Killzone, už ten úplne prvý, bol pokus SONY o zavedenie vlastnej silnej FPS značky. HALO killer. Ako už dnes vieme ani po štyroch veľkých pokusoch na konzolách a menších na handheldoch sa mega úspech nedostavil. Grafika, art, gunplay nikdy veľkým problém nebola. Singel kampane však boli v lepšom prípade priemerné a MP časť masy nezaujala. CoD a Battlefield všetko prevalcovali a dokonca aj to HALO je dnes na prístrojoch a na next gene sa MS bude snažiť značku revitalizovať.
Videl som to trápenie GG v FPS žánri, preto som navrhol jednoduché riešenie a to presun do RPG. Vďačná záležitosť. Skyrim aj Witcher 3 majú boják viacmenej smiešne tragický. Level design je nepodstatný. Proste krajina, lesy, rieky, kobky. Story submisívne triviálna. Celé je to o čislách v atribútoch hrdinu, hromadení veci, nových a novších brneniach, o mečoch a lahvičkách. Žiaden mulťák. Stačí, že hráčovi dáme šancu mastiť enemákov železom či mágiou. Super.
HZD - pekná hra, forma OK, obsah trochu viazne
GG ma čiastočne poslúchlo. Horizon Zero Dawn je akčné RPG. Prešli do sandboxu. Postapo krajina, lesy, rieky, skaly. Naháňate mechanických T-Rexov. Nádejné. Ja osobne hry lustrujem intuitívnym, nodálnym spôsobom. Počúvam šepot internetu. Z neho meno hrdinky alebo jej kamošov nevypadlo. Žiadna príbehová dráma o ktorej bardi píšu piesne. Hlavný záporok, zvrat, pointa. Kdeže, nič sa k mojim ušiam nedostáva. Scenár teda stojí za prdlačku a osedlať lietajúce stroje nemôžete. To som zisťoval ako prvé. Herná interakcia a fun faktor o galaxiu pozadu za poslednou sandbox Zeldou. HZD som teda v mysli odložil do priečinku laxne povrchná prvotina s veľkým potenciálom ale dev tím na to proste stále nemá. Ako pri tom Killzone.
Toť nedávno, pretože sledujem pozorne reakcie hráčov, nie herných redakcií, som sa k HZD vrátil. Takže nedávno jeden borec po dohratí HZD a Assassin's Creed Odyssey na svojej PS4 PRO pocítil silný tlak v slabinách a podelil sa so svojimi dojmami. Vďaka ti neznámy. HZD kapitálne a na hlavu porazené lebo ACO má:
- lepší herný svet
- lepší boják
- lepšie herné postavy
- lepší príbeh
- lepšie nadabovanie
- lepšie vedľajšie questy
- a chytlavejši "gameplay loop", teda jadrovú hrateľnosť
- vizuál, subjektívny názor samozrejme, asi na rovnakej úrovni, ľahko lepší pri HZD
Považuje ACO za jednu z najlepších sandbox hier za posledných 10 rokov. Prvých 5-6 hodín HZD opisuje ako nudu na zmrdanie. Utilizácia konceptu sandbox je tam biedna a hra mohla kľudne prejsť na delenie krajiny na arény, proste väčšie oddelené priestory, sandbox je tam zbytočný. Tuším Darksiders mi z toho vychádza ako vhodný prímer.
ACO - pekná hra, forma v rovnováhe s obsahom
ACO ho chytilo od prvej sekundy. Niet sa čomu čudovať - toto som čítal ako veľmi malé decko a bola to oči a dušu otvárajúca udalosť. Stará grécka mytológii je impozantná, inšpirujúca, nevyčerpateľná. Chlapík sa ďalej rochní ako pekne tam fungujú RPG propriety, strašne mu sekol melee boják. Všetko je to opakujem subjektívny názor ale aj tak mu úplne rozumiem.
Ďalšia moja rada pre GG, sú tak bezradní, zhulenci na tráve. Veľkí režiséri hovoria, že skvelý film potrebuje tri dobré veci: scenár, scenár a scenár. Postavy, ich vývoj, dramatický oblúk, motivácia, obsah, forma. Na to treba profesionála, profesionálov. Interakcia - okopírujte zeldu a pridajte 100% nad jej úroveň. Okopírujete ACO a jeho RPG. Inak to poviem. Veľké automobilky už desaťročia kupujú konkurenčné auta a rozoberajú ich do poslednej šrubky. GG má robiť to isté. A stále mám pochybnosti, či na to vlastne majú kvalitu na strane ľudí. Killzone je smutné memento ale ten koncept render v 2005 bol hustý !!
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****