.
Borderlands 3 - grafika ako na PS3ke, čakám teda rock solid 60fps, už len nepokaziť gameplay loop, všakver /občas použijem slovo, ktoré za moravou počujú prvýkrát a dobre vám tak/. PUBG - Battlegrounds, Fortnite, Apex .. viem, že tvrdo bojujú tieto "battle royal" hry kto z koho ale ide o puboš segment. Nestarám sa, snáď iba toľko, že ten PUBG by mal čoskorovo /o mesiac/ umožňovať cross play medzi xboxom a PS4. Wasteland 3 od inXile /pred rokom ich MS kúpilo/ sú špecialisti na tento typ "taktických" RPG, viď aj ich Torment: Tides of Numenera, ideový pokračovateľ Planescape: Torment. Graficky, farebne, artovo za mňa trochu nepekné. Herne snáď OK.
Empire of Sin /Romero Games/ je štýlom X-com gamesa z čias prohibície a Al Caponeho. Ide o "toho" Johna Romera zakladateľa id Software /Wolfenstein 3D, Hexen, Doom a Quake/, tak snáď nezabudol ako robiť hrateľné hry, eh. Vigor od Bohemia Interactive - generická MP/shoot/loot rýchlokvaška od Arma tímu. Asi potrebujú rýchle prachy. GreedFall - francúzske akčné RPG, jedno z ich mnohých. Malý dev tím, dosť podfinancovaný. Koniec stredoveku, renesancia a pokus preraziť do prvej ligy. Pochopiteľne nečakám kaliber a rozsah Witcher 3 alebo Skyrim.
The Surge 2 - ďalšie akčné RPG, niečo ako scifi Dark Souls vo výrazne vertikalizovanom postapo meste. Cieleným odrubávaním časti tiel enemákov /aj so zbraňami, brnením, podpornými vecičkami/ a ich trasplantáciou na seba vám hra zabezpečuje nekonečnú variabilitu a definitívnu replayabilitu. Destiny 2 /Bungie/ a jeho DLC a nové PvP, PvE a vôbec /MP módy Countdown, Survival, Control, Clash/ nechám tak lebo je to príliš flashy a málo mačo. Metro Exodus: The Two Colonels - je story DLC už dobrej známej ukrajinskej FPS a ako plukovník v nej s plameňometom a v tmavých kobkách idete za svojim synom lebo vianoce. Slzička.
Obrovský blok celej prezentácie vyhradený pre Gears of War 5 /po novom iba Gears 5, lebo nikomu sa názov hry nechce povedať vcelku, škoda drať hubu/. Ukazujú jeho preslávený kooperatívny horde mód, keď spolu s kamošmi /1+4/ čelíte stále väčším a ťažším vlnám hnusných AI enemákov. Na Xbox One X v 60 fps režime a viac nás ani zaujímať nemusí. Ladia to už toľko rokov, balanc, občas to vyjde lepšie, občas horšie.
" .. would like to see Game Pass on all platforms."
- Xbox gaming services boss -
Ide o tú snahu, chcenie, nalakovanú buducnosť ako tie hry, platenú služby dostať na herné platformy mimo MS zariadenia /xbox, Win PC/. Nebudeme si klamať - výroba a predaj samotnej konzoly je stratový podnik. Firma je živá z predaja hier a služieb. Ak by nintendo vedelo dostať Zeldu či Maria na PS 3-4-5 a všetky Xbox tak už dnes kupuje Apple a Samsung. Podobne aj MS sa bude chcieť dostať ako ikonka na plochu vašej Playstation 5 a skúsiť vám to Halo a Gears a Forzu a Crackdown nastreamovať do sony mašiny. Niekedy, snáď, možno. Uvidíme.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****